Yıl 2018, Cilt 3, Sayı 1, Sayfalar 64 - 72 2018-04-05

Uzaktan Yükseköğretim Öğrencilerinin Sosyal Medyanın Eğitim Boyutu Konusundaki Algıları ve Eğitim Amaçlı Sosyal Medya Kullanımlarının Belirlenmesi
Determining The Perceptions of Distant Higher Education Students on Educational Dimension of Social Media and Their Social Media Use for Educational Purposes

Üstün Özen [1] , Handan Çam [2] , Dilara Can [3] , Özge Dönmez [4]

64 52

Bu çalışmanın amacı, uzaktan eğitim yoluyla eğitim alan öğrencilerin sosyal medyadan eğitim amaçlı olarak nasıl yararlandıklarını belirlemektir. Bu bağlamda Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi öğrencileri hedef kütle olarak belirlenmiş ve örnekleme 587 öğrenci dahil edilmiştir. Öğrencilerden veriler anket yöntemiyle toplanmıştır. Amaç kapsamında veri setine faktör analizi, tanımlayıcı ve ilişkisel analizler uygulanarak sonuçlar değerlendirilmiştir. Genel olarak değerlendirildiğinde, öğrencilerin sosyal medyayı daha çok iletişim ve sosyalleşme amaçlı kullandığı görülmektedir. Ancak, video ve metin türündeki Açıköğretim materyallerinin ve daha önceki sınavlarda sorulan soruların yoğun bir şekilde sosyal medya üzerinde paylaşılması nedeniyle öğrencilerin eğitimlerinin bir parçası olarak sosyal medyayı yoğun olarak kullandıkları da görülmektedir. Sonuç olarak, özellikle günlük olarak sosyal medyada harcanan zamanla sosyal medyanın eğitim boyutu hakkındaki algılar arasında anlamla bir ilişki olduğu da söylenebilir.

The purpose of this study is to determine how distance education students use social media for educational purposes. In this context, Atatürk University Open Faculty students were determined as the population, and 587 students were included in the sampling. Data from students were collected by questionnaire. Within the scope of the aim, factor analysis, descriptive and relational analyzes were applied to the data, and the results were evaluated. In general, it is seen that students use social media more for communication and socialization purposes. It is also seen that students use social media as a part of their education because video and text-type materials and questions asked in previous exams are shared intensively on social media. As a result, it can be said that there is a meaningful relationship between perceptions about the educational dimension of social media and the time spent on social media on a daily basis.

  • Ajjan, H. & Hartshorne, R. (2008). Investigating faculty decisions to adopt web 2.0 technologies: Theory and empirical tests, Internet and Higher Education, 11, 71–80.
  • Altunışık, R., Coskun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya: Sakarya Kitabevi
  • Anderson, T., Poellhuber, B., & McKerlich, R. (2010). Self-paced learners meet social software: An exploration of learners’ attitudes, expectations and experience. Online Journal of Distance Learning Administration, 13(3).
  • Boyd, D. M., & Ellison, N. B. (2007). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of ComputerMediated Communication, 13(1), 210-230.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Handbook for social science data analysis. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Caraher, K., & Braselman, M. (2010). The 2010 21st-Century Campus Report: Campus 2.0. 2010 CDW Government LLC. Retrieved July 26, 2010 from http://webobjects.cdw.com/webobjects/media/pdf/newsroom/CDWG-21st-Century-Campus-Report-0710.pdf, (05.05.2017)
  • Hinkin, T. R. (1998). A brief tutorial on the development of measures for use in survey questionnaires. Organizational Research Methods, 1(1): 104-121
  • Hung, H. T., & Yuen, S. C. Y. (2010). Educational use of social networking technology in higher education. Teaching in higher education, 15(6), 703-714.
  • Jones, N., Blackey, H., Fitzgibbon, K., & Chew, E. (2010). Get out of MySpace!. Computers & Education, 54(3), 776-782.
  • Lenhart, A., Purcell, K., Smith, A., & Zickuhr, K. (2010). Social Media & Mobile Internet Use among Teens and Young Adults. Millennials. Pew internet & American life project.
  • Lin, M.F.G., Hoffman, E.S. & Borengasser, C. (2013). Is social media too social for class? A case study of Twitter use. TechTrends, 57(2), 39-45.
  • Madge, C., Meek, J., Wellens, J., & Hooley, T. (2009). Facebook, social integration and informal learning at university:‘It is more for socialising and talking to friends about work than for actually doing work’. Learning, Media and Technology, 34(2), 141-155.
  • Onyebuchi, E. E., (2009) Making Sense of Web 2.0 Technology: Do European Students Use The Social Media Applications For Educational Goals?, Master’s Thesis in Communication Studies, http://essay.utwente.nl/59499/1/scriptie_E_Eze.p df,
  • Öztürk, M., & Akgün, Ö. E. (2012). Üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini kullanma amaçları ve bu sitelerin eğitimlerinde kullanılması ile ilgili görüşleri. Sakarya University Journal of Education, 2(3), 49-67.
  • Öztürk, M., & Akgün, Ö. E. (2013). Üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım siteleriyle ilgili görüşlerinin demografik özellikleri açısından incelenmesi.Park, C.H. & Kim, Y.J. (2013). Intensity of social network use by involvement: A study of young Chinese users. International Journal of Business and Management, 8(6), 22-33.
  • Sarsar, F., Başbay, M., & Başbay, A. (2015). Öğrenme-öğretme sürecinde sosyal medya kullanımı. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2).
  • Stansbury, M. (2011). Ten ways schools are using social media effectively. eSchool News. http://www. eschoolnews. com/2011/10/21/ten-ways-schools-are-using-social-media-effectively/3/], Retrieved on June, 6, 2013.
  • Selwyn, N. (2009). Faceworking: exploring students' education‐related use of Facebook. Learning, Media and Technology, 34(2), 157-174.
Birincil Dil tr
Konular Yaşam Bilimleri
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0003-0982-2919
Yazar: Üstün Özen
Kurum: Atatürk Üniversitesi, Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0003-0982-2919
Yazar: Handan Çam (Sorumlu Yazar)
Kurum: Gümüşhane Üniversitesi, Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0003-0982-2919
Yazar: Dilara Can
Kurum: Atatürk Üniversitesi, Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0003-0982-2919
Yazar: Özge Dönmez
Kurum: Atatürk Üniversitesi, Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { isrjournal403692, journal = {The Journal of International Scientific Researches}, issn = {2458-8725}, address = {Salih YILDIZ}, year = {2018}, volume = {3}, pages = {64 - 72}, doi = {10.23834/isrjournal.403692}, title = {Uzaktan Yükseköğretim Öğrencilerinin Sosyal Medyanın Eğitim Boyutu Konusundaki Algıları ve Eğitim Amaçlı Sosyal Medya Kullanımlarının Belirlenmesi}, key = {cite}, author = {Özen, Üstün and Dönmez, Özge and Çam, Handan and Can, Dilara} }
APA Özen, Ü , Çam, H , Can, D , Dönmez, Ö . (2018). Uzaktan Yükseköğretim Öğrencilerinin Sosyal Medyanın Eğitim Boyutu Konusundaki Algıları ve Eğitim Amaçlı Sosyal Medya Kullanımlarının Belirlenmesi. The Journal of International Scientific Researches, 3 (1), 64-72. DOI: 10.23834/isrjournal.403692
MLA Özen, Ü , Çam, H , Can, D , Dönmez, Ö . "Uzaktan Yükseköğretim Öğrencilerinin Sosyal Medyanın Eğitim Boyutu Konusundaki Algıları ve Eğitim Amaçlı Sosyal Medya Kullanımlarının Belirlenmesi". The Journal of International Scientific Researches 3 (2018): 64-72 <http://dergipark.gov.tr/isrjournal/issue/36450/403692>
Chicago Özen, Ü , Çam, H , Can, D , Dönmez, Ö . "Uzaktan Yükseköğretim Öğrencilerinin Sosyal Medyanın Eğitim Boyutu Konusundaki Algıları ve Eğitim Amaçlı Sosyal Medya Kullanımlarının Belirlenmesi". The Journal of International Scientific Researches 3 (2018): 64-72
RIS TY - JOUR T1 - Uzaktan Yükseköğretim Öğrencilerinin Sosyal Medyanın Eğitim Boyutu Konusundaki Algıları ve Eğitim Amaçlı Sosyal Medya Kullanımlarının Belirlenmesi AU - Üstün Özen , Handan Çam , Dilara Can , Özge Dönmez Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.23834/isrjournal.403692 DO - 10.23834/isrjournal.403692 T2 - The Journal of International Scientific Researches JF - Journal JO - JOR SP - 64 EP - 72 VL - 3 IS - 1 SN - 2458-8725- M3 - doi: 10.23834/isrjournal.403692 UR - http://dx.doi.org/10.23834/isrjournal.403692 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 The Journal of International Scientific Researches Uzaktan Yükseköğretim Öğrencilerinin Sosyal Medyanın Eğitim Boyutu Konusundaki Algıları ve Eğitim Amaçlı Sosyal Medya Kullanımlarının Belirlenmesi %A Üstün Özen , Handan Çam , Dilara Can , Özge Dönmez %T Uzaktan Yükseköğretim Öğrencilerinin Sosyal Medyanın Eğitim Boyutu Konusundaki Algıları ve Eğitim Amaçlı Sosyal Medya Kullanımlarının Belirlenmesi %D 2018 %J The Journal of International Scientific Researches %P 2458-8725- %V 3 %N 1 %R doi: 10.23834/isrjournal.403692 %U 10.23834/isrjournal.403692