Yıl 2017, Cilt 3, Sayı 1, Sayfalar 0 - 0 2017-07-01

İlköğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Düzeyleri: Mersin Örneği

Hüseyin ERGEN [1] , Şahin İNCE [2]

497 112

Bu çalışmanın amacı ilköğretim okulu (ilkokul, ortaokul ve imam-hatip ortaokulu) öğretmenlerinin örgütsel sinizme ilişkin görüşlerini incelemektir. Öğretmenlerin sinizme ilişkin görüşleri cinsiyet, yaş, medeni durum, branş, eğitim seviyesi, mesleki kıdem ve çalıştığı kademeler dikkate alınarak karşılaştırılmıştır. Bu çalışmanın örneklemi, Mersin Toroslar ilçesindeki kamu ilköğretim okullarında, 2015-16 öğretim yılında çalışmakta olan 209 öğretmenden oluşmuştur. Sağır ve Oğuz (2012) tarafından geliştirilen Örgütsel Sinizm Ölçeği ile örneklemden veriler toplanmış olup, veriler ANOVA ve t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları; ilköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel sinizm ölçeğinden elde ettikleri ortalama puanın “kararsızım” (2,83) düzeyinde olduğunu; cinsiyet, yaş, medeni durum, branş ve mesleki kıdeme göre örgütsel sinizm puanları arasında anlamlı bir farkın olmadığını ortaya koymuştur. Öğretmenlerin çalıştığı kademeler açısından ele alındığında ise; ortaokul öğretmenlerinin örgütsel sinizm ile ilgili görüşleri ile ilkokul ve imam hatip ortaokulu öğretmenlerinin görüşleri arasında anlamlı fark bulunmuştur. Ortaokul öğretmenlerinin örgütsel sinizm ölçeğinden elde ettiği puanlar biraz daha yüksektir. Orta düzeyde de olsa sinizmin okul çıktıları üzerinde olumsuz etkileri olabileceği sonucuna varılmış, örgütsel sinizmin yöneticilerin de dahil olduğu başka örneklemlerde, farklı örgüt boyutlarıyla ilişkilendirilerek incelenmesi önerilmiştir. 

Konular
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Hüseyin ERGEN
E-posta: ergen@mersin.edu.tr

Yazar: Şahin İNCE
E-posta: mebsahinince@hotmail.com

Bibtex @ { huner411259, journal = {Hacettepe Eğitim Araştırmaları Dergisi}, issn = {2458-777X}, address = {Hacettepe Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {3}, pages = {0 - 0}, doi = {}, title = {İlköğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Düzeyleri: Mersin Örneği}, key = {cite}, author = {İNCE, Şahin and ERGEN, Hüseyin} }
APA ERGEN, H , İNCE, Ş . (2017). İlköğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Düzeyleri: Mersin Örneği. Hacettepe Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 0-0. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/huner/issue/36364/411259
MLA ERGEN, H , İNCE, Ş . "İlköğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Düzeyleri: Mersin Örneği". Hacettepe Eğitim Araştırmaları Dergisi 3 (2017): 0-0 <http://dergipark.gov.tr/huner/issue/36364/411259>
Chicago ERGEN, H , İNCE, Ş . "İlköğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Düzeyleri: Mersin Örneği". Hacettepe Eğitim Araştırmaları Dergisi 3 (2017): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - İlköğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Düzeyleri: Mersin Örneği AU - Hüseyin ERGEN , Şahin İNCE Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Hacettepe Eğitim Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 3 IS - 1 SN - 2458-777X-2458-777X M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Hacettepe Eğitim Araştırmaları Dergisi İlköğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Düzeyleri: Mersin Örneği %A Hüseyin ERGEN , Şahin İNCE %T İlköğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Düzeyleri: Mersin Örneği %D 2017 %J Hacettepe Eğitim Araştırmaları Dergisi %P 2458-777X-2458-777X %V 3 %N 1 %R %U