Kastamonu Eğitim Dergisi

ISSN 1300-8811 | e-ISSN 2147-9844 | Periyot Yılda 6 Sayı | Başlangıç: 1995 | Yayıncı Kastamonu Üniversitesi | http://kefdergi.kastamonu.edu.tr
Kapak Resmi

77.839

181.780

Kastamonu Eğitim Dergisi makale kabulü ve makalelerin ayrı ayrı tam metinlerine http://kefdergi.kastamonu.edu.tr

adresinden ulaşılabilmektedir. Dergi parktan sadece makale özetlerine ve sayının tam metnine erişilebilmektedir.

Kastamonu Eğitim Dergisi uluslararası hakemli bir bilimsel dergidir. Dergimiz yılda 6 kez (Ocak- Mart-Mayıs-Temmuz-Eylül-Kasım) olmak üzere tam metin orijinal araştırma ve derleme makaleleri yayınlamaktadır. İngilizce veya Türkçe Makaleler yayınlanmak için kabul edilmektedir.

Cilt: 26 Sayı: 1 Son Sayı
Cilt 26 - Sayı 1 - Oca 2018
  1. Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğrenme Profilleri: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Ve Fen-Edebiyat Fakültesi Örneği
    Sayfalar 1 - 9
    Ertan Kuşçu
  2. Düşünme Stillerine Göre Farklılaştırılmış Öğretim Etkinliklerinin Erişi, Tutum Ve Kalıcılığa Etkisi
    Sayfalar 11 - 20
    Selda Özer, Ercan Yılmaz
  3. İngilizce Eğitiminde Kullanılan Senaryo Temelli Etkileşimli Videolara Yönelik Öğrenci Görüşleri
    Sayfalar 21 - 28
    Elif Taşlıbeyaz
  4. Özel Eğitimde ve Genel Eğitimde Ödül Kullanımı: Odak Grup Görüşmeleri
    Sayfalar 29 - 37
    Nevin Güner Yıldız, Raziye Erdem
  5. Ortaokul Öğrencileri İçin Geometriye Yönelik İnanç Ölçeği Geliştirme Çalışması
    Sayfalar 39 - 48
    Melihan Ünlü, Erhan Ertekin
  6. 3D Modelleme Programları ve Figür İmajlarının Desen Dersi Başarılarına Etkisi
    Sayfalar 49 - 55
    Selma Taşkesen, Meliha Yılmaz
  7. Simulasyon Destekli İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yönteminin Fizik Başarısına, Bilimsel Süreç Becerilerine, Fizik ve Akıllı Tahta Kullanımına Yönelik Tutumlara Etkileri
    Sayfalar 57 - 65
    Ali Çetin
  8. Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği: Ölçek Geliştirme Çalışması
    Sayfalar 67 - 73
    Berna Ürün Karahan
  9. İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Dersine Yönelik Öğrenci ve Ana-Baba Tutumları­
    Sayfalar 75 - 82
    Arif Serkan Yaldız, Oğuz Özbek
  10. 7. Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Yönelim Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Tasarlanan Öğrenme Ortamının Değerlendirilmesi
    Sayfalar 83 - 92
    Temel Kösa, Hilal Kalay
  11. Lise Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Deneyimleri: Teoriden Uygulamaya Geçiş
    Sayfalar 93 - 99
    Elçin Emre-Akdoğan, Gönül Yazgan-Sağ
  12. Ebeveynlerin, Fene ve Okul Öncesi Dönemde Fen Etkinliklerine Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği’nin Geliştirilmesi
    Sayfalar 101 - 108
    Çiğdem Şahin, Gonca Uludağ, Elif Gedikli, Leyla Karakaya
  13. Mesleki Gelişimde İşbirliğine Dayalı Bir Yaklaşım: Ders Araştırması
    Sayfalar 109 - 116
    Erhan Bozkurt, İffet Elif Yetkin Özdemir
  14. Üniversite Öğrencilerinin Proaktif Kişiliklerinin Çalışma İradesi Algısındaki Yordayıcı Rolü
    Sayfalar 117 - 123
    Hilal Büyükgöze
  15. Fizik Öğretimi Sürecinde Yaşanan Sorunların Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma
    Sayfalar 125 - 134
    Hakan Şevki Ayvacı, Gürhan Bebek
  16. Tarih Öğretmenleri, Tarih Öğretmen Adayları ve Lise Öğrencileri Tarafından Yazılan Tarih Sorularının Analizi
    Sayfalar 135 - 142
    Ayten Kiriş Avaroğlu, Ahmet Vurgun
  17. Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğrenciyi Tanıma Bilgilerinin İncelenmesi: Bir Ders Analizi Çalışması
    Sayfalar 143 - 152
    Müjgan Baki, Derya Çelik, Mustafa Güler, Neslihan Sönmez
  18. Matematikte Üstün Yetenekli İlköğretim Öğrencilerinin Okullarındaki Matematik Derslerine İlişkin Algıları
    Sayfalar 153 - 160
    Duygu Özdemir
  19. Tekirdağ İlinde Eğitim ve Biyoklimatik Konfor Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi
    Sayfalar 161 - 170
    Emre Özşahin, İlker Eroğlu
  20. Sosyal Bilgiler Dersinde Animasyon İçeren ve İçermeyen 5E Modeli’nin Öğrencilerin Başarı ve Tutumuna Etkisi
    Sayfalar 171 - 179
    Birsen Berfin Akaydın, Sibel Kaya
  21. Güneş Sistemi ve Ötesi Ünitesinde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanılmasının Öğrenci Akademik Başarısına Etkisi
    Sayfalar 181 - 189
    Esma Buluş Kırıkkaya, Melek Şentürk
  22. Eğitim Alanında Ölçek Geliştirme Süreci: Bir İçerik Analizi Çalışması
    Sayfalar 191 - 199
    Melek Gülşah Şahin, Nagihan Boztunç Öztürk
  23. Etkileşimli Öykü Kitabı Okuma Sürecinin Çocukların Dil Gelişimi Üzerine Etkisi
    Sayfalar 201 - 208
    Müdriye Yıldız Bıçakçı, Suhendan Er, Neriman Aral
  24. Öğrenci Başarısının Derse Katılım ve Öğretmen Yakınlığıyla İlişkisi
    Sayfalar 209 - 217
    Süleyman Çelik, Sultan Örenoğlu Toraman, Kevser Çelik
  25. Matematik Tarihinin Matematik Öğretimine Entegrasyonu: Hârezmî’nin Tam Kareye Tamamlama Yöntemi
    Sayfalar 219 - 230
    Murat Genç, İlhan Karatş
  26. Kastamonu Eğitim Dergisinde 2010-2016 Yılları Arasında Yayınlanan Makalelerin Analizi
    Sayfalar 231 - 240
    Özgür Hüşeyinbaş, Gökhan ÇALAP, Mehmet Altan Kurnaz
  27. Öğretmenlerin Fen Bilimleri Dersi Kapsamında Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin Planlanmış Davranış Teorisi Yardımıyla İncelenmesi
    Sayfalar 241 - 246
    Mahmut Sam Kılıç, Abdullah Aydın
  28. Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi Dersine İlişkin Görüşleri (Gazi Üniversitesi Örneği)
    Sayfalar 247 - 253
    Namık Çencen
  29. Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Muhakemeleri İle Uzamsal Yetenekleri Arasındaki İlişki
    Sayfalar 255 - 260
    Ramazan Gürbüz, Emrullah Erdem, Mehmet Gülburnu
  30. Çokkültürlü Yeterlik Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 261 - 270
    Mustafa Öztürk Akçaoğlu, Zeki Arsal
Makale Gönder
Yayın Politikası
Creative Commons

Kastamonu Eğitim Dergisi'nde yayınlanan tüm makaleler "Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı" ile lisanslanmıştır. Bu lisans; yayınlanan tüm makaleleri, veri setlerini, grafik ve ekleri kaynak göstermek şartıyla veri madenciliği uygulamalarında, arama motorlarında, web sitelerinde, bloglarda ve diğer tüm platformlarda çoğaltma, paylaşma ve yayma hakkı tanır. Açık erişim disiplinler arası iletişimi kolaylaştıran, farklı disiplinlerin birbirleriyle çalışabilmesini teşvik eden bir yaklaşımdır. Kastamonu Eğitim Dergisi bu doğrultuda makalelerine daha çok erişim ve daha şeffaf bir değerlendirme süreci sunarak kendi alanına katma değer sağlamaktadır.