Kastamonu Eğitim Dergisi
Kapak Resmi
ISSN 1300-8811 | e-ISSN 2147-9844 | Periyot Yılda 6 Sayı | Başlangıç: 1995 | Yayıncı Kastamonu Üniversitesi | http://kefdergi.kastamonu.edu.tr

Kastamonu Eğitim Dergisi makale kabulü ve makalelerin ayrı ayrı tam metinlerine http://kefdergi.kastamonu.edu.tr

adresinden ulaşılabilmektedir. Dergi parktan sadece makale özetlerine ve sayının tam metnine erişilebilmektedir.

Kastamonu Eğitim Dergisi uluslararası hakemli bir bilimsel dergidir. Dergimiz yılda 6 kez (Ocak- Mart-Mayıs-Temmuz-Eylül-Kasım) olmak üzere tam metin orijinal araştırma ve derleme makaleleri yayınlamaktadır. İngilizce veya Türkçe Makaleler yayınlanmak için kabul edilmektedir.

Kastamonu Eğitim Dergisi

ISSN 1300-8811 | e-ISSN 2147-9844 | Periyot Yılda 6 Sayı | Başlangıç: 1995 | Yayıncı Kastamonu Üniversitesi | http://kefdergi.kastamonu.edu.tr
Kapak Resmi

110.393

269.456

Kastamonu Eğitim Dergisi makale kabulü ve makalelerin ayrı ayrı tam metinlerine http://kefdergi.kastamonu.edu.tr

adresinden ulaşılabilmektedir. Dergi parktan sadece makale özetlerine ve sayının tam metnine erişilebilmektedir.

Kastamonu Eğitim Dergisi uluslararası hakemli bir bilimsel dergidir. Dergimiz yılda 6 kez (Ocak- Mart-Mayıs-Temmuz-Eylül-Kasım) olmak üzere tam metin orijinal araştırma ve derleme makaleleri yayınlamaktadır. İngilizce veya Türkçe Makaleler yayınlanmak için kabul edilmektedir.

Volume: 26 Issue: 3 Son Sayı
Cilt 26 - Sayı 3 - May 2018
  1. Temel Bilimsel Süreç Becerileri Kullanma Düzeyi Ölçeği: Ebeveyn Formunun Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması
    Sayfalar 613 - 628
    Sara KEFİ
  2. Öğrencilerin Temel Liseye Geçiş Nedenleri Üzerine Bir Nitel Çalışma
    Sayfalar 629 - 639
    Emine ÖNDER
  3. 48-72 Aylık Çocuklara Yönelik Sosyal Problem Çözme Becerileri Ölçeği’nin Geliştirilmesi ve Geçerlik-Güvenirlik Analizi
    Sayfalar 641 - 652
    Elif YILMAZ, Ozana URAL, Gülçin GÜVEN
  4. İşitme Engelli Okuyucuların Biçimbilim Farkındalık Becerilerinin İncelenmesi
    Sayfalar 653 - 660
    Emre Laçin, Birkan Güldenoğlu, Tevhide Kargın
  5. İlkokullarda Gürültü Kirliliğinin Düzeyi, Etkileri ve Kontrol Edilmesine Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
    Sayfalar 661 - 671
    Mızrap Bulunuz, Nermin Bulunuz, Ömer Faruk Tavşanlı, Ali Yurdun Orbak, Nejla Mutlu
  6. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Taklit, Oyun, Jestler ile Sözcük Dağarcığının İlişkisi
    Sayfalar 673 - 684
    Meral Çilem Ökcün-Akçamuş
  7. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Bilimsel Yaratıcılık ve Akademik Başarılarının Yıllara Göre Değişimi
    Sayfalar 685 - 696
    Eda Demirhan, İsmail Önder, Şenol Beşoluk
  8. Örneklem Büyüklüğü, Korelasyon Tekniği ve Faktör Çıkarma Yönteminin Güvenirlik Katsayılarına Etkisi
    Sayfalar 697 - 706
    Nuri Doğan, Abdullah Faruk Kılıç
  9. Okulöncesi, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık ile Resim-İş Programı Öğrencilerinin Üstbilişsel Öğrenme Stratejilerini Yordayan Değişkenlerin Belirlenmesi
    Sayfalar 707 - 720
    Nisa Başara Baydilek, Betül Altay, Asuman Seda Saracaloğlu
  10. Caryl Churchill’in Top Girls ve Timberlake Wertenbaker’ın Our Country’s Good adlı oyunlarında Tarihin yeniden yorumlanması ve Kadın Kimliğinin Yeniden Yapılanması
    Sayfalar 721 - 728
    Ayça Ülker Erkan
  11. Ortaokul Matematik Ders Kitaplarında Yer Verilen Temsiller Arası İlişkilendirmeler
    Sayfalar 729 - 740
    Semahat İncikabı, Abdullah Çağrı Biber
  12. Öğrenme Ortamı, Hedef Yönelimi ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli (Yem) İle İncelenmesi
    Sayfalar 741 - 752
    Melehat Gezer, Elif Meral, İbrahim Fevzi Şahin
  13. Yapılandırmacı Yaklaşım Öğrenme Halkası Modellerinin Öğrenilen Bilgilerin Kalıcılığına Etkisi: Meta Analiz Çalışması
    Sayfalar 753 - 764
    Hakan Saraç
  14. Öğretmen Adaylarının Öğretimde İnternet Teknolojilerini Kullanmaya Yönelik Tercihlerindeki Değişimin İncelenmesi
    Sayfalar 765 - 776
    Barış Çukurbaşı, Mübin Kıyıcı
  15. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğretmen Eğitimi Programının Etkinliği Hakkında İnanışları: Ölçek Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 777 - 788
    Serhat AYDIN, Derya ÇELİK
  16. Öğrencilerin Matematik Dersine ve Matematik Öğretmenine Yönelik Algılarının Metaforlar Yardımıyla Belirlenmesi
    Sayfalar 789 - 800
    Sebahat Yetim Karaca, Sibel Ada
  17. İlköğretim Öğrencilerinin Biyoçeşitlilik Konusundaki Farkındalıklarının İncelenmesi
    Sayfalar 801 - 812
    Ülkü Gül Şahin, Hakan Sert
  18. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Katı Atıkların Toplanması, Ayrılması ve Geri Dönüşümüne Yönelik Düşünceleri
    Sayfalar 813 - 822
    Gonca Harman, Dilek Çelikler
  19. 7. Sınıf Öğrencilerinin Kesirleri Karşılaştırırken Kullandıkları Referans Noktası Stratejileri
    Sayfalar 823 - 833
    Gizem Yapar Söğüt, Yeliz Yazgan
  20. To Be or? Career Intentions of Prospective Teachers From Different Universities
    Sayfalar 835 - 841
    Zeynep Ölçü Dinçer
  21. Üniversite Öğrencilerinin Sosyopolitik Kontrol Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
    Sayfalar 843 - 853
    Ezgi Arslan, Veli Duyan
  22. Sınıf Öğretmeni Adaylarının "Basit Elektrik Devreleri" Konusunda 5E Modeli ve REACT Stratejisine Uy-gun Hazırladıkları Ders Planlarının İncelenmesi
    Sayfalar 855 - 864
    Eser ÜLTAY, Neslihan ÜLTAY, Necla DÖNMEZ USTA
  23. Egzersiz Bağımlılığı Ölçeği (EBÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 865 - 874
    Gönül Tekkurşun Demi, Zekihan Hazar, Halil İbrahim Cicioğlu
  24. Doktora Öğrencilerinin Nitel Araştırma Yapmaya Yönelik Kaygıları
    Sayfalar 875 - 886
    Salih Çepni, Ümmühan Ormancı
  25. Artırılmış Gerçekliğin Fen Eğitiminde Kullanımının Tutum ve Motivasyona Etkisi
    Sayfalar 887 - 905
    Mustafa Sırakaya, Didem Alsancak Sırakaya
  26. 4-5 Yaş Grubu Çocukların Sosyal Gelişim Düzeyleri İle Öz Bakım Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Sayfalar 897 - 905
    Gülay Teşdemir Yiğitoğlu, Bilgin Kıray Vural, Özlem Körükçü
  27. Kars İlinde Öğrencilerin Biyoçeşitliliğin Önemine Yönelik Çevre Etiği Anlayışları
    Sayfalar 907 - 912
    Sibel Gürbüzoğlu Yalmancı
  28. Matematiksel İlişkilendirme Öz Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi
    Sayfalar 913 - 924
    Kemal Özgen, Recep Bindak
  29. Okul Etkililiğinin Bir Yordayıcısı Olarak Öğretmen Liderliği
    Sayfalar 925 - 934
    Ramazan CANSOY, Hanifi PARLAR
  30. Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Normal Akranlarının Geri Dönüşüm ve Çevresel Etkileri Üzerine Tutumlarının Karşılaştırılması
    Sayfalar 935 - 944
    Fatma Bakar, Çağrı Avan, Bahattin Aydınlı
  31. Sosyal Ağ Paylaşım Sitelerinin Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlığına Etkisi
    Sayfalar 945 - 952
    Zehra Esra Ketenoğlu Kayabaşı, Mehmet Arif ÖZERBAŞ
  32. Eğitim Yönetimi Alanında Yapılan Metafor Analizi Çalışmalarının Yöntem ve İçerik Açısından Değerlendirilmesi
    Sayfalar 953 - 964
    Ayşe Okur Özdemir, Recep Serkan Arık
  33. Öğretmen Eğitiminde Aile Katılımı: Ne, Neden ve Nasıl?
    Sayfalar 965 - 974
    E.Nihal Lindberg
  34. Türkiye’de Çevre Sağlığı Ön Lisans Programı Öğrencilerinin Çevre Sorunlarına Yönelik Görüş ve Tutumları
    Sayfalar 975 - 983
    Sevil Özcan, Hayriye Nurcan Ek, Nimet Kılınç
  35. Cumhuriyet Dönemi Eğitim Kurumlarında Laikleşme Süreci ve Ahlâk Eğitimine Dair Tartışmalar
    Sayfalar 985 - 994
    Erkan Kanbolat
Makale Gönder
Tam Metin

Makalelerin Tam metin dosylarına ulaşmak için http://kefdergi.kastamonu.edu.tr adresini ziyaret ediniz.

Yayın Politikası
Creative Commons

Kastamonu Eğitim Dergisi'nde yayınlanan tüm makaleler "Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı" ile lisanslanmıştır. Bu lisans; yayınlanan tüm makaleleri, veri setlerini, grafik ve ekleri kaynak göstermek şartıyla veri madenciliği uygulamalarında, arama motorlarında, web sitelerinde, bloglarda ve diğer tüm platformlarda çoğaltma, paylaşma ve yayma hakkı tanır. Açık erişim disiplinler arası iletişimi kolaylaştıran, farklı disiplinlerin birbirleriyle çalışabilmesini teşvik eden bir yaklaşımdır. Kastamonu Eğitim Dergisi bu doğrultuda makalelerine daha çok erişim ve daha şeffaf bir değerlendirme süreci sunarak kendi alanına katma değer sağlamaktadır.