Kastamonu Eğitim Dergisi
Kapak Resmi
e-ISSN 2147-9844 | Periyot Yılda 6 Sayı | Başlangıç: 1995 | Yayıncı Kastamonu Üniversitesi | http://kefdergi.kastamonu.edu.tr

Kastamonu Eğitim Dergisi makale kabulü ve makalelerin ayrı ayrı tam metinlerine http://kefdergi.kastamonu.edu.tr

adresinden ulaşılabilmektedir. Dergi parktan sadece makale özetlerine ve sayının tam metnine erişilebilmektedir.

Kastamonu Eğitim Dergisi uluslararası hakemli bir bilimsel dergidir. Dergimiz yılda 6 kez (Ocak- Mart-Mayıs-Temmuz-Eylül-Kasım) olmak üzere tam metin orijinal araştırma ve derleme makaleleri yayınlamaktadır. İngilizce veya Türkçe Makaleler yayınlanmak için kabul edilmektedir.

Kastamonu Eğitim Dergisi

e-ISSN 2147-9844 | Periyot Yılda 6 Sayı | Başlangıç: 1995 | Yayıncı Kastamonu Üniversitesi | http://kefdergi.kastamonu.edu.tr
Kapak Resmi

151.556

407.129

Kastamonu Eğitim Dergisi makale kabulü ve makalelerin ayrı ayrı tam metinlerine http://kefdergi.kastamonu.edu.tr

adresinden ulaşılabilmektedir. Dergi parktan sadece makale özetlerine ve sayının tam metnine erişilebilmektedir.

Kastamonu Eğitim Dergisi uluslararası hakemli bir bilimsel dergidir. Dergimiz yılda 6 kez (Ocak- Mart-Mayıs-Temmuz-Eylül-Kasım) olmak üzere tam metin orijinal araştırma ve derleme makaleleri yayınlamaktadır. İngilizce veya Türkçe Makaleler yayınlanmak için kabul edilmektedir.

Cilt: 27 Sayı: 1 Son Sayı
Cilt 27 - Sayı 1 - Oca 2019
  1. Okul Yönetişimi Ölçeği’nin Psikometrik Analizi ve Okul Müdürü, Öğretmen ve Okuldaki Diğer Personel Üzerine Bir Uygulama
    Sayfalar 1 - 13
    Bahar Meral Şahin, Gökhan Arastamam
  2. Öğretmen Adaylarının Öz-düzenleme Yaklaşımlarını Ölçen Hareket ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçeklerinin Türkçe’ ye Uyarlanma Çalışması
    Sayfalar 15 - 23
    Özgür Murat Çolakoğlu, Ahmet Mahiroğlu
  3. İlköğretim 2. Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
    Sayfalar 25 - 35
    Sevda Çetinkaya, Filiz Hatay Uçar
  4. Suzuki Öğretmen Yetiştirme Sisteminin İncelenmesi
    Sayfalar 37 - 46
    Gülşah Sever
  5. Öğretim Üyeleri İçin Mentorluk Yetkinliğini Değerlendirme Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 47 - 54
    Hatice Çamveren, Fahriye Vatan
  6. Fen Lisesi Öğrencilerinin Fizik Dersine Yönelik Tutumları İle Akademik Benlik Tasarımlarının İncelenmesi
    Sayfalar 55 - 64
    Hülya Pehlivan
  7. Algılanan Örgütsel Destek ve İşe Adanmışlık Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Sayfalar 65 - 74
    Erdal Meriç, Didem Öztürk Çiftçi, Filiz Yurtal
  8. Ergenlerin Saldırganlık Düzeyinin Değer Yönelimleri, Cinsiyet ve Anne Babanın Eğitim Düzeyi Açısından Yordanması
    Sayfalar 75 - 84
    Zöhre Kaya, Fatma Ebru İkiz, Esra Asıcı
  9. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Problem Çözme Sürecinde Kullandıkları Stratejiler: Rutin Problem Çözme Durumları
    Sayfalar 85 - 94
    Rezan Yılmaz
  10. Üniversite Öğrencilerinin Siber Aylaklık Seviyelerini Yordayan Faktörler
    Sayfalar 95 - 105
    Selma Şenel, Serpil Günaydın, Mustafa Tuncay Sarıtaş, Harun ÇİĞDEM
  11. İlkokul 2, 3 ve 4. Sınıf Türkçe Ders ve Çalışma Kitaplarında Yer alan Etkinliklerin Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi
    Sayfalar 107 - 118
    Hakan Ulum, Serdarhan Musa Taşkaya
  12. Türkiye´de Kaynaştırma Eğitimi Üzerine Yapılan Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerinin İçerik Analizi
    Sayfalar 119 - 127
    Engin Yılmaz
  13. Ortaokul Öğretmenlerinde İş-Aile Çatışması Düzeyleri
    Sayfalar 129 - 138
    Ramazan Özkul, Melike Cömert
  14. Fen Bilimleri Dersi Etkinliklerinin Çok Yüzeyli Rasch Modeliyle Analizi
    Sayfalar 139 - 150
    Gülden Kaya Uyanık, Neşe Güler, Gülşen Taşdelen Teker, Süleyman Demir
  15. Okul Yöneticilerine Göre Öğretimsel Hesapverebilirlik Olgusunun Nitel Analizi
    Sayfalar 151 - 162
    Kamil Yıldırım, Şenyurt Yenipınar
  16. Özel Gereksinimli Küçük Çocuğu Olan Annelerin Öz Yetkinlikleri, Yılmazlık Düzeyleri ve Stres Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi
    Sayfalar 163 - 173
    Özlem Altındağ Kumaş, Halime Miray Sümer
  17. Türkiye’de Merkeziyetçiliğe Karşı Özerklik Kıskacında Eğitim Programları: Sorunlar ve Öneriler
    Sayfalar 175 - 185
    Nilay T. Bümen
  18. Grup Çalışmasına Katkı Ölçeği´nin Türk Kültürüne Uyarlanması
    Sayfalar 187 - 198
    Sevilay Çırak Kurt, Ömay Çokluk Bökeoğlu
  19. Eşitsizlikler Konusunun Öğretiminde Problem Kurma Yaklaşımının Akademik Başarıya Etkisi
    Sayfalar 199 - 208
    Raşit Güzel, Abdullah Çağrı Biber
  20. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Başarı Algılarında Yordayıcı Olarak Akademik İyimserlik, Psikolojik İyi Oluş ve Fiziksel Öz Saygı
    Sayfalar 209 - 218
    Aydın Karaçam, Atilla Pulur
  21. Lisans ve Lisansüstü Öğrencilerin Sosyal Ağ Siteleri Kullanım Amaçlarının İncelenmesi
    Sayfalar 219 - 229
    Burak Yılmazsoy, Mehmet Kahraman
  22. Tarih Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Eylem Araştırması
    Sayfalar 231 - 246
    Aslı Avcı Akçalı
  23. Yansıtıcı Düşünme Etkinliklerinin Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematik Tutumuna Etkisi
    Sayfalar 247 - 260
    Fatma Erdoğan, Sare Şengül
  24. Yaşam Becereileri Eğitimi Ölçeğinin Geçerlik Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 261 - 270
    Nihat Şimşek
  25. Hemşirelik Eğitiminde Standardize Hasta Kullanımı
    Sayfalar 271 - 280
    Yasemin Uslu, Meryem Yavuz van GIERSBERiersberge
  26. Saldırganlık Tüm DEHB´li Erkek Çocuklarında Aynı Biçimde midir?
    Sayfalar 281 - 287
    Elif Ulu Ercan
  27. Küreselleşmenin Seramik Sanatı Eğitimi Üzerindeki Etkisi
    Sayfalar 289 - 297
    Özlem Sağlıyan Sönmez
  28. Müzik Eğitimi Öğrencilerinde Bireysel Çalgı Performansı Başarısının Psikolojik ve Kişisel Özelliklere Göre İncelenmesi
    Sayfalar 299 - 307
    Sadık Yöndem, Zeynep Deniz Yöndem, Seda Eden Ünlü, Zekeriya Nartgün
  29. 2012 ve 2017 Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması
    Sayfalar 309 - 318
    Güler Karaman, Umut Karaman
  30. Ortaokul Öğretmenlerinin Merkezi Sınavlara Yönelik Görüşleri
    Sayfalar 319 - 330
    Serdar Buldur, Mustafa Acar
  31. Öğretmen Yapımı Sosyal Bilgiler Dersi Sınav Sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi
    Sayfalar 331 - 346
    Mehmet Uymaz, Hüseyin Çalışkan
  32. 11.Sınıf Öğrencilerinin Türk Dili ve Edebiyatı Dersinde Uygulanan Söylem Çözümleme Yöntemine İlişkin Görüşleri
    Sayfalar 347 - 364
    Dilek Ünveren Kapanadze, Turhan Kaya
  33. Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Anne Babaların Yaşam Doyumlarının Öz-anlayış ve Merhamet Düzeyleri Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 365 - 376
    Selahattin Avşaroğlu, Esen Güleş
  34. Başarısızlıkla Sonuçlanan Bitişik Yazı Eğitimi Sürecinde İlkokulda Yazı Örnekleri Toplanan Öğrencilerin Lisedeki Durumu
    Sayfalar 377 - 393
    Sayit Uysal
  35. Determination of the Factors Affecting the Quality of Education in Technical and Vocational Universities
    Sayfalar 395 - 405
    Shahram Eskandaripour, Gholamreza Hajihosseinnezhad, Majid Aliasgari, Ali Hosseinikhah
  36. Matematik Bir Bilim Dalı Mıdır? Matematik Öğretmen Adaylarının Bilim-Matematik İlişkisine Dair Algıları
    Sayfalar 407 - 419
    Hüseyin Eş, Atilla Özdemir, Makbule Kaplan
  37. İlk ve Ortaokullardaki Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerileri ile Performansları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Sayfalar 421 - 432
    Ebru Sönmez, Ergün Recepoğlu
Tam Metin

Makalelerin Tam metin dosylarına ulaşmak için http://kefdergi.kastamonu.edu.tr adresini ziyaret ediniz.

Yayın Politikası
Creative Commons

Kastamonu Eğitim Dergisi'nde yayınlanan tüm makaleler "Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı" ile lisanslanmıştır. Bu lisans; yayınlanan tüm makaleleri, veri setlerini, grafik ve ekleri kaynak göstermek şartıyla veri madenciliği uygulamalarında, arama motorlarında, web sitelerinde, bloglarda ve diğer tüm platformlarda çoğaltma, paylaşma ve yayma hakkı tanır. Açık erişim disiplinler arası iletişimi kolaylaştıran, farklı disiplinlerin birbirleriyle çalışabilmesini teşvik eden bir yaklaşımdır. Kastamonu Eğitim Dergisi bu doğrultuda makalelerine daha çok erişim ve daha şeffaf bir değerlendirme süreci sunarak kendi alanına katma değer sağlamaktadır.