İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Kapak Resmi
ISSN 1300-2899 | e-ISSN 2149-9683 | Periyot Yılda 3 Sayı | Başlangıç: 2002 | Yayıncı İnönü Üniversitesi | http://dergipark.gov.tr/inuefd

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, eğitimde kuram ve uygulama alanlarına yönelik, eğitim alanına katkıda bulunan özgün araştırma makalelerini, denemeleri/derlemeleri ve çevirileri yayınlayan hakemli bir dergidir. Dergide, şu alanlarda yapılmış kuramsal ya da uygulamalı çalışmalar yayınlanır: Eğitim yönetimi, denetimi; eğitim felsefesi, eğitim tarihi ve politikaları; psikolojik danışma ve rehberlik; erken çocukluk ya da okulöncesi eğitimi; özel eğitim; yetişkin eğitimi; eğitimde kullanılan ölçme değerlendirme ve araştırma teknikleri; eğitim teknolojisi; eğitimde program geliştirme ve değerlendirme; fen bilimleri ve matematik eğitimi; güzel sanatlar eğitimi; beden eğitimi; sosyal bilgiler eğitimi; Türkçe eğitimi; yabancı dil eğitimi ve uygulamalı dilbilim. Yayınlanması istenen çalışmalar OJS sistemine yüklenmelidir. Dergi, eğitim alanında çalışan tüm bilim insanlarına açıktır. Dergide yayımlanmak üzere gönderilecek çalışmalar mutlaka eğitim alanı ile ilişkili olmalıdır. 

Yayın sıklığı politikası:

INUEFD yılda üç kez (Nisan, Ağustos ve Aralık) yayınlanır. Ancak, yayın sürecinde sayı temelli değil makale temelli bir yayın politikası izlenmektedir. Buna göre, hakem değerlendirme süreci tamamlanıp kabul alan çalışmalar  ERKEN GÖRÜNÜM sayısına eklenerek yayınlanır. Dönemi (Nisan, Ağustos ve Aralık) sona eren ilgili sayı kapatılır ve bir sonraki sayıya geçilir. Böylelikle yayına kabul edilen çalışmaların beklenmeden (publish as you go) yayınlanması amaçlanmaktadır.

ISSN (Eski) : 1300-2899  e-ISSN : 2149-9683 DOI: 10.17679  

Dizinlenme (İndeksler) : INUEFD dergisi ULAKBIM (TR DİZİN), EBSCOHost Education Research Complete, Index Copernicus, DOAJ Open Access, SOBIAD tarafından taranmaktadır*

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

ISSN 1300-2899 | e-ISSN 2149-9683 | Periyot Yılda 3 Sayı | Başlangıç: 2002 | Yayıncı İnönü Üniversitesi | http://dergipark.gov.tr/inuefd
Kapak Resmi

128.442

134.236

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, eğitimde kuram ve uygulama alanlarına yönelik, eğitim alanına katkıda bulunan özgün araştırma makalelerini, denemeleri/derlemeleri ve çevirileri yayınlayan hakemli bir dergidir. Dergide, şu alanlarda yapılmış kuramsal ya da uygulamalı çalışmalar yayınlanır: Eğitim yönetimi, denetimi; eğitim felsefesi, eğitim tarihi ve politikaları; psikolojik danışma ve rehberlik; erken çocukluk ya da okulöncesi eğitimi; özel eğitim; yetişkin eğitimi; eğitimde kullanılan ölçme değerlendirme ve araştırma teknikleri; eğitim teknolojisi; eğitimde program geliştirme ve değerlendirme; fen bilimleri ve matematik eğitimi; güzel sanatlar eğitimi; beden eğitimi; sosyal bilgiler eğitimi; Türkçe eğitimi; yabancı dil eğitimi ve uygulamalı dilbilim. Yayınlanması istenen çalışmalar OJS sistemine yüklenmelidir. Dergi, eğitim alanında çalışan tüm bilim insanlarına açıktır. Dergide yayımlanmak üzere gönderilecek çalışmalar mutlaka eğitim alanı ile ilişkili olmalıdır. 

Yayın sıklığı politikası:

INUEFD yılda üç kez (Nisan, Ağustos ve Aralık) yayınlanır. Ancak, yayın sürecinde sayı temelli değil makale temelli bir yayın politikası izlenmektedir. Buna göre, hakem değerlendirme süreci tamamlanıp kabul alan çalışmalar  ERKEN GÖRÜNÜM sayısına eklenerek yayınlanır. Dönemi (Nisan, Ağustos ve Aralık) sona eren ilgili sayı kapatılır ve bir sonraki sayıya geçilir. Böylelikle yayına kabul edilen çalışmaların beklenmeden (publish as you go) yayınlanması amaçlanmaktadır.

ISSN (Eski) : 1300-2899  e-ISSN : 2149-9683 DOI: 10.17679  

Dizinlenme (İndeksler) : INUEFD dergisi ULAKBIM (TR DİZİN), EBSCOHost Education Research Complete, Index Copernicus, DOAJ Open Access, SOBIAD tarafından taranmaktadır*

Cilt 19 - Sayı 2 - Ağu 2018
  1. İşbirlikli Öğrenme Jigsaw Tekniği İle Yapılan Laboratuar Etkinliklerinin İlköğretim Öğrencilerinin Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesindeki Başarılarına Etkisi
    Sayfalar 1 - 20
    Fahrettin YILMAZ, Ataman KARAÇÖP
  2. Ters Yüz Edilmiş Yabancı Dil Sınıfında Öğrencilerin Öz-Düzenleyici Öğrenme Becerileri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki
    Sayfalar 21 - 35
    Mücahit ÖZTÜRK, Ünal ÇAKIROĞLU
  3. Sınıf Öğretmenliği 3. Sınıf Öğrencilerinin Kâğıttan Ve Ekrandan Okuma Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 36 - 52
    Oğuzhan KURU
  4. Osmanlı Türkçesi ile Yazılmış Olan “Çocuklara İlk Bilgiler” Adlı Kitabın Erken Çocukluk Eğitimi Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 53 - 66
    Azize UMMANEL
  5. 6. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Konusundaki Kavramları Anlama Düzeylerine Alıştırma ve Tekrar Yazılımında Hazırlanan Materyalin Etkisi
    Sayfalar 67 - 81
    Serpil Kalaycı, Elif Bakır
  6. Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometrik Şekiller Üzerine Akıl Yürütme Becerilerinin Üniversite ve Sınıf Düzeyi Değişkenleri Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 82 - 97
    Aziz İLHAN, Recep ASLANER
  7. Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Değişkenlere Göre İncelenmesi
    Sayfalar 98 - 114
    Ezgi DÜLGER, Ayşe Dilşad ATALAR
  8. Yapılandırmacı Bir Öğrenme ve Öğretme Yöntemi Olarak Sözlü Tarihin Sosyal Bilgiler Derslerine Entegrasyonu
    Sayfalar 115 - 127
    İlker DERE, Erkan DİNÇ
  9. Ergenlerde Dijital Oyun Bağımlılığı ve Psikolojik İhtiyaçlar
    Sayfalar 128 - 140
    Asiye Dursun, Bahtiyar Eraslan Çapan
  10. Yaratıcı Yazma Çalışmalarının Yazmaya Yönelik Tutuma ve Yaratıcı Yazma Başarısına Etkisi
    Sayfalar 141 - 153
    Serpil Özdemir, Arzu Çevik
  11. Okul Öncesi Eğitime Katılımın Daha Sonraki Yıllardaki Akademik Başarıya Etkisi: TEOG Sınavları
    Sayfalar 154 - 173
    Burcu Türkkaş Anasız, C. Ergin Ekinci, B. Yağız Anasız
  12. Öğretim Elemanı/Üyelerinin Düşünme Becerileri Öğretimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
    Sayfalar 174 - 188
    Z. Nurdan BAYSAL, Seda ÇARIKÇI, Burcu YAŞAR
  13. Sınıf Öğretmeni Adayları Hayat Bilgisi Derslerinin Öğretimine Yönelik Neler Düşünüyor?
    Sayfalar 189 - 203
    Nur Ütkür
  14. Öğretmen Adaylarının Bilim ve Bilim İnsanı Kavramlarına İlişkin Algılarının Metafor Analizi Aracılığıyla İncelenmesi
    Sayfalar 204 - 225
    Bilgi Başak Özgün, Gülşah Gürkan, Sibel Kahraman
  15. Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersinde Kutlanan veya Anılan Belirli Gün ve Haftalara İlişkin Görüşleri
    Sayfalar 226 - 239
    Hanife KESKİN, Gülşah KURU
  16. Dijital Materyallerde Kullanılan Etkileşimlerin Türlerine Yönelik Öğrenci Deneyimleri
    Sayfalar 240 - 254
    Elif TAŞLIBEYAZ, Onur Burak DURSUN, Selçuk KARAMAN
  17. Eğitim Yönetiminde Geleneksel Bilim Eleştirisi: Evers ve Lakomski’nin Natüralist Bağdaşımcı Epistemolojisi Üzerine Düşünceler
    Sayfalar 255 - 268
    MURAT ÖZDEMİR
  18. Ortaokul Öğrencilerinin PISA Soruları Karşısında Muhakeme Etme Becerileri
    Sayfalar 269 - 292
    Belgin BAL İNCEBACAK, Esen Ersoy
  19. Öğretmenlerin Öz Yeterlilik, Proaktif Kişilik ve Değişime Açıklık Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Sayfalar 293 - 311
    Fatih BOZBAYINDIR, Sedat ALEV
  20. 9-12 Yaş Çocukların Estetik Değer Algılarının İncelenmesi
    Sayfalar 312 - 327
    İrfan Nihan DEMİREL
  21. Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 328 - 340
    Serkan ASLAN, Birsel AYBEK
  22. An Analysis of Some Variables Influencing Parental Attitudes towards Technology and Application Use and Digital Game Playing Habits in the Preschool Period
    Sayfalar 341 - 354
    mehmet KANAK, Kadriye ÖZYAZICI
  23. Exploring Novice And Experienced Teachers’ Beliefs And Practices Of Written Feedback
    Sayfalar 355 - 369
    Gül KARAAĞAÇ ZAN, Nur YİĞİTOĞLU
  24. Alternatif Değerlendirme Araçlarına Yönelik Öğretmen Görüşleri
    Sayfalar 370 - 396
    Hikmet ZELYURT, Ramazan ÖZBEK