Yıl 2017, Cilt 18, Sayı 2, Sayfalar 283 - 298 2017-12-15

ŞEHİR PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN SWOT ANALİZİ: MANİSA KÖPRÜBAŞI İLÇESİ

Serpil ÜNAL KESTANE [1] , Ali Murat Ateş [2] , Özer Kestane [3]

232 474

Çalışmanın amacı, Köprübaşı ilçesinin rakip il ve ilçelere göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve karşılaşılabilecek tehdit ve fırsatların tespit edilmesi ile şehrin şehir pazarlaması kapsamında hedef ve stratejilerinin belirlenmesidir. Çalışmada akademisyen, girişimci, sanayici, çiftçi, yerel yöneticiler ve öğrencilerden oluşan yaklaşık 100 kişilik bir katılımcı ile bir çalıştay düzenlenmiş ve beyin fırtınası tekniği ile şehrin SWOT analizi ortaya çıkartılmıştır. Çalışma, elde edilen sonuçların Ege Bölgesi’nde Köprübaşı İlçesi ile benzerlik gösteren pek çok yöre için bir örnek teşkil etmesi bakımından önemlidir. Köprübaşı ilçesinin tanıtımında lokomotif ürün olarak çileğin kullanılması, bir şehir rehberinin hazırlanması ve şehrin tanıtımında internet ve sosyal medyanın kullanılması gibi konular da bu çalışmanın önerilerinden bazılarıdır.


: Şehir pazarlaması, SWOT Analizi
  • Altunbaş, H. (2007). Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Markalaşması”, Selçuk İletişim, 4/4: 156-162. Akçi, Y. & Uluışık, Ö. (2016). Marka Şehir Oluşturma: Şehirde Oturanların Değerlendirmeleri Üzerine Bir Uygulama (Adıyaman Örneği). Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34): 355-371. Deffner, A. & Lioruris, C. (2005). City Marketing: A Significant Planning Tool for Urban Develeopment in a Globalised Economy, 45 th Congress of the European Regional Science Association, Vrije Universty, Amsterdam. Güngör, S. ve Arslan, M. (2004). Turizm ve Rekreasyon Stratejileri İçin SWOT Analizi, Görsel Kalite Değerlendirmesi, Turizm Tesislerinin Beğenilirliği ve Turizm Tesisleri Durum Analizi Uygulaması: Beyşehir İlçesi Örneği, Selçuk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 18(33): 68-74. Kanıbir, H., Nart, S. & Saydan, R. (2010). Şehir Pazarlamasında Marka Kişiliğinin Etkisi: Algılanan Marka Kişiliği - Turistlerin Tavsiye Etme Davranışı İlişkisi, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 06: 53-84. Kişisel Gelişim (2017) http://www.kisiselgelisim.com/beyin-firtinasi-teknigi/ İndirilme tarihi: 29.05.2017. İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA) (2008). Kentsel Pazarlama Stratejik Planı, İzmir. Özdemir, A.G. (2013). Şehir Varlıklarının Şehir Pazarlamasındaki Önemi: Alanya Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Antalya, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Polat, C. (2007). Şehir Pazarlaması, Dünyadaki ve Türkiye’deki Gelişmeler ve Karşılaşılan Sorunlar”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO Dergisi, 10 (1-2): 231-258. Rainisto, S.P. (2003). Success Factors of Place Marketing: A Study of Place Marketing Practices in Northhern Europe and The United States, Doctorate Thesis, Helsinki University of Technology.
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Serpil ÜNAL KESTANE
Kurum: Dokuz eylül Üniversitesi
Ülke: Turkey


Yazar: Ali Murat Ateş

Yazar: Özer Kestane

Bibtex @olgu sunumu { ifede326733, journal = {Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi}, issn = {1303-0027}, address = {Dokuz Eylül Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {18}, pages = {283 - 298}, doi = {10.24889/ifede.326733}, title = {ŞEHİR PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN SWOT ANALİZİ: MANİSA KÖPRÜBAŞI İLÇESİ}, key = {cite}, author = {Kestane, Özer and ÜNAL KESTANE, Serpil and Ateş, Ali Murat} }
APA ÜNAL KESTANE, S , Ateş, A , Kestane, Ö . (2017). ŞEHİR PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN SWOT ANALİZİ: MANİSA KÖPRÜBAŞI İLÇESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 18 (2), 283-298. DOI: 10.24889/ifede.326733
MLA ÜNAL KESTANE, S , Ateş, A , Kestane, Ö . "ŞEHİR PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN SWOT ANALİZİ: MANİSA KÖPRÜBAŞI İLÇESİ". Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 18 (2017): 283-298 <http://dergipark.gov.tr/ifede/issue/32768/326733>
Chicago ÜNAL KESTANE, S , Ateş, A , Kestane, Ö . "ŞEHİR PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN SWOT ANALİZİ: MANİSA KÖPRÜBAŞI İLÇESİ". Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 18 (2017): 283-298
RIS TY - JOUR T1 - ŞEHİR PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN SWOT ANALİZİ: MANİSA KÖPRÜBAŞI İLÇESİ AU - Serpil ÜNAL KESTANE , Ali Murat Ateş , Özer Kestane Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.24889/ifede.326733 DO - 10.24889/ifede.326733 T2 - Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 283 EP - 298 VL - 18 IS - 2 SN - 1303-0027- M3 - doi: 10.24889/ifede.326733 UR - http://dx.doi.org/10.24889/ifede.326733 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi ŞEHİR PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN SWOT ANALİZİ: MANİSA KÖPRÜBAŞI İLÇESİ %A Serpil ÜNAL KESTANE , Ali Murat Ateş , Özer Kestane %T ŞEHİR PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN SWOT ANALİZİ: MANİSA KÖPRÜBAŞI İLÇESİ %D 2017 %J Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi %P 1303-0027- %V 18 %N 2 %R doi: 10.24889/ifede.326733 %U 10.24889/ifede.326733
ISNAD ÜNAL KESTANE, Serpil , Ateş, Ali Murat , Kestane, Özer . "ŞEHİR PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN SWOT ANALİZİ: MANİSA KÖPRÜBAŞI İLÇESİ". Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 18 / 2 (Aralık 2017): 283-298. http://dx.doi.org/10.24889/ifede.326733