Year 2019, Volume 12, Issue 1, Pages 405 - 424 2019-01-30

Uluslararası Öğrencilerin Kültürleşme Stresi: Selçuk Üniversitesinde Okuyan Afrikalı Öğrenciler Üzerine Bir Uygulama

Bahar Urhan Torun [1] , Emrah Bozkurt [2]

33 88

Bir bireyin ya da grubun kendi bölgesine özgü kültürel ögeleri ve farklı toplumlarda karşılaştığı yeni kültürel ögeleri, kendinde birleştirmesiyle kültürleşme ortaya çıkmaktadır. Bireyler kültürlerarası iletişim sürecinde, adaptasyon nedeniyle kültürleşme stresiyle karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu sebeple kültürleşme stresini irdelemeye yönelik yapılan çalışmalar akademik ve toplumsal açıdan önem arz etmektedir.  Bu çalışma kapsamında da Daya S. Sandhu ve Badiolah R. Asrabadi (1994) tarafından geliştirilen kültürleşme stresi ölçeğinden yararlanılarak kültürlerarası iletişim sürecinde kültürleşme stresi Konya Selçuk Üniversitesinde okuyan Afrikalı öğrenciler üzerinden incelenmiştir. Çalışmada ayrıca belli değişkenler doğrultusunda kültürleşme stres düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığı belirlenmiştir. Saha araştırması yönteminin kullanıldığı çalışmada 55 öğrenciye elektronik ortam üzerinden anket uygulanmıştır. Faktör analizi sonuçlarının değerlendirilmesinde Daya S. Sandhu ve Badiolah R. Asrabadi’nin (1994) (ASSIS) ölçeğindeki faktörler kullanılmış ve altı faktör saptanmıştır. Diğer taraftan katılımcıların kültürleşme stres düzeyleri ile çeşitli değişkenler arasında anlamlı bir farklılığa rastlanılmamıştır.

Kültürlerarası iletişim, Kültürleşme, kültürleşme stresi
  • Kitaplar
  • Büyüköztürk, Ş. , (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Tavşancıl, E. , (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Editörlü kitaplar
  • Hannigan, T. P. (2005). Homesickness and Acculturation Stress in the International Student. Psychological Aspects of Geographical Moves: Homesickness and Acculturation Stress, Miranda van Tilburg and Ad Vingerhoets (eds.), Amsterdam Academic Archive, Amsterdam.
  • Sam, D. L. (2006). Acculturation: Conceptual background and core components. The Cambridge Handbook of Acculturation Psychology, Edited by David L. Sam & John W. Berry, Cambridge University Press, Cambridge.
  • Makaleler
  • Berry, J. W., Kim, U., Minde, T. &Mok, D. (1987). Comparative Studies of Acculturative Stress. International Migration Review, Vol. 21, No. 3, Special Issue: Migration and Health, pp. 491-511. DOI: 10.2307/2546607.
  • Constantine, M. G., Anderson, G. M., Berkel, L. A., Caldwell, L. D. & Utsey, S. O. (2005). Examining the Cultural Adjustment Experiences of African International College Students: A Qualitative Analysis. Journal of Counseling Psychology, Vol. 52, DOI: 10.1037/0022-0167.52.1.57.
  • Sandhu, D. S. & Asrabadi, B. R. (1994). Development of an Acculturative Stress Scale for International Students: Preliminary Findings, Psychological Reports, 1994, 75, 435-448.
  • Thurber, C. A. & Walton, E. A. (2012). Homesickness and Adjustment in University Students. Journal of American College Health, VOL. 60, NO. 5, pp. 1-5.
  • Bildiriler
  • Sandhu, D. S. & Asrabadi, B. R. (1991). An Assessment of Psychological Needs of InternationalStudents: Implications for Counseling and Psychotherapy. Paper presented at the Annual Convention of the American Association for Counseling and Development (Reno, NV, April 21-24).
Primary Language tr
Subjects Social
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Orcid: 0000-0001-5559-9311
Author: Bahar Urhan Torun (Primary Author)
Institution: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Country: Turkey


Author: Emrah Bozkurt
Institution: AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ, SANDIKLI MESLEK YÜKSEKOKULU
Country: Turkey


Bibtex @research article { josc469550, journal = {SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ}, issn = {1302-2865}, eissn = {2148-2942}, address = {Selcuk University}, year = {2019}, volume = {12}, pages = {405 - 424}, doi = {10.18094/josc.469550}, title = {Uluslararası Öğrencilerin Kültürleşme Stresi: Selçuk Üniversitesinde Okuyan Afrikalı Öğrenciler Üzerine Bir Uygulama}, key = {cite}, author = {Urhan Torun, Bahar and Bozkurt, Emrah} }
APA Urhan Torun, B , Bozkurt, E . (2019). Uluslararası Öğrencilerin Kültürleşme Stresi: Selçuk Üniversitesinde Okuyan Afrikalı Öğrenciler Üzerine Bir Uygulama. SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ, 12 (1), 405-424. DOI: 10.18094/josc.469550
MLA Urhan Torun, B , Bozkurt, E . "Uluslararası Öğrencilerin Kültürleşme Stresi: Selçuk Üniversitesinde Okuyan Afrikalı Öğrenciler Üzerine Bir Uygulama". SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ 12 (2019): 405-424 <http://dergipark.gov.tr/josc/issue/42922/469550>
Chicago Urhan Torun, B , Bozkurt, E . "Uluslararası Öğrencilerin Kültürleşme Stresi: Selçuk Üniversitesinde Okuyan Afrikalı Öğrenciler Üzerine Bir Uygulama". SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ 12 (2019): 405-424
RIS TY - JOUR T1 - Uluslararası Öğrencilerin Kültürleşme Stresi: Selçuk Üniversitesinde Okuyan Afrikalı Öğrenciler Üzerine Bir Uygulama AU - Bahar Urhan Torun , Emrah Bozkurt Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.18094/josc.469550 DO - 10.18094/josc.469550 T2 - SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ JF - Journal JO - JOR SP - 405 EP - 424 VL - 12 IS - 1 SN - 1302-2865-2148-2942 M3 - doi: 10.18094/josc.469550 UR - https://doi.org/10.18094/josc.469550 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Journal Of Selcuk Communication Uluslararası Öğrencilerin Kültürleşme Stresi: Selçuk Üniversitesinde Okuyan Afrikalı Öğrenciler Üzerine Bir Uygulama %A Bahar Urhan Torun , Emrah Bozkurt %T Uluslararası Öğrencilerin Kültürleşme Stresi: Selçuk Üniversitesinde Okuyan Afrikalı Öğrenciler Üzerine Bir Uygulama %D 2019 %J SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ %P 1302-2865-2148-2942 %V 12 %N 1 %R doi: 10.18094/josc.469550 %U 10.18094/josc.469550
ISNAD Urhan Torun, Bahar , Bozkurt, Emrah . "Uluslararası Öğrencilerin Kültürleşme Stresi: Selçuk Üniversitesinde Okuyan Afrikalı Öğrenciler Üzerine Bir Uygulama". SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ 12 / 1 (January 2019): 405-424. https://doi.org/10.18094/josc.469550