İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Kapak Resmi
ISSN 1300-2899 | e-ISSN 2149-9683 | Periyot Yılda 3 Sayı | Başlangıç: 2002 | Yayıncı İnönü Üniversitesi | http://dergipark.gov.tr/inuefd

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Eğitim yönetimi

Eğitim felsefesi

Eğitim tarihi ve politikaları

Psikolojik danışma ve rehberlik

Okulöncesi eğitimi

Özel eğitim

Yetişkin eğitimi

Eğitimde kullanılan ölçme değerlendirme ve araştırma teknikleri

Eğitim teknolojisi

Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme

Fen bilimleri ve matematik eğitimi

Güzel sanatlar eğitimi

Beden eğitimi

Sosyal bilgiler eğitimi

Türkçe eğitimi

Yabancı dil eğitimi ve uygulamalı dilbilim vb. alanlarında yapılmış kuramsal ya da uygulamalı çalışmalar yayınlar.

Yayınlanması istenen çalışmalar OJS sistemine yüklenmelidir. Dergi, eğitim alanında çalışan tüm bilim insanlarına açıktır. Dergide yayımlanmak üzere gönderilecek çalışmalar mutlaka eğitim alanı ile ilişkili olmalıdır. 

Yayın sıklığı politikası:

INUEFD yılda üç kez (Nisan, Ağustos ve Aralık) yayınlanır. Ancak, yayın sürecinde sayı temelli değil makale temelli bir yayın politikası izlenmektedir. Buna göre, hakem değerlendirme süreci tamamlanıp kabul alan çalışmalar  ERKEN GÖRÜNÜM sayısına eklenerek yayınlanır. Dönemi (Nisan, Ağustos ve Aralık) sona eren ilgili sayı kapatılır ve bir sonraki sayıya geçilir. Böylelikle yayına kabul edilen çalışmaların beklenmeden (publish as you go) yayınlanması amaçlanmaktadır.

ISSN (Eski) : 1300-2899

e-ISSN : 2149-9683

DOI: 10.17679  

Dizinlenme (İndeksler) : INUEFD dergisi

ULAKBIM (TR DİZİN) 

EBSCOHost Education Research Complete 

Index Copernicus

DOAJ Open Access 

SOBIAD tarafından taranmaktadır

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

ISSN 1300-2899 | e-ISSN 2149-9683 | Periyot Yılda 3 Sayı | Başlangıç: 2002 | Yayıncı İnönü Üniversitesi | http://dergipark.gov.tr/inuefd
Kapak Resmi

139.585

165.852

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Eğitim yönetimi

Eğitim felsefesi

Eğitim tarihi ve politikaları

Psikolojik danışma ve rehberlik

Okulöncesi eğitimi

Özel eğitim

Yetişkin eğitimi

Eğitimde kullanılan ölçme değerlendirme ve araştırma teknikleri

Eğitim teknolojisi

Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme

Fen bilimleri ve matematik eğitimi

Güzel sanatlar eğitimi

Beden eğitimi

Sosyal bilgiler eğitimi

Türkçe eğitimi

Yabancı dil eğitimi ve uygulamalı dilbilim vb. alanlarında yapılmış kuramsal ya da uygulamalı çalışmalar yayınlar.

Yayınlanması istenen çalışmalar OJS sistemine yüklenmelidir. Dergi, eğitim alanında çalışan tüm bilim insanlarına açıktır. Dergide yayımlanmak üzere gönderilecek çalışmalar mutlaka eğitim alanı ile ilişkili olmalıdır. 

Yayın sıklığı politikası:

INUEFD yılda üç kez (Nisan, Ağustos ve Aralık) yayınlanır. Ancak, yayın sürecinde sayı temelli değil makale temelli bir yayın politikası izlenmektedir. Buna göre, hakem değerlendirme süreci tamamlanıp kabul alan çalışmalar  ERKEN GÖRÜNÜM sayısına eklenerek yayınlanır. Dönemi (Nisan, Ağustos ve Aralık) sona eren ilgili sayı kapatılır ve bir sonraki sayıya geçilir. Böylelikle yayına kabul edilen çalışmaların beklenmeden (publish as you go) yayınlanması amaçlanmaktadır.

ISSN (Eski) : 1300-2899

e-ISSN : 2149-9683

DOI: 10.17679  

Dizinlenme (İndeksler) : INUEFD dergisi

ULAKBIM (TR DİZİN) 

EBSCOHost Education Research Complete 

Index Copernicus

DOAJ Open Access 

SOBIAD tarafından taranmaktadır

Cilt 19 - Sayı 3 - Ara 2018
  1. Duygusal İşçilik ve İş Yaşamında Yalnızlığa Yönelik Öğretmen Görüşleri
    Sayfalar 1 - 13
    Işıl Tabak, Türkan Argon
  2. İlköğretim Anabilim Dalı Doktora Tezlerinde Kullanılan Başarı Testlerinin İncelenmesi (2012-2017)
    Sayfalar 14 - 28
    Celal Boyraz
  3. Bireysel Ses Eğitimi Dersi ile Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumların Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 29 - 40
    Doruk Engür, Hatice Çeliktaş, Mehmet Eğri
  4. Madde Bağımlılığı Farkındalık Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 41 - 56
    esra özay köse, Şeyda GÜL
  5. Simülasyon Destekli Sorgulama Temelli Etkinlikler ile Fotoelektrik Olay Öğretimi
    Sayfalar 57 - 73
    Fatih Önder, Esra Bilal Önder
  6. Sosyal-Duygusal Gelişim Değerlendirme Ölçeği: 48-66 Aylık Çocuklar İçin Uyarlama Çalışması
    Sayfalar 74 - 87
    Hande Arslan Çiftçi, Gülden Uyanık Balat
  7. İstenmeyen Öğretmen Davranışları İle Öğrencilerin Okula Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi*
    Sayfalar 88 - 103
    isa yıldırım, Durdağı AKAN
  8. Yükseköğretimde Yabancı Dil Eğitiminde Açık ve Örtük Yazılı Düzeltici Geribildirim: Türkiye Örneği
    Sayfalar 104 - 116
    M. Pınar Babanoğlu, Reyhan Ağçam, Nebahat Badem
  9. Matematik Öğretmeni Adaylarının Analizin Temel Tanımlarını Anlayışları
    Sayfalar 117 - 140
    MUHAMMET DORUK, ABDULLAH KAPLAN
  10. Yer Temelli Eğitim Yaklaşımı ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarına Yansımaları
    Sayfalar 141 - 158
    Servet Üztemur, Erkan Dinç, İsmail Acun
  11. Erken Cumhuriyet Dönemi Coğrafya Ders Kitaplarında Türkiye’nin Komşuları
    Sayfalar 159 - 174
    Mustafa Sağdıç, Selim Hilmi Özkan
  12. Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Öğretmen Adaylarının Mentorlük Yaklaşımına Dayalı Doğa Eğitimi Programına İlişkin Görüşleri
    Sayfalar 175 - 188
    Eda Demirhan
  13. Merkezi Sınavların Öğretmenler Üzerindeki Öğretimsel ve Duyuşsal Etkilerini Belirlemeye Yönelik Öğretmen Ölçeğinin Geliştirilmesi
    Sayfalar 189 - 204
    Yeşim ÖZER ÖZKAN, Meltem ACAR GÜVENDİR
  14. Entelektüel Sermaye ile Öğretmenlerin İş Doyumları Arasındaki İlişki Üzerine Bir Çalışma
    Sayfalar 205 - 215
    SELÇUK DEMİR
  15. Matematik Öğretmen Adaylarının Lisans Derslerindeki Başarısızlıklarının Nedenlerinin Belirlenmesi: Topoloji Dersi Örneği
    Sayfalar 216 - 230
    Meltem Coşkun, Nazan Sezen Yüksel
  16. A different approach to teaching French as a foreign language at preparatory school: From curriculum development to practice
    Sayfalar 231 - 239
    Ayşe Işık Akdağ
  17. DEĞERLERİN ÖĞRETİMİNDE ÇİZGİ FİLMLER: RAFADAN TAYFA ÖRNEĞİ
    Sayfalar 240 - 251
    ÖMÜR SADİOĞLU, MERVE TURAN, NAZİFE DİKMEN, MEHMET YILMAZ, YASEMİN ÖZKAN
  18. MADDE GÜÇLÜKLERİNE GÖRE FARKLI SIRALANAN TESTLERDE DÜŞÜK VE YÜKSEK KAYGILI ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARININ KARŞILAŞTIRILMASI
    Sayfalar 252 - 265
    çilem doğan gül, ömay çokluk bökeoğlu
  19. Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiğin Günlük Hayat ile İlişkisi Hakkındaki Algı ve Görüşlerinin İncelenmesi*
    Sayfalar 266 - 283
    Makbule Gözde Didiş Kabar
  20. Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Doktora Öğrencilerinin Karşılaştıkları Problemler ve Çözüm Önerileri
    Sayfalar 284 - 309
    Onur Balı, Burhanettin Dönmez
  21. Bilim ve Sanat Merkezinde Görev Yapan Öğretmenlerin Proje Tabanlı Öğretim Yapabilmelerine İlişkin Öz Yeterlilikleri
    Sayfalar 310 - 326
    FATMA MUTLU, Oğuzhan Nacaroğlu
  22. Türkiye’de Özel Yeteneklilerle Yapılan Araştırmalarda Yaratıcılık
    Sayfalar 327 - 343
    Mehmet Bıçakcı, Mustafa Baloğlu
  23. Özel Yetenekli Çocukların Evrensel Ahlaki Değer Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 344 - 361
    Çiğdem Nilüfer Umar
  24. Öğretmen Adaylarının Gözlem ve Çıkarım Becerilerinin İyileştirilmesi
    Sayfalar 362 - 373
    Nurcan CANSIZ, Mustafa CANSIZ
  25. Ortaokul Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerle İşlemlere Yönelik Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi
    Sayfalar 374 - 390
    Buket Turhan Türkkan
  26. Özel Yetenekli Öğrencilere Yönelik Fen Bilimlerine Özgü Uzamsal Akıl Yürütme Becerisi Testinin Geliştirilmesi
    Sayfalar 391 - 405
    Esra AÇIKGÜL FIRAT, Mustafa Serdar KÖKSAL
  27. Çocuk Oyun Alanlarının Risk İçeren Oyunları Desteklemesi Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 406 - 417
    Çağla Banko, Kadriye Akdemir, Merve Gemici, Serap Sevimli-Çelik
  28. Sınıf Öğretmenlerinin Kaynaştırmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
    Sayfalar 418 - 433
    osman özokcu
  29. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Praetoryanist Davranış Biçimleri: İzmir Örneklemi
    Sayfalar 434 - 451
    Ali BALTACI
  30. Adolescents and Internet Cafes
    Sayfalar 452 - 460
    Yasin demir, Mustafa Kutlu
  31. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ TÜRKÇE KELİME HAZİNELERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (SİİRT İLİ ÖRNEĞİ)
    Sayfalar 461 - 477
    Erhan AKIN, Seyithan KARA
  32. Öğretim Elemanlarının Pedagojik Yeterlikleri: Ölçek Geliştirme Çalışması
    Sayfalar 478 - 493
    Ayşe Tınmaz
  33. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri ve Öz Yeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Sayfalar 494 - 519
    Didem Semerci, Gülden Uyanık Balat
  34. ŞAİR VE YAZAR İSİMLERİNİN OKULLARA AD OLARAK VERİLMESİNİN EDEBİYAT ÖĞRETİMİNE KATKISINA DAİR ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ: ANKARA ÖRNEĞİ
    Sayfalar 520 - 530
    FATMA SÜREYYA KURTOĞLU
  35. Özel Yetenekli Öğrencilerin Doğal Sayılarla Dört İşlem Gerektiren Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi
    Sayfalar 531 - 546
    Fatma Erdoğan, Tuba Erben
  36. Aday Öğretmenlerin Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecine Yönelik Görüşleri
    Sayfalar 547 - 563
    Ebru OCAKCI, Osman SAMANCI
  37. Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımında Üniversite Öğrencilerinin Tartışma Süreçlerinin İncelenmesi
    Sayfalar 564 - 581
    Özlem Baydaş, Funda Yeşildağ-Hasançebi, Selcan Kilis
  38. Exploring Collaborative Learning with a Focus on Group Activities in EFL Classrooms
    Sayfalar 582 - 597
    Ebru Koç
  39. Üstün Yetenekli Ergenlerin Stres Kaynakları ve Stres Karşısındaki Tepkilerinin Ergen Popülasyonu ile Karşılaştırılması
    Sayfalar 598 - 609
    ŞEFİKA ERDEM, MUSTAFA BALOĞLU
  40. İlköğretim Kurumu Öğretmenlerinin İşkoliklik Düzeyleri İle Örgüt Sağlığına İlişkin Algıları Arasındaki İlişki
    Sayfalar 610 - 621
    Burcu Yavuz Tabak, Fatih Şahin, Hasan Tabak
  41. Ortaokul Sözlüklerinin Türkçe Eğitimindeki Hedef Söz Varlığı Açısından Değerlendirilmesi
    Sayfalar 622 - 637
    Sami BASKIN
  42. 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YÜZDELER KONUSUNDA YAŞADIKLARI ZORLUKLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
    Sayfalar 638 - 653
    Emrullah ERDEM, Abdullah ÖZÇELİK, Ramazan GÜRBÜZ
  43. Sporun, Fiziksel Engelli Bireylerin Yaşam Kalitesi Üzerine Etkisine İlişkin Görüşler
    Sayfalar 654 - 669
    Hatice Kumcağız, Gülzade AVCI ÇAYİR
  44. Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen Adaylarının Çokkültürlü Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
    Sayfalar 670 - 686
    İlayda Kimzan, Arzu ARIKAN
  45. OYUNA DAYALI MÜZE ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİ ERİŞİ VE GÖRSEL SANATLAR DERSİNE KARŞI TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ
    Sayfalar 687 - 699
    süreyya genç, SERAP BUYURGAN
  46. Aday Özel Eğitim Öğretmenlerinin, IQ, Zekâ, Yetenek, Özel Yetenek, Üstünlük, Zekâ Kuramları ve Zekâ Testlerine İlişkin Bilgilerinin İncelenmesi
    Sayfalar 700 - 713
    Merve Özer, Gamze AKKAYA, Pelin Ertekin, Mustafa Serdar Köksal
  47. Üstün/Özel Yeteneklilerde Atomun Yapısı Konusunun Öğretiminde Bütüncül Yaklaşımla Program Farklılaştırma
    Sayfalar 714 - 737
    Dr. Melek Nur ERDOĞAN
  48. Lise Öğrencilerinin Futbol Fanatiklik Düzeylerinin İncelenmesi
    Sayfalar 738 - 748
    haci yıldız, Mahmut Açak
  49. Quick Response Codes in Foreign Language Instruction: Practical Ideas and Strategies
    Sayfalar 749 - 762
    Arif Bakla