Yıl 2013, Cilt 12, Sayı 4, Sayfalar 913 - 926 2013-12-01

An Investigation of Pre-Service Mathematics Teachers’ Views and Reflections about Elementary Mathematics Classes’ Instruction Issues
Matematik Öğretmen Adaylarının İlköğretim Matematik Sınıflarının Öğretim Konuları Hakkındaki Görüş ve Düşüncelerinin İncelenmesi

Sümeyra DOĞAN [1] , Mine IŞIKSAL [2] , Yusuf KOÇ [3]

242 316

The purpose of this study was to investigate the nature of changes in pre-service mathematics teachers’ views and reflections about instructional issues in elementary mathematics classes as they progress in teacher education program. For this aim, 19 preservice mathematics teachers, making their observations in their cooperating schools for 3 months, wrote and submitted their reports. The reports were analyzed via content analysis. The results indicated that although there was commonality in the views and reflections of pre-service mathematics teachers’ about instructional issues in elementary mathematics classes, there were differences in their knowledge in the way they perceive instruction as they progressed through their education
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının ilköğretim matematik sınıflarının öğretim konuları hakkındaki görüş ve düşüncelerindeki değişikliğin doğasını incelemektir. Bu amaçla, 3 ay boyunca okullarda gözlem yapan 19 ilköğretim matematik öğretmen adayı birer rapor yazmış ve teslim etmiştir. Raporlar içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Çalışma sonuçları, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının ilköğretim matematik sınıflarının öğretim konularındaki görüş ve düşüncelerinde ortaklık olmasına rağmen, matematik öğretimi hakkındaki düşüncelerinde bazı değişiklikler olduğunu göstermiştir
Konular
Diğer ID JA33AP26KM
Dergi Bölümü Makale
Yazarlar

Yazar: Sümeyra DOĞAN
Kurum: ?

Yazar: Mine IŞIKSAL
Kurum: ?

Yazar: Yusuf KOÇ
Kurum: ?

Bibtex @ { jss256861, journal = {Gaziantep University Journal of Social Sciences}, issn = {1303-0094}, eissn = {2149-5459}, address = {Gaziantep Üniversitesi}, year = {2013}, volume = {12}, pages = {913 - 926}, doi = {}, title = {An Investigation of Pre-Service Mathematics Teachers’ Views and Reflections about Elementary Mathematics Classes’ Instruction Issues}, key = {cite}, author = {KOÇ, Yusuf and DOĞAN, Sümeyra and IŞIKSAL, Mine} }
APA DOĞAN, S , IŞIKSAL, M , KOÇ, Y . (2013). An Investigation of Pre-Service Mathematics Teachers’ Views and Reflections about Elementary Mathematics Classes’ Instruction Issues. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12 (4), 913-926. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/jss/issue/24231/256861
MLA DOĞAN, S , IŞIKSAL, M , KOÇ, Y . "An Investigation of Pre-Service Mathematics Teachers’ Views and Reflections about Elementary Mathematics Classes’ Instruction Issues". Gaziantep University Journal of Social Sciences 12 (2013): 913-926 <http://dergipark.gov.tr/jss/issue/24231/256861>
Chicago DOĞAN, S , IŞIKSAL, M , KOÇ, Y . "An Investigation of Pre-Service Mathematics Teachers’ Views and Reflections about Elementary Mathematics Classes’ Instruction Issues". Gaziantep University Journal of Social Sciences 12 (2013): 913-926
RIS TY - JOUR T1 - An Investigation of Pre-Service Mathematics Teachers’ Views and Reflections about Elementary Mathematics Classes’ Instruction Issues AU - Sümeyra DOĞAN , Mine IŞIKSAL , Yusuf KOÇ Y1 - 2013 PY - 2013 N1 - DO - T2 - Gaziantep University Journal of Social Sciences JF - Journal JO - JOR SP - 913 EP - 926 VL - 12 IS - 4 SN - 1303-0094-2149-5459 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gaziantep University Journal of Social Sciences An Investigation of Pre-Service Mathematics Teachers’ Views and Reflections about Elementary Mathematics Classes’ Instruction Issues %A Sümeyra DOĞAN , Mine IŞIKSAL , Yusuf KOÇ %T An Investigation of Pre-Service Mathematics Teachers’ Views and Reflections about Elementary Mathematics Classes’ Instruction Issues %D 2013 %J Gaziantep University Journal of Social Sciences %P 1303-0094-2149-5459 %V 12 %N 4 %R %U
ISNAD DOĞAN, Sümeyra , IŞIKSAL, Mine , KOÇ, Yusuf . "Matematik Öğretmen Adaylarının İlköğretim Matematik Sınıflarının Öğretim Konuları Hakkındaki Görüş ve Düşüncelerinin İncelenmesi". Gaziantep University Journal of Social Sciences 12 / 4 (Aralık 2013): 913-926.