The aim of this study
was to determine pre-service science teachers’ cognitive structure and
conceptual knowledge about eukaryotes and prokaryotes. Qualitative research
method was used in this study. The data were collected with the participation
of a total of 78 pre-service science teachers. In the collection of data, word
association test and drawing-writing technique were used together. Content
analysis was used to analyze the data. At the end of the research, the data
collected through the word association test of prokaryotic concept was
categorized under 4 categories and eukaryotic concept was also categorized
under 6 categories. In our study we found that pre-service science teachers
confused prokaryotic and eukaryotic concepts and had some misconceptions
related to these concepts. While some of the pre-service science teachers
classify all single-celled organisms as prokaryotes, they had misconceptions as
if all eukaryotes were multicellular.
Bu çalışmanın amacı, fen
bilgisi öğretmen adaylarının ökaryot ve prokaryot ile ilgili kavramsal
bilgilerini belirleyerek bilişsel yapılarını tespit etmektir. Çalışmada nitel
araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler toplam 78 fen bilgisi öğretmen
adayının katılımıyla toplanmıştır. Verilerin toplanmasında kelime
ilişkilendirme testi ve çizme-yazma tekniği bir arada kullanılmıştır. Elde
edilen veriler içerik analizine göre düzenlenmiştir. Araştırma sonunda
prokaryot kavramına ait veriler 4 kategori, ökaryot kavramına ait veriler ise 6
kategori altında toplanmıştır. Yaptığımız çalışma sonucunda öğretmen
adaylarının prokaryot ve ökaryot kavramlarını karıştırdıkları, bu kavramlarla
alakalı bazı kavram yanılgılarına sahip oldukları belirlenmiştir. Öğretmen
adaylarının bazıları tüm tek hücreli canlıları prokaryot olarak sınıflanırken,
ökaryotların hepsinin de çok hücreli olduğu gibi kavram yanılgılarına
rastlanmıştır.
Konular | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yayımlanma Tarihi | Aralık |
Dergi Bölümü | Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Bilimleri |
Yazarlar |
|
Bibtex | @araştırma makalesi { ijer337877,
journal = {e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi},
issn = {},
address = {Mustafa Ersoy},
year = {2017},
volume = {8},
pages = {46 - 64},
doi = {10.19160/ijer.337877},
title = {Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının “Prokaryot-Ökaryot” Konusundaki Bilişsel Yapılarının Belirlenmesi},
key = {cite},
author = {Kalaycı, Serpil}
} |
APA | Kalaycı, S . (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının “Prokaryot-Ökaryot” Konusundaki Bilişsel Yapılarının Belirlenmesi. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8 (3), 46-64. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/ijer/issue/33336/337877 |
MLA | Kalaycı, S . "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının “Prokaryot-Ökaryot” Konusundaki Bilişsel Yapılarının Belirlenmesi". e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi 8 (2017): 46-64 <http://dergipark.gov.tr/ijer/issue/33336/337877> |
Chicago | Kalaycı, S . "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının “Prokaryot-Ökaryot” Konusundaki Bilişsel Yapılarının Belirlenmesi". e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi 8 (2017): 46-64 |
RIS | TY - JOUR T1 - Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının “Prokaryot-Ökaryot” Konusundaki Bilişsel Yapılarının Belirlenmesi AU - Serpil Kalaycı Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 46 EP - 64 VL - 8 IS - 3 SN - -1309-6265 M3 - UR - Y2 - 2017 ER - |
EndNote | %0 e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının “Prokaryot-Ökaryot” Konusundaki Bilişsel Yapılarının Belirlenmesi %A Serpil Kalaycı %T Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının “Prokaryot-Ökaryot” Konusundaki Bilişsel Yapılarının Belirlenmesi %D 2017 %J e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi %P -1309-6265 %V 8 %N 3 %R %U |