The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences

ISSN 2458-9012 | Periyot Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2015 | Yayıncı Ahmet KARA | http://dergipark.gov.tr/jilses
Kapak Resmi

4.624

14.500

Dergi Hakkında

The Journal of International Lingual, Social and Educational Sciences (JILSES); Sosyal Bilimler, Dil Bilimleri ve Eğitim Bilimleri alanlarında Türkçe, İngilizce, Fransızca, ve Arapça dillerinde hazırlanmış nitel, nicel, ve karma araştırma yöntemlerinin kullanıldığı araştırmalara, kitap değerlendirmelerine, çeviri eserlere ve özgün yazılara yer veren uluslararası hakemli bilimsel bir dergidir.

JILSES yılda iki sayı (Haziran ve Aralık) yayınlanır, bu sayı yayın kurulu tarafından artırılabilir. 

 Hakemlik Süreci

The Journal of International Lingual, Social and Educational Sciences (JILSES); çifte-kör hakemlik süreci sonunda kabul edilen bilimsel araştırmalara yer veren uluslararası hakemli bir dergidir.

JILSES’e gönderilen çalışmalar editör kontrolünden geçtikten sonra çalışma içeriğine uygun alanında uzman iki (2) hakeme editör tarafından gönderilir. Çalışmalar elektronik ortamda isimsiz olarak hakemlere gönderilir. Hakemlerin bilgileri gizli tutulur. İstendiğinde hakem olarak katkı sağlayan hakemlere yazılı belge verilir. 

Hakemlik değerlendirmesi yapıp yapmama kararı en fazla 15 gün içerisinde editöre bildirilir.

 Özgünlük İlkeleri

JILSES yalnızca özgün çalışmaları kabul eder. Çalışmada kullanılan alıntılar APA formatına uygun olmalıdır.

JILSES’e gönderilen çalışmalara intihal (Turnitin veya Ithenticate) programları kullanılarak taranır.

 Telif Hakkı

JILSES dergisinde yayınlanan tüm yazıların, dil, bilim ve hukuki açıdan bütün sorumluluğu yazarlarına, yayın hakları JILSES’e aittir. Yayınlanan yazılar yayıncının yazılı izni olmaksızın kısmen veya tamamen herhangi bir şekilde basılamaz, çoğaltılamaz. Yayın kurulu dergiye gönderilen yazıları yayınlayıp yayınlamamakta serbesttir. Gönderilen yazılar iade edilmez.

 

Cilt 3 - Sayı 2 - Ara 2017
  1. MATEMATİK DERSİ ÖĞRETMEN ROLLERİNİN YERİNE GETİRİLME DÜZEYİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ ALGILARI
    Sayfalar 55 - 65
    İsmail ŞAN
  2. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE GEÇMİŞTEN GÜNÜ-MÜZE SÜREGELEN PROBLEMLER
    Sayfalar 66 - 74
    Hasan Hüseyin MUTLU, Bilge BAĞCI AYRANCI
  3. HAYAT BİLGİSİ DERS KİTAPLARI İLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN İÇERİK ANALİZİ
    Sayfalar 75 - 86
    Semra GÜVEN, Melek AYYAYLA PÜSKÜLLÜ
  4. KÜLTÜREL KİMLİK İNŞASINA BİR ÖRNEK: SÜRYANİ DİASPORASI
    Sayfalar 87 - 96
    Yelda TUTAR SERTER
  5. İMÂMÎYYE-İSNÂAŞERÎYYE’NİN İMÂMET ANLAYIŞININ, SEMÎYYÂT İNANCININ ŞEKİLLENMESİNDEKİ ETKİSİ
    Sayfalar 97 - 110
    Nezir MAVİŞ
  6. TÜRK KAMU SEKTÖRÜNDE ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞIN ETKİLERİ
    Sayfalar 111 - 119
    Murat AK, Özcan SEZER
  7. SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ ULUSAL ÖĞRENCİ SEMPOZYUMLARININ ÖĞRENCİLERİN DÜŞÜNME BECERİLERİNE, DUYUŞSAL ÖZELLİKLERİNE VE SOSYALLEŞME BECERİLERİNE ETKİSİ
    Sayfalar 120 - 134
    Ercan TÜRK, Yaşar KOÇAK, Selma KAYA
  8. ANADOLU ERKEKLERİNDE BURUN, YÜZ TİPLERİ VE ORANLARININ YAŞA BAĞLI DEĞİŞİMLERİ
    Sayfalar 135 - 142
    Fikri ÖZDEMİR, Vahdet ÖZKOÇAK
  9. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİCİLERİ İÇİN YENİLİKÇİ VE UYGULANABİLİR TEKNOLOJİK YÖNTEM ÖNERİSİ
    Sayfalar 143 - 150
    Tülay Yeter ÖZKAN, Kemal DEMİR, Ayşegül ÖZDEMİR
  10. ÖĞRETMENLERİN KOLEKTİF YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ: ALTINDAĞ İLÇESİ ÖRNEĞİ
    Sayfalar 151 - 158
    Miraç YILMAZ, Necla TURANLI
  11. OKULLARDA KIYAFET SERBESTLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ1
    Sayfalar 159 - 176
    Ebru DEMİR, Meliha KÖSE
  12. İLKOKULDA SERBEST ETKİNLİKLER DERSİNDE ETKİNLİK SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
    Sayfalar 177 - 190
    Oğuz GÜRBÜZTÜRK, Gülsüm ÇAKMAK
  13. İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin kibar/kaba ricalarını içeren e-postalar üzerine toplumdilbilimsel bir araştırma
    Sayfalar 191 - 207
    Kamile HAMİLOĞLU, Aslıhan EMİRMUSTAFAOĞLU
  14. ELEKTRONİK DIŞ TİCARET VE İSTİHDAM İLİŞKİSİ
    Sayfalar 208 - 217
    Esra Nur AKPINAR
  15. XII. YÜZYIL SONLARINDA EYYUBÎLER-MUVAHHİDLER DEVLETİ İLİŞKİLERİ
    Sayfalar 218 - 225
    Adnan ADIGÜZEL
  16. KEMALİST İDEOLOJİDE KADIN İMGESİ: KADINLARA SEÇME VE SEÇİLME HAKKININ VERİLMESİ BİR LÜTUF MU YOKSA KAZANILMIŞ BİR HAK MI?
    Sayfalar 226 - 248
    Yunus DEMİR, Rahime Fulya YÜKSEL
  17. 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN HARFLERİN ANLAMINA YÖNELİK KAVRAM YANILGILARININ ARİTMETİKTEN CEBİRE GEÇİŞ SÜRECİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ VE ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK TUTUMLARI VE ÖZ YETERLİKLERİ İLE KARŞILAŞTIRILMASI
    Sayfalar 249 - 268
    Berna YILDIZHAN, Sare ŞENGÜL
  18. LOJİSTİK SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARININ DUYGUSAL VE SOSYAL YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
    Sayfalar 269 - 287
    Hanife AKGÜL
  19. Howard Brenton’s Thirteenth Night: A Contemporary Path to Tyranny and Dictatorship
    Sayfalar 288 - 294
    Sedat BAY
  20. MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DEMOGRAFİK VE SOSYO-EKONOMİK ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ÇALIŞMASI: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ
    Sayfalar 295 - 315
    Sertaç ARI
  21. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN KANSER HASTALARINA YÖNELİK PROBLEM ÇÖZME EĞİTİMİ SONRASI YAPTIKLARI PSİKOSOSYAL MÜDAHALELERİNİN İNCELENMESİ
    Sayfalar 316 - 322
    Reyhan ESKİYURT, Birgül ÖZKAN
  22. ADANA-YUMURTALIK SUGÖZÜ KÖYÜNDE GÜNLER ETRAFINDA OLUŞAN HALK İNANIŞLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
    Sayfalar 323 - 334
    Mehmet ALPTEKİN
Makale Gönder
Duyurular

DERGİMİZ AKADEMİK TEŞVİK YÖNETMELİĞİ KAPSAMINDADIR

ARALIK 2017 SAYISI YAYINLANMIŞTIR

SAYI HAKEM LİSTESİNE Jenerik DOSYASINDAN ULAŞABİLİRSİNİZ

YOĞUN İLGİ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ

YENİ SAYI  İÇİN MAKALELERİNİZİ BEKLİYORUZ.