Yıl 2015, Cilt 2, Sayı 4, Sayfalar 230 - 241 2015-12-21

TÜRKİYE’DE MİLLİ BİR OKUMA KAMPANYASI: 100 TEMEL EDEBİ ESER

Hayrullah Kahya [1]

260 519

Bu çalışmanın amacı “100 Temel Edebi Eser” adlı Türkiye’deki milli bir okuma kampanyasının etkilerini değerlendirmektir. Katılımcılar, Türkiye’nin Kütahya ilindeki üç liseden gönüllülük esasına göre alınmış 209 kız ve 115 erkek öğrenciden oluşmaktadır. Bilgi toplama aracı, öğrencilerin “100 Temel Edebi Eser” kampanyası hakkındaki algılarını belirleyen kendi kendini değerlendirme anketidir. Sonuçlar öğrencilerin çoğunun kampanyadan haberdar olduğunu göstermektedir. Ancak öğrencilerin hiçbiri kampanyada listelenen kitapların tamamını okumamıştır. Bu çalışmada toplanan bilgiler, başka ulusal okuma kampanyalarının geniş katılımlı olarak nasıl uygulanabileceği ve öğrencilerin okuma tutumlarını geliştirmek bakımından tartışılmıştır. 

Okuma kampanyası, lise öğrencileri, Türkiye.
Birincil Dil tr
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler
Dergi Bölümü Çeviri
Yazarlar

Yazar: Hayrullah Kahya

Bibtex @Çeviri { ijoses106071, journal = {Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi}, issn = {}, eissn = {2148-8673}, address = {Selim Hilmi ÖZKAN}, year = {2015}, volume = {2}, pages = {230 - 241}, doi = {10.20860/ijoses.106071}, title = {TÜRKİYE’DE MİLLİ BİR OKUMA KAMPANYASI: 100 TEMEL EDEBİ ESER}, key = {cite}, author = {Kahya, Hayrullah} }
APA Kahya, H . (2015). TÜRKİYE’DE MİLLİ BİR OKUMA KAMPANYASI: 100 TEMEL EDEBİ ESER. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (4), 230-241. DOI: 10.20860/ijoses.106071
MLA Kahya, H . "TÜRKİYE’DE MİLLİ BİR OKUMA KAMPANYASI: 100 TEMEL EDEBİ ESER". Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi 2 (2015): 230-241 <http://dergipark.gov.tr/ijoses/issue/8549/106071>
Chicago Kahya, H . "TÜRKİYE’DE MİLLİ BİR OKUMA KAMPANYASI: 100 TEMEL EDEBİ ESER". Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi 2 (2015): 230-241
RIS TY - JOUR T1 - TÜRKİYE’DE MİLLİ BİR OKUMA KAMPANYASI: 100 TEMEL EDEBİ ESER AU - Hayrullah Kahya Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - doi: 10.20860/ijoses.106071 DO - 10.20860/ijoses.106071 T2 - Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 230 EP - 241 VL - 2 IS - 4 SN - -2148-8673 M3 - doi: 10.20860/ijoses.106071 UR - http://dx.doi.org/10.20860/ijoses.106071 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi TÜRKİYE’DE MİLLİ BİR OKUMA KAMPANYASI: 100 TEMEL EDEBİ ESER %A Hayrullah Kahya %T TÜRKİYE’DE MİLLİ BİR OKUMA KAMPANYASI: 100 TEMEL EDEBİ ESER %D 2015 %J Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi %P -2148-8673 %V 2 %N 4 %R doi: 10.20860/ijoses.106071 %U 10.20860/ijoses.106071
ISNAD Kahya, Hayrullah . "TÜRKİYE’DE MİLLİ BİR OKUMA KAMPANYASI: 100 TEMEL EDEBİ ESER". Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi 2 / 4 (Aralık 2015): 230-241. http://dx.doi.org/10.20860/ijoses.106071