Yıl 2017, Cilt 35, Sayı 35, Sayfalar 111 - 122 2017-10-02

YARATICI ENDÜSTRİLERDE YENİLİKÇİ İŞ DAVRANIŞI ÖLÇEĞİNİN YÖNETİCİLERE UYGULANMASI VE DOĞRULANMASI: REKLAMCILIK SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ

Işıl KIROĞLU [1] , Raif Serkan ALBAYRAK [2]

138 423

Topluma faydalı olacak ve ekonomik katkı sağlayacak yeni bir ürün veya hizmet

yaratmak, inovasyon olarak adlandırılmaktadır. Alanyazında genel kabul gören haliyle

inovasyon dört temel adımdan oluşan bir süreçtir: problemi/ fırsatları keşfetme, yeni fikirler

üretme, fikirlerine destek arama, fikirlerini uygulamaya çevirme. Örgütsel veya bireysel

boyutta başarılı bir inovasyon faaliyeti için inovasyon yapma eğilimi taşıyan bireye ihtiyaç

vardır. Bu çalışmanın amacı, Yenilikçi İş Davranışı Ölçeği ile boyutları belirlenen

inovasyon sürecinin geçerliğinin ve güvenilirliğinin Türk Reklamcılık Sektörü özelinde

doğrulanmasıdır. Kuramsal geçerlik ölçekte kullanılan her indikatöre yönelik yazından

destek verilerek, güvenilirlik ise Reklamcılık sektöründen toplanan veri ikiye ayrılarak

ardışık uygulanan Açıklayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizleri ile gerçekleştirilmiştir.

Yenilikçi İş Davranışı Ölçeği soruları, yöneticilerin inovatif bireyi değerlendirmesine

dayalıdır. Temel alınan çalışmadan farklı olarak inovatif davranışlar ve inovatif iş

çıktılarının bir arada ölçülmesi modelin uygunluk oranını yükselttiği bulgulanmıştır.

Yenilikçi İş Davranışı, inovasyon, açıklayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi
  • .
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Işıl KIROĞLU
Ülke: Turkey


Yazar: Raif Serkan ALBAYRAK

Bibtex @araştırma makalesi { kdeniz341183, journal = {Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi}, issn = {1308-6200}, address = {Kültür Ajans}, year = {2017}, volume = {35}, pages = {111 - 122}, doi = {10.17498/kdeniz.341183}, title = {YARATICI ENDÜSTRİLERDE YENİLİKÇİ İŞ DAVRANIŞI ÖLÇEĞİNİN YÖNETİCİLERE UYGULANMASI VE DOĞRULANMASI: REKLAMCILIK SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ}, key = {cite}, author = {ALBAYRAK, Raif Serkan and KIROĞLU, Işıl} }
APA KIROĞLU, I , ALBAYRAK, R . (2017). YARATICI ENDÜSTRİLERDE YENİLİKÇİ İŞ DAVRANIŞI ÖLÇEĞİNİN YÖNETİCİLERE UYGULANMASI VE DOĞRULANMASI: REKLAMCILIK SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 35 (35), 111-122. DOI: 10.17498/kdeniz.341183
MLA KIROĞLU, I , ALBAYRAK, R . "YARATICI ENDÜSTRİLERDE YENİLİKÇİ İŞ DAVRANIŞI ÖLÇEĞİNİN YÖNETİCİLERE UYGULANMASI VE DOĞRULANMASI: REKLAMCILIK SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ". Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi 35 (2017): 111-122 <http://dergipark.gov.tr/kdeniz/issue/31306/341183>
Chicago KIROĞLU, I , ALBAYRAK, R . "YARATICI ENDÜSTRİLERDE YENİLİKÇİ İŞ DAVRANIŞI ÖLÇEĞİNİN YÖNETİCİLERE UYGULANMASI VE DOĞRULANMASI: REKLAMCILIK SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ". Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi 35 (2017): 111-122
RIS TY - JOUR T1 - YARATICI ENDÜSTRİLERDE YENİLİKÇİ İŞ DAVRANIŞI ÖLÇEĞİNİN YÖNETİCİLERE UYGULANMASI VE DOĞRULANMASI: REKLAMCILIK SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ AU - Işıl KIROĞLU , Raif Serkan ALBAYRAK Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.17498/kdeniz.341183 DO - 10.17498/kdeniz.341183 T2 - Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi JF - Journal JO - JOR SP - 111 EP - 122 VL - 35 IS - 35 SN - 1308-6200- M3 - doi: 10.17498/kdeniz.341183 UR - http://dx.doi.org/10.17498/kdeniz.341183 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi YARATICI ENDÜSTRİLERDE YENİLİKÇİ İŞ DAVRANIŞI ÖLÇEĞİNİN YÖNETİCİLERE UYGULANMASI VE DOĞRULANMASI: REKLAMCILIK SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ %A Işıl KIROĞLU , Raif Serkan ALBAYRAK %T YARATICI ENDÜSTRİLERDE YENİLİKÇİ İŞ DAVRANIŞI ÖLÇEĞİNİN YÖNETİCİLERE UYGULANMASI VE DOĞRULANMASI: REKLAMCILIK SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ %D 2017 %J Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi %P 1308-6200- %V 35 %N 35 %R doi: 10.17498/kdeniz.341183 %U 10.17498/kdeniz.341183
ISNAD KIROĞLU, Işıl , ALBAYRAK, Raif Serkan . "YARATICI ENDÜSTRİLERDE YENİLİKÇİ İŞ DAVRANIŞI ÖLÇEĞİNİN YÖNETİCİLERE UYGULANMASI VE DOĞRULANMASI: REKLAMCILIK SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ". Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi 35 / 35 (Ekim 2017): 111-122. http://dx.doi.org/10.17498/kdeniz.341183