Yıl 2018, Cilt 17, Sayı 1, Sayfalar 1 - 13 2018-03-15

Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi

Sevtap Yazar [1] , İlyas Yazar [2]

71 419

Bu araştırmanın amacı Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının Türk kültürünün hangi unsurlarının yeni nesillere aktarımını sağlamayı hedeflediğini, bu hedeflerin kültürel açıdan önemini ve bu amaca ulaşmak için programda çoklu öğrenme ortamı uygulamalarına ne ölçüde yer verildiğini ortaya koymaktır. Bu çalışmada veriler, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesine göre elde edilmiştir. Verilerin elde edilmesi için 2017 Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programı veri kaynağı olarak kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile ortaya konulmuştur. Verilerin analizi sonucunda kültür aktarımı kavramına programın genel ve özel amaçları, değerleri, kazanımları, becerileri, değerler eğitimi alanlarında yer verildiği görülmüştür. Kültür aktarımı ile ilgili olarak programın belirli alanları kapsadığı, somut kültürel unsurlar üzerinde durulduğu, somut olmayan kültürel unsurlara yer verilmediği tespit edilmiştir. Öğrenme ve öğretme yaklaşımı başlığı altında programın işlenişinde teknolojik unsurlardan faydalanma üzerinde durulduğu görülmüştür. Elde edilen bulgular çerçevesinde konu ile ilgili önerilerde bulunulmuştur.
Kültür, Kültür Aktarımı, Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Dersi Öğretim Programı
  • Akkoyunlu, B. ve Yılmaz M. (2005). Türetimci Çoklu Ortam Öğrenme Kuramı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 9-18.
Birincil Dil tr
Konular Sosyal
Dergi Bölümü Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yazar: Sevtap Yazar

Yazar: İlyas Yazar

Bibtex @araştırma makalesi { ilkonline401070, journal = {İlköğretim Online}, issn = {1305-3515}, eissn = {1305-3515}, address = {Sinan OLKUN}, year = {2018}, volume = {17}, pages = {1 - 13}, doi = {10.17051/ilkonline.2018.401070}, title = {Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Yazar, İlyas and Yazar, Sevtap} }
APA Yazar, S , Yazar, İ . (2018). Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online, 17 (1), 1-13. DOI: 10.17051/ilkonline.2018.401070
MLA Yazar, S , Yazar, İ . "Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi". İlköğretim Online 17 (2018): 1-13 <http://dergipark.gov.tr/ilkonline/issue/36274/401070>
Chicago Yazar, S , Yazar, İ . "Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi". İlköğretim Online 17 (2018): 1-13
RIS TY - JOUR T1 - Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi AU - Sevtap Yazar , İlyas Yazar Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.17051/ilkonline.2018.401070 DO - 10.17051/ilkonline.2018.401070 T2 - İlköğretim Online JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 13 VL - 17 IS - 1 SN - 1305-3515-1305-3515 M3 - doi: 10.17051/ilkonline.2018.401070 UR - http://dx.doi.org/10.17051/ilkonline.2018.401070 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 İlköğretim Online Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi %A Sevtap Yazar , İlyas Yazar %T Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi %D 2018 %J İlköğretim Online %P 1305-3515-1305-3515 %V 17 %N 1 %R doi: 10.17051/ilkonline.2018.401070 %U 10.17051/ilkonline.2018.401070
ISNAD Yazar, Sevtap , Yazar, İlyas . "Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi". İlköğretim Online 17 / 1 (Mart 2018): 1-13. http://dx.doi.org/10.17051/ilkonline.2018.401070