Year 2016, Volume 31, Issue 31, Pages 175 - 182 2016-10-10

BEKLENTİ KILAVUZU STRATEJİSİNİN 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİNE ETKİSİ

Mustafa Onur KAN [1]

239 0

Bu çalışmanın amacı, beklenti kılavuzu stratejisinin 8. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine etkisini belirlemektir. Çalışma grubu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Antakya ilçesine bağlı alt sosyo-ekonomik düzeydeki bir ortaokulda 8. sınıfa devam eden 20’şer kişilik iki gruptan oluşmaktadır. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma sürecinde deney grubunda Türkçe derslerinde beklenti kılavuzu stratejisi kullanılmış, kontrol grubuna ise herhangi bir müdahalede bulunulmamış ve dersler programdaki şekliyle işlenmiştir. Altı hafta süren uygulamada kullanılan beklenti kılavuzları araştırmacı tarafından oluşturulmuştur. Verilerin çözümlenmesinde Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Mann Withney U Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, beklenti kılavuzu stratejisinin 8. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamalarını anlamlı düzeyde artırdığı belirlenmiştir. Deney grubuyla kontrol grubu arasında deney grubu lehine bir fark olmakla birlikte iki grubun sontest puanları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.

Subjects
Journal Section Articles
Authors

Author: Mustafa Onur KAN

Bibtex @ { kdeniz260631, journal = {Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi}, issn = {1308-6200}, address = {Kültür Ajans}, year = {2016}, volume = {31}, pages = {175 - 182}, doi = {10.17498/kdeniz.66119}, title = {BEKLENTİ KILAVUZU STRATEJİSİNİN 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİNE ETKİSİ}, key = {cite}, author = {KAN, Mustafa Onur} }
APA KAN, M . (2016). BEKLENTİ KILAVUZU STRATEJİSİNİN 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİNE ETKİSİ. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 31 (31), 175-182. DOI: 10.17498/kdeniz.66119
MLA KAN, M . "BEKLENTİ KILAVUZU STRATEJİSİNİN 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİNE ETKİSİ". Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi 31 (2016): 175-182 <http://dergipark.gov.tr/kdeniz/issue/24634/260631>
Chicago KAN, M . "BEKLENTİ KILAVUZU STRATEJİSİNİN 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİNE ETKİSİ". Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi 31 (2016): 175-182
RIS TY - JOUR T1 - BEKLENTİ KILAVUZU STRATEJİSİNİN 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİNE ETKİSİ AU - Mustafa Onur KAN Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.17498/kdeniz.66119 DO - 10.17498/kdeniz.66119 T2 - Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi JF - Journal JO - JOR SP - 175 EP - 182 VL - 31 IS - 31 SN - 1308-6200- M3 - doi: 10.17498/kdeniz.66119 UR - https://doi.org/10.17498/kdeniz.66119 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Black Sea BEKLENTİ KILAVUZU STRATEJİSİNİN 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİNE ETKİSİ %A Mustafa Onur KAN %T BEKLENTİ KILAVUZU STRATEJİSİNİN 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİNE ETKİSİ %D 2016 %J Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi %P 1308-6200- %V 31 %N 31 %R doi: 10.17498/kdeniz.66119 %U 10.17498/kdeniz.66119
ISNAD KAN, Mustafa Onur . "BEKLENTİ KILAVUZU STRATEJİSİNİN 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİNE ETKİSİ". Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi 31 / 31 (October 2016): 175-182. https://doi.org/10.17498/kdeniz.66119