Yıl 2017, Cilt 28, Sayı 83, Sayfalar 24 - 47 2017-12-25

Tüketicilerin Çevrimiçi Perakende Alışveriş Sitelerine Yönelik Sadakatleri Üzerinde Memnuniyet, Güven ve Kalite Algılarının Rolü

Bahar YAŞİN [1] , Erdem ÖZKAN [2] , Sevi BALOĞLU [3]

160 134

Bu çalışmanın amacı, internette yer alan çevrimiçi perakende alışveriş sitelerinden alışveriş yapan tüketicilerin e-perakende sitelerine olan sadakatini (e-sadakat) etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Bu çerçevede, e-sadakatin belirleyicileri olarak tüketicilerin e-perakende sitesinden algıladığı kalite (e-perakende kalitesi), e-perakende sitesinin hizmetinden duyulan memnuniyet (e-memnuniyet) ve e-perakende sitesine olan güven (e-güven) değişkenleri belirlenmiştir. Söz konusu değişkenler arasındaki etkileşimlere yönelik bir yapısal model oluşturulmuştur. Çevrimiçi anket yöntemi ile 219 geçerli veri çalışma kapsamına alınmış ve yapısal eşitlik modellemesi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, tüketicilerin çevrimiçi perakende alışveriş sitesine olan sadakatlerinin oluşumunda, ilgili sitenin hizmetinden duydukları memnuniyet ile siteye güvenlerinin doğrudan ve siteden algıladıkları kalitenin ise e-güven ve e-memnuniyet aracılığı ile dolaylı etkilerinin olduğu bulunmuştur. Tüketicilerin e-perakende sitesinin hizmetinden duydukları memnuniyetin oluşumunda ise ilgili siteden algıladıkları kalitenin önemli bir belirleyici olduğu, bunun yanı sıra tüketicilerin ilgili siteye güvenlerinin de memnuniyetlerinin oluşumunu şekillendirdiği tespit edilmiştir.
Konular
Dergi Bölümü MAKALELER
Yazarlar

Yazar: Bahar YAŞİN
E-posta: bkarciga@istanbul.edu.tr

Yazar: Erdem ÖZKAN
E-posta: erdem.ozkan@istanbul.edu.tr

Yazar: Sevi BALOĞLU
E-posta: sbaloglu@nku.edu.tr

Bibtex @ { iuiieyd378251, journal = {Istanbul Management Journal}, issn = {}, address = {İstanbul Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {28}, pages = {24 - 47}, doi = {}, title = {Tüketicilerin Çevrimiçi Perakende Alışveriş Sitelerine Yönelik Sadakatleri Üzerinde Memnuniyet, Güven ve Kalite Algılarının Rolü}, key = {cite}, author = {BALOĞLU, Sevi and ÖZKAN, Erdem and YAŞİN, Bahar} }
APA YAŞİN, B , ÖZKAN, E , BALOĞLU, S . (2017). Tüketicilerin Çevrimiçi Perakende Alışveriş Sitelerine Yönelik Sadakatleri Üzerinde Memnuniyet, Güven ve Kalite Algılarının Rolü. Istanbul Management Journal, 28 (83), 24-47. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/iuiieyd/issue/34223/378251
MLA YAŞİN, B , ÖZKAN, E , BALOĞLU, S . "Tüketicilerin Çevrimiçi Perakende Alışveriş Sitelerine Yönelik Sadakatleri Üzerinde Memnuniyet, Güven ve Kalite Algılarının Rolü". Istanbul Management Journal 28 (2017): 24-47 <http://dergipark.gov.tr/iuiieyd/issue/34223/378251>
Chicago YAŞİN, B , ÖZKAN, E , BALOĞLU, S . "Tüketicilerin Çevrimiçi Perakende Alışveriş Sitelerine Yönelik Sadakatleri Üzerinde Memnuniyet, Güven ve Kalite Algılarının Rolü". Istanbul Management Journal 28 (2017): 24-47
RIS TY - JOUR T1 - Tüketicilerin Çevrimiçi Perakende Alışveriş Sitelerine Yönelik Sadakatleri Üzerinde Memnuniyet, Güven ve Kalite Algılarının Rolü AU - Bahar YAŞİN , Erdem ÖZKAN , Sevi BALOĞLU Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Istanbul Management Journal JF - Journal JO - JOR SP - 24 EP - 47 VL - 28 IS - 83 SN - -2619-9254 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Istanbul Management Journal Tüketicilerin Çevrimiçi Perakende Alışveriş Sitelerine Yönelik Sadakatleri Üzerinde Memnuniyet, Güven ve Kalite Algılarının Rolü %A Bahar YAŞİN , Erdem ÖZKAN , Sevi BALOĞLU %T Tüketicilerin Çevrimiçi Perakende Alışveriş Sitelerine Yönelik Sadakatleri Üzerinde Memnuniyet, Güven ve Kalite Algılarının Rolü %D 2017 %J Istanbul Management Journal %P -2619-9254 %V 28 %N 83 %R %U