Year 2017, Volume 2, Issue 1, Pages 92 - 100 2017-06-30

Report of a Music Atelier: “Idyll-Sound & Music Probabilities in the Nature”
Müzik Atölyesi Raporu: “İdil-Doğada Ses ve Müzik Olasılıkları”

Nesrin Kalyoncu [1]

235 242

Learning outside the school is a historical concept and gains significance day by day in Turkish pedagogy literature. Also for music there are various possibilities in different areas of life to deepen musical experience of the pupils and to organize the learning according to the situation. Numerous places and situations such as festivals, concerts, instrument shops, concert halls, youth centers, museums, archives, street music, sound sources in the nature, etc. provide the possibilities for musical experiences, impressions, and learning. In this report, an open-air music atelier titled “Idyll: Sound & Music Probabilities in the Nature”, which was carried out with university students in Solaklar-Valley, is presented. The atelier was realized within an intercultural art project organized in Seben, Turkey.


Tarihsel bir kavram ve tasarım olan okul dışı öğrenme, Türk pedagoji literatüründe gittikçe önem kazanmaktadır. Müzikte de çeşitli yaşam alanlarında, öğrencilerin müziksel deneyimlerini derinleştirmek ve müziksel öğrenmeyi duruma göre organize etmek için çeşitli imkanlar bulunmaktadır. Festivaller, konserler, çalgı dükkanları, konser salonları, gençlik merkezleri, müzeler, arşivler, sokak müziği, doğadaki ses kaynakları gibi sayısız mekan ve durum; müziksel deneyimler, izlenimler ve öğrenme için imkanlar sunmaktadır. Bu raporda, Solaklar Vadisi’nde yapılmış olan “İdil: Doğada Ses ve Müzik Olasılıkları” isimli bir açık hava müzik atölyesi tanıtılacaktır. Söz konusu atölye, Türkiye/Seben’de organize edilen kültürlerarası bir sanat projesi kapsamında gerçekleştirilmiştir.


  • Bönsch, M. (2003). “Unterrichtsmethodik für außerschulische Lernorte.” Das Schullandheim. V:2003/2, pp. 4-10.
  • Karpa, D., Lübbecke, G., Adam, B. (2015). “Außerschulische Lernorte – Theoretische Grundlagen und praktische Beispiele.” Schulpädagogik heute. Y:6, V:11, pp. 1-13. Retrieved from http://www.schulpaedagogik- heute.de/SHHeft14/01_Basisartikel/01_06.pdf, 30.03.2017.
Subjects Education, Scientific Disciplines
Journal Section Makaleler
Authors

Author: Nesrin Kalyoncu
Institution: ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
Country: Turkey


Bibtex @report { jrinen306084, journal = {İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi}, issn = {}, eissn = {2564-7237}, address = {Ahmet İlhan ŞEN}, year = {2017}, volume = {2}, pages = {92 - 100}, doi = {}, title = {Müzik Atölyesi Raporu: “İdil-Doğada Ses ve Müzik Olasılıkları”}, key = {cite}, author = {Kalyoncu, Nesrin} }
APA Kalyoncu, N . (2017). Müzik Atölyesi Raporu: “İdil-Doğada Ses ve Müzik Olasılıkları”. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 2 (1), 92-100. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/jrinen/issue/30340/306084
MLA Kalyoncu, N . "Müzik Atölyesi Raporu: “İdil-Doğada Ses ve Müzik Olasılıkları”". İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi 2 (2017): 92-100 <http://dergipark.gov.tr/jrinen/issue/30340/306084>
Chicago Kalyoncu, N . "Müzik Atölyesi Raporu: “İdil-Doğada Ses ve Müzik Olasılıkları”". İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi 2 (2017): 92-100
RIS TY - JOUR T1 - Müzik Atölyesi Raporu: “İdil-Doğada Ses ve Müzik Olasılıkları” AU - Nesrin Kalyoncu Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 92 EP - 100 VL - 2 IS - 1 SN - -2564-7237 M3 - UR - Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Journal of Research in Informal Environments Müzik Atölyesi Raporu: “İdil-Doğada Ses ve Müzik Olasılıkları” %A Nesrin Kalyoncu %T Müzik Atölyesi Raporu: “İdil-Doğada Ses ve Müzik Olasılıkları” %D 2017 %J İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi %P -2564-7237 %V 2 %N 1 %R %U
ISNAD Kalyoncu, Nesrin . "Müzik Atölyesi Raporu: “İdil-Doğada Ses ve Müzik Olasılıkları”". İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi 2 / 1 (June 2017): 92-100.