Yıl 2011, Cilt , Sayı 2, Sayfalar 95 - 99 2011-07-01

İş Hayatında Başarının İki Temel Koşulu: Tüketici Davranışlarını

Murat ÖZ [1]

83 444

Günümüzde hızla değişen koşullar hüküm sürmektedir. Değişen koşullara ayak uydurabilmenin en iyi yolu da daha önce tüketim yapan müşterileri elde tutmak olarak görünmektedir zira yeni bir müşteri elde etmenin maliyeti, mevcut müşterileri elde tutmanın maliyetine göre oldukça fazla olabilmektedir. Buradan hareketle müşterilerin davranış ve tüketim kalıplarının belirlenmesi, müşterileri yeniden tüketime ve istediğimiz ürün ve hizmetlerin tüketimine yönlendirmede müşteri memnuniyeti kavramı bir adım öne çıkmaktadır. Müşteri memnuniyeti oluşturma sürecinde mevcut ve potansiyel müşterilere yönelik geliştirilebilecek olan stratejiler yer almaktadır.
Today, the conditions of speedy changing are reigning. It seems that the best way for to adaptation to the changing conditions is to keep in reserve the customer who had consumptive before because the cost of obtaining new customers is bigger than keeping customers in reserve. Settling here, customer satisfaction brings itself fore in taking customers to consumption again and customer’s behaviours, defining their consumption mould will be more important than the others. The strategies for the potential and present customers are found in the process of constituting customer satisfaction
Konular
Diğer ID JA34JF84DE
Dergi Bölümü Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yazar: Murat ÖZ

Bibtex @ { ijses377872, journal = {International Journal of Social and Economic Sciences (IJSES)}, issn = {}, eissn = {2667-4904}, address = {Nobel Bilim ve Araştırma Merkezi Limited}, year = {2011}, volume = {}, pages = {95 - 99}, doi = {}, title = {İş Hayatında Başarının İki Temel Koşulu: Tüketici Davranışlarını}, key = {cite}, author = {ÖZ, Murat} }
APA ÖZ, M . (2011). İş Hayatında Başarının İki Temel Koşulu: Tüketici Davranışlarını. International Journal of Social and Economic Sciences (IJSES), (2), 95-99. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/ijses/issue/34179/377872
MLA ÖZ, M . "İş Hayatında Başarının İki Temel Koşulu: Tüketici Davranışlarını". International Journal of Social and Economic Sciences (IJSES) (2011): 95-99 <http://dergipark.gov.tr/ijses/issue/34179/377872>
Chicago ÖZ, M . "İş Hayatında Başarının İki Temel Koşulu: Tüketici Davranışlarını". International Journal of Social and Economic Sciences (IJSES) (2011): 95-99
RIS TY - JOUR T1 - İş Hayatında Başarının İki Temel Koşulu: Tüketici Davranışlarını AU - Murat ÖZ Y1 - 2011 PY - 2011 N1 - DO - T2 - International Journal of Social and Economic Sciences (IJSES) JF - Journal JO - JOR SP - 95 EP - 99 VL - IS - 2 SN - -2667-4904 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 International Journal of Social and Economic Sciences (IJSES) İş Hayatında Başarının İki Temel Koşulu: Tüketici Davranışlarını %A Murat ÖZ %T İş Hayatında Başarının İki Temel Koşulu: Tüketici Davranışlarını %D 2011 %J International Journal of Social and Economic Sciences (IJSES) %P -2667-4904 %V %N 2 %R %U
ISNAD ÖZ, Murat . "İş Hayatında Başarının İki Temel Koşulu: Tüketici Davranışlarını". International Journal of Social and Economic Sciences (IJSES) / 2 (Temmuz 2011): 95-99.