Yıl 2011, Cilt 10, Sayı 1, Sayfalar 41 - 61 2011-06-01

Tüketicinin Korunmasında Tüketici Bilinç Düzeyinin Önemi: Hane Halkları Üzerine Bir Uygulama
The Importance of the Consumer Awareness Level in Consumer Protection: An Application on Households

Selahattin Kaynak [1] , Yusuf Akan [2]

169 619

Rekabetçi bir piyasanın oluşması ve tüketicilerin korunmasında bilginin ve yasal düzenlemelerin önemi her geçen gün artmaktadır. Bir bireye veya topluma bir hakkın tanınması kadar, o hakkın varlığının bilinmesi ve kullanılması da önemlidir. Bu çalışmanın amacı, devletin çıkarmış olduğu yasalar, firmaların tüketici merkezli üretim ve satış politikaları ve tüketici derneklerinin tüketiciyi koruma çabaları konusunda tüketicilerin bilinç düzeyini belirlemektir. Bu amaçlar doğrultusunda bir anket çalışması yapılmış ve elde edilen veriler analiz edilmiştir. Yapılan analizler tüketicilerin büyük bir kısmının devletin ve firmaların tüketici merkezli üretim ve satış politikaları ile tüketici dernek ve vakıflarının çabalarından haberdar olmakla birlikte, yeterli bir bilinç düzeyinde olmadıklarını göstermektedir
The importance of legislation and knowledge in the protection of consumers and establishment of a competitive market has been increasing more and more. For an individual or society to be aware of use his/her rights is as important as to be given those. The aim the present study is to determine the level of awareness of the consumers about the government legislations, consumer originated production and sale politicies of companies, and the efforts of the consumer societies to protect the consumers. For this purpose a survey study was carried out and the data was analyzed. Our results indicate that most of the consumers are aware of the consumers oriented production and sale policies of government and companies and the efforts of the consumer societies (associations); however, the level of the awareness was not enough
Konular
Diğer ID JA33YH23CE
Dergi Bölümü Makale
Yazarlar

Yazar: Selahattin Kaynak
Kurum: BAYBURT ÜNİVERSİTESİ

Yazar: Yusuf Akan
Kurum: GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ

Bibtex @ { jss257048, journal = {Gaziantep University Journal of Social Sciences}, issn = {1303-0094}, eissn = {2149-5459}, address = {Gaziantep Üniversitesi}, year = {2011}, volume = {10}, pages = {41 - 61}, doi = {}, title = {The Importance of the Consumer Awareness Level in Consumer Protection: An Application on Households}, key = {cite}, author = {Akan, Yusuf and Kaynak, Selahattin} }
APA Kaynak, S , Akan, Y . (2011). The Importance of the Consumer Awareness Level in Consumer Protection: An Application on Households. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 10 (1), 41-61. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/jss/issue/24244/257048
MLA Kaynak, S , Akan, Y . "The Importance of the Consumer Awareness Level in Consumer Protection: An Application on Households". Gaziantep University Journal of Social Sciences 10 (2011): 41-61 <http://dergipark.gov.tr/jss/issue/24244/257048>
Chicago Kaynak, S , Akan, Y . "The Importance of the Consumer Awareness Level in Consumer Protection: An Application on Households". Gaziantep University Journal of Social Sciences 10 (2011): 41-61
RIS TY - JOUR T1 - The Importance of the Consumer Awareness Level in Consumer Protection: An Application on Households AU - Selahattin Kaynak , Yusuf Akan Y1 - 2011 PY - 2011 N1 - DO - T2 - Gaziantep University Journal of Social Sciences JF - Journal JO - JOR SP - 41 EP - 61 VL - 10 IS - 1 SN - 1303-0094-2149-5459 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Gaziantep University Journal of Social Sciences The Importance of the Consumer Awareness Level in Consumer Protection: An Application on Households %A Selahattin Kaynak , Yusuf Akan %T The Importance of the Consumer Awareness Level in Consumer Protection: An Application on Households %D 2011 %J Gaziantep University Journal of Social Sciences %P 1303-0094-2149-5459 %V 10 %N 1 %R %U
ISNAD Kaynak, Selahattin , Akan, Yusuf . "Tüketicinin Korunmasında Tüketici Bilinç Düzeyinin Önemi: Hane Halkları Üzerine Bir Uygulama". Gaziantep University Journal of Social Sciences 10 / 1 (Haziran 2011): 41-61.