Dil ve Dilbilimi Çalışmaları Dergisi: Uluslararası Çevrimiçi Dergisi
Kapak Resmi
ISSN 1305-578X | Periyot Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2005 | Yayıncı Hacettepe Üniversitesi |

Journal of Language and Linguistics Studies (JLLS) is a professional, double blind peer-reviewed international journal that aims to involve scholars not only from Turkey, but also from all international academic and professional community. The journal provides a platform for different theoretical and thematic approaches to linguistics and language teaching.


We accept only manuscripts written in English. The editors seek manuscripts that:

·          develop theoretical, conceptual, or methodological approaches to language and linguistics,

·          present results of empirical research that advance the understanding of language and linguistics,

·          explore innovative policies and programs and describe and evaluate strategies for future action, and

·          analyze issues of current interest.

Authors are always welcome to submit their manuscripts for publication consideration.

Dil ve Dilbilimi Çalışmaları Dergisi: Uluslararası Çevrimiçi Dergisi

ISSN 1305-578X | Periyot Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2005 | Yayıncı Hacettepe Üniversitesi |
Kapak Resmi

33.501

71.054

Journal of Language and Linguistics Studies (JLLS) is a professional, double blind peer-reviewed international journal that aims to involve scholars not only from Turkey, but also from all international academic and professional community. The journal provides a platform for different theoretical and thematic approaches to linguistics and language teaching.


We accept only manuscripts written in English. The editors seek manuscripts that:

·          develop theoretical, conceptual, or methodological approaches to language and linguistics,

·          present results of empirical research that advance the understanding of language and linguistics,

·          explore innovative policies and programs and describe and evaluate strategies for future action, and

·          analyze issues of current interest.

Authors are always welcome to submit their manuscripts for publication consideration.

Cilt: 13 Sayı: 2 Son Sayı
Cilt 13 - Sayı 2 - Ara 2017
  1. Yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmenlerin rollerini metafor analizi yoluyla kavramsallaştırmaları
    Sayfalar 1 - 13
    Mehmet Asmalı, Handan Çelik
  2. İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Çinli ve Türk öğrencilerin iltifat yanıtlarının karşılaştırılması
    Sayfalar 14 - 29
    Ilknur Istifci
  3. Yabancı dil öğreten öğretim elemanlarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi
    Sayfalar 30 - 42
    Şenel Elaldı
  4. Çocuklarda yabancı dil kaygı ölçeği: Geçerlilik ve güvenilirlik
    Sayfalar 43 - 52
    Selami Aydın, Leyla Harputlu, Özgehan Uştuk, Serhat Güzel, Şeyda Savran Çelik
  5. Bağlamsal faktörlerin İngilizce öğretmenlerinin inançları üzerindeki etkisi
    Sayfalar 53 - 70
    Ertan Altınsoy, Zuhal Okan
  6. İngiliz dilinin „Lingua Franca‟ olarak öğretilmesinin öğrenci motivasyonuna etkisi: Bir eylem araştırması
    Sayfalar 71 - 81
    Emrah Muyan, Mehmet Tunaz
  7. Yabancı dil yeterliliği başta olmak üzere Türkiye‟de lise öğrencilerinin okumakta olduğu İngiliz edebiyatı dersi öğretiminde ortaya çıkan sorunların araştırılması
    Sayfalar 82 - 95
    Ceren Işıklı, Aslı Özlem Tarakcioglu
  8. İngilizce Öğretmen Adaylarının Başarılarını Yordamada Akademik Güdülenmenin Rolü
    Sayfalar 96 - 108
    Şenay Kırkağaç, Hüseyin Öz
  9. İngilizce öğrenen hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil öğrenim sürecinde başarı veya başarısızlık algılarına yönelik nedensel yüklemeleri
    Sayfalar 109 - 135
    Turan Paker, Alev Özkardeş-Döğüş
  10. Çevrimiçi okuma aktivitelerinin ve okuma stratejilerinin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin okuma sınavı puanları üzerindeki etkisi
    Sayfalar 136 - 152
    İsmail Fırat Altay, Ayşe Altay
  11. İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin düzeltme sürecine yönelik yaklaşımları: Durum çalışması
    Sayfalar 153 - 181
    Amerah Abdullah Alsharif, Hesham Suleiman Alyousef
  12. Türkçe yoğunluk zarfları kullanımında cinsiyet ile ilişkili farklılıklar
    Sayfalar 182 - 189
    Engin Evrim Önem
  13. İlave dil olarak İngilizce ve Türkçe öğreniminin kendini toparlamadaki rolü: Gaziantep Üniversitesindeki Suriyeli öğrencilerin durumu
    Sayfalar 190 - 203
    Emrah Cinkara
  14. Twitter‟da özerk dil öğrenme: #etiketleri kullanarak hedef dil kullanıcılarıyla bağlantı kurma
    Sayfalar 204 - 220
    Osman Solmaz
  15. Translating the metaphor in poetry: A cognitive approach to Le Bateau Ivre and its translation in Turkish
    Sayfalar 221 - 234
    Ruhan Güçlü
  16. Ummanlı İngilizce öğretmenlerinin seçim kriteri algıları: Politika revizyonu için öneriler
    Sayfalar 235 - 259
    Ali Al-Issa, Ali Al-Bulushi, Rima Al-Zadjali
  17. /æ/ karşı /ɑ/: Türk İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin sesletiminde ünlü kemikleşmesi: İyileştirme 1
    Sayfalar 260 - 284
    Mehmet Demirezen
  18. Metin dünya(sı) teorisi yaklaşımı ile İngilizce dil öğretiminde kısa hikâye öğretimi: Bir pedagojik deyişbilim çalışması
    Sayfalar 285 - 295
    Behbood Mohammadzadeh
  19. A constraint-based approach to acquisition of word-final consonant clusters in Turkish children
    Sayfalar 296 - 308
    Burcu Gokgoz-Kurt
  20. Uluslararası öğrencilerin akademik yazmada karşılaştığı güçlükler: Seçkin bir Birleşik Devletler üniversitesinde durum çalışması
    Sayfalar 309 - 323
    Nazmiye Gürel Cennetkuşu
  21. İngilizce okutmanlarının sınıf içi ölçme ve değerlendirme uygulamaları
    Sayfalar 324 - 345
    Meryem Özdemir Yılmazer, Yonca Özkan
  22. Amerika Birleşik Devletleri ve Filipinler arasında Ziyaretçi Güç Anlaşmasındaki yükümlülük kipleri: Derlem temelli analiz
    Sayfalar 346 - 366
    John Paul Obillos Dela Rosa
  23. Türkçe ve İngilizce dil öğretimi kitaplarında yer alan konuşma etkinliklerinin ortak avrupa metnindeki öz-değerlendirme ölçeğine göre karşılaştırılması
    Sayfalar 367 - 378
    Gülden Tüm, Gülşah Emre-Parmaksız
  24. İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin İngilizce öğrenmede başarı ve başarısızlığa yönelik yüklemelerinin belirlenmesi
    Sayfalar 379 - 396
    Aysun Yavuz, Devrim Hol
  25. Türkiye'de yabancı dil eğitimi bağlamında öz-düzenlemeli yabancı dil öğrenme stratejileri kullanımını etkileyen faktörler
    Sayfalar 397 - 425
    Dinçay Köksal, Sinem Dündar
  26. Tersine eğitim modelinin Türk yabancı dil öğretim ortamında uygulanması
    Sayfalar 426 - 439
    Serkan Boyraz, Gürbüz Ocak
  27. Planlama ve anlatım türünün yabancı dil olarak İngilizce öğrenenlerin yazma performansına sözcüksel karmaşıklık, dilbilimsel karmaşıklık ve genel yazma başarısı açısından etkisi
    Sayfalar 440 - 464
    Mine Yıldız, Savaş Yeşilyurt
  28. Eşdizimli kelimelerde öncelemenin Türkçe bağlamında incelenmesi
    Sayfalar 465 - 486
    Hakan Cangır, S. Nalan Büyükkantarcıoğlu, Philip Durrant
  29. Öğrencilerin "İyi İngilizce‟ kavramına ilişkin algıları ve bu algıların altında yatan ideolojiler
    Sayfalar 487 - 509
    Ali Karakaş
  30. Web sitesi yerelleştirmelerinde bir eyleyen olarak çevirmenin konumu: Türkiye örneği
    Sayfalar 510 - 525
    Sinem Canim Alkan
  31. Ana dili İngilizce olan ve olmayanların yüksek lisans tezlerindeki üstsöylemsel etkileşimi üzerine bir çalışma
    Sayfalar 526 - 534
    Zehra Köroğlu, Gülden Tüm
  32. İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma stratejileri kullanımı ve onların yazma için okuma ve yalnızca yazma aktivitelerine karşı tutumlarının incelenmesi
    Sayfalar 535 - 560
    Azimeh Soltani, Shiela Kheirzadeh
  33. Yabancı dil olarak İngilizce yazmada Türk lise öğrencilerinin dijital öz ve anonim akran dönütü
    Sayfalar 561 - 577
    Ayten Kayacan, Salim Razı
  34. İspanyol okul sisteminde ikinci dil öğrenimini engelleyen faktörler: Valladolid Üniversitesi Örneği
    Sayfalar 578 - 592
    Orhan Kocaman
  35. Sözcüksel vurgulama yetkinliği ve İngilizce yazılan akademik metinlerde dil yabancılaşmaması arasındaki ilişki
    Sayfalar 593 - 614
    Cuneyt Demir
  36. P'nin durumundaki değişim ve bunun bağıl cümle yapımı üzerindeki etkisi
    Sayfalar 615 - 631
    Ager Gondra
  37. İngilizce dil okutmanlarının perspektifinden işbirlikli öğretim
    Sayfalar 632 - 642
    Hanife Taşdemir, Tuğba Yıldırım
  38. İDE öğretmen eğitiminde ters-yüz sınıf uygulamalarına dair bir inceleme: Ödev tasarımı ve öğrenci değerlendirmeleri
    Sayfalar 643 - 666
    Hatice Karaaslan, Hatice Çelebi
  39. Yabancı dil kaygısı: Ufuk üniversitesi hazırlık okulu örneği
    Sayfalar 667 - 680
    Ceyhun Karabıyık, Neslihan Özkan
  40. Bilişsel dilbilim içgörülerinin veri-yönlendirmeli öğrenim ile birleştirilmesi: düşey edatların öğretimi
    Sayfalar 681 - 719
    Abdurrahman Kilimci
  41. PISA 2015 Türkiye sonuçlarının iki düzeyli hiyerarşik doğrusal modelleme ile analizi
    Sayfalar 720 - 727
    Doğu Ataş, Özge Karadağ
  42. Ders kitabı değerlendirmesiyle yapılan örnek derlem uygulaması: Dil öğretmen eğitimi için çıkarımlar
    Sayfalar 728 - 740
    Asuman Aşık