Kastamonu Eğitim Dergisi
Kapak Resmi
ISSN 1300-8811 | e-ISSN 2147-9844 | Periyot Yılda 6 Sayı | Başlangıç: 1995 | Yayıncı Kastamonu Üniversitesi | http://kefdergi.kastamonu.edu.tr

Kastamonu Eğitim Dergisi makale kabulü ve makalelerin ayrı ayrı tam metinlerine http://kefdergi.kastamonu.edu.tr

adresinden ulaşılabilmektedir. Dergi parktan sadece makale özetlerine ve sayının tam metnine erişilebilmektedir.

Kastamonu Eğitim Dergisi uluslararası hakemli bir bilimsel dergidir. Dergimiz yılda 6 kez (Ocak- Mart-Mayıs-Temmuz-Eylül-Kasım) olmak üzere tam metin orijinal araştırma ve derleme makaleleri yayınlamaktadır. İngilizce veya Türkçe Makaleler yayınlanmak için kabul edilmektedir.

Kastamonu Eğitim Dergisi

ISSN 1300-8811 | e-ISSN 2147-9844 | Periyot Yılda 6 Sayı | Başlangıç: 1995 | Yayıncı Kastamonu Üniversitesi | http://kefdergi.kastamonu.edu.tr
Kapak Resmi

114.736

284.275

Kastamonu Eğitim Dergisi makale kabulü ve makalelerin ayrı ayrı tam metinlerine http://kefdergi.kastamonu.edu.tr

adresinden ulaşılabilmektedir. Dergi parktan sadece makale özetlerine ve sayının tam metnine erişilebilmektedir.

Kastamonu Eğitim Dergisi uluslararası hakemli bir bilimsel dergidir. Dergimiz yılda 6 kez (Ocak- Mart-Mayıs-Temmuz-Eylül-Kasım) olmak üzere tam metin orijinal araştırma ve derleme makaleleri yayınlamaktadır. İngilizce veya Türkçe Makaleler yayınlanmak için kabul edilmektedir.

Cilt: 26 Sayı: 4 Son Sayı
Cilt 26 - Sayı 4 - Tem 2018
  1. Medya Okuryazarlığı Dereceli Puanlama Anahtarının Genellenebilirlik Kuramıyla Güvenirliğinin İncelenmesi
    Sayfalar 995 - 1006
    Halil erdem Çocuk, N. Bilge Uzun
  2. Maddenin Yapısı ve Özelikleri Ünitesine Yönelik İki Aşamalı Teşhis Testinin Geliştirilmesi
    Sayfalar 1007 - 1019
    Filiz Avcı, Burçin Acar Şeşen, Fatma Gülay Kırbaşlar
  3. Öğretmen Adaylarının BDÖ’ye İlişkin Tutumları: Manisa Celal Bayar Üniversitesi Örneği
    Sayfalar 1033 - 1042
    Oktay Işlak, Murat Ateş, Ahmet Delil
  4. Güçlendirici Liderlik Ölçeğinin Eğitim Örgütleri İçin Türkçe’ye Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 1043 - 1054
    Necdet Konan, O.Tayyar Çelik
  5. Öğretmen Adaylarının Öz-Akran-Öğretmen Değerlendirmesine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
    Sayfalar 1055 - 1067
    Melek Gülşah Şahin, Demet Şahin Kalyon
  6. Ortaokul Öğrencilerinin Daimi Bilim Öğren-meye Yönelik Motivasyonlarinin Farkli Değişkenlere Göre Incelenmesi
    Sayfalar 1069 - 1079
    Munise Seçkin Kapucu
  7. Emoticonların İletişim Aracı Olarak Kullanılmasına Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi
    Sayfalar 1081 - 1089
    Hülya Sönmez
  8. Beden Eğitimi ve Spor Derslerinde Kullanılan Fiziksel Etkinlik Kartlarının Akademik Öğrenme Zamanına Etkisi
    Sayfalar 1091 - 1100
    Elvan Esen, A. Dilşad Mirzeoğlu
  9. Sosyal Hizmet Öğrencilerinin Yardım Tutumlarının İncelenmesi
    Sayfalar 1101 - 1110
    Ayşe Sezen Serpen, Ergün Hasgül
  10. Örtük Program ve Eğitim Stresi
    Sayfalar 1111 - 1119
    Serhat Arslan, Nida Akbulut
  11. Ilkokul Öğretmen Adaylarinin Deney Etkinliklerine Ilişkin Fayda Kavramlari: Deney Etkinlikleri Öncesi ve Sonrasi
    Sayfalar 1021 - 1031
    Engin Baysen
  12. İlkokul Öğrencilerinin “İdeal Sınıf Ortamına” İlişkin Metaforlarının Belirlenmesi
    Sayfalar 1121 - 1134
    Durmuş Ekiz, Ahmet Gülay
  13. Hizmet Öncesi ve Hizmet Içi Yabanci Dil Öğretmenlerinin Etkili Öğretim Hakkindaki Düşünceleri
    Sayfalar 1135 - 1141
    Görsev Sönmez Boran, Volkan Inceçay
  14. Dezavantajlı Sosyolojik Tabakalarda Zorunlu Eğitim Sürecini Etkileyen Değişkenler
    Sayfalar 1143 - 1154
    Mehmet Özbaş
  15. Medya Okuryazarlığı Eğitimi Alanında Yapılan Çalışmaların Tematik, Metodolojik ve İstatistiksel Yönelimleri
    Sayfalar 1155 - 1166
    Sevilay Aydemir, Gürcü Erdamar
  16. Batı’da Karşılaştırmalı Eğitim Araştırmalarının Gelişimi
    Sayfalar 1167 - 1177
    Feride Öksüz Gül
  17. Öğretmen Adaylarının Sosyal Ağlara Yönelik Tutum-larının Bu Ağların Eğitim Ortamlarında Kul-lanılmasına Yönelik Görüşlerine Etkisi
    Sayfalar 1179 - 1185
    Yeliz Çelen
  18. Eğitimde Eşitlik Politikalarının Amartya Sen’in Kapasite Yaklaşımı açısından Analizi
    Sayfalar 1187 - 1194
    Şermin Külahoğlu
  19. Pısa ve Tüik Verileri Çerçevesinde Türkiye’de Eğitimde Eşitsizlik
    Sayfalar 1195 - 1206
    Nermin Kıbrıslıoglu Uysal, Selahattin Gelbal
  20. Okul Psikolojik Danışmanlarının Görev Sınırları ve Sorumluluklarının Metaforlar ile Analizi
    Sayfalar 1207 - 1216
    Aylin Demirli Yıldız, Eylem Gökçe Türk
  21. Davranış ve Duyguları Değerlendirme Ölçeği-2 (BERS-2)’nin Kategoriler Arasındaki Psikometrik Uzaklığının İncelenmesi
    Sayfalar 1217 - 1226
    Güneş SALI, Gözde SIRGANCI
  22. Kanıt Temelli Öğretimin 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki Öğretmen Kılavuz Kitaplarına Yansıması
    Sayfalar 1227 - 1236
    Tekin Çelikkaya, Fatoş Boyraz
  23. PowerPoint’in Derste Kullanılmasına İlişkin Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması
    Sayfalar 1237 - 1246
    Sakıp Kahraman, Durmuş Özbaşı, Muzaffer Özdemir
  24. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sahip Oldukları FeTeMM Farkındalıklarının Girişimci Özellikleri Yordama Durumu
    Sayfalar 1247 - 1256
    İsa Deveci
  25. İlkokul 1. Sınıf Matematik Öğretim Programının Köy Okullarında Uygulanmasına yönelik Öğretmen Görüşleri: Şanlıurfa Durum Çalışması
    Sayfalar 1257 - 1266
    Yeliz Temli Durmuş, Ali Demircioğlu
  26. Belirsizliğe Tahammülsüzlüğün Yordayıcısı Olarak Endişe ile İlgili Olumlu ve Olumsuz İnançlar
    Sayfalar 1267 - 1276
    Kıvanç Uzun, Zeynep Karataş
  27. Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Uluslararası ISTE-CSE Standartlarına Göre Mesleki Yeterlilik Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlilik Çalışması
    Sayfalar 1277 - 1288
    Bayram Gökbulut, Ahmet Naci Çoklar
  28. Bir Eğitim, Kültür, Sosyal ve İbadet Müessesesi Olarak Gazi Bodur Hüseyin Paşa’nın Taşlıca’daki Vakıf Eserleri
    Sayfalar 1289 - 1296
    Hamza Keleş, Mustafa Can
  29. “Pozitif Öğretmen Ölçeği” Öğretmen Formunun Geliştirilmesi
    Sayfalar 1297 - 1306
    Ali Eryılmaz, Hafız Bek
  30. Çalışma Becerileri Envanterinin Öğretmen Adayları Örneğinde Türkçe’ye Uyarlanması
    Sayfalar 1307 - 1318
    Özgür Murat Çolakoglu, Ahmet Mahiroglu
  31. Akademisyenlerin Örgütsel Toksisiteye İlişkin Algıları
    Sayfalar 1319 - 1334
    Seyithan DEMİRDAĞ
  32. Ortaöğretim Öğrencilerinin Aleksitimi Düzeyleri İle İletişim Becerileri Arasındaki İlişki
    Sayfalar 1335 - 1343
    Tuncay Sevindi, Hatice Kumcagız
  33. Öğretmenlerin İnançlarının Davranışlarına ve Etkili Bir Geometri Dersinin İşlenişine Yansımaları
    Sayfalar 1345 - 1357
    Hatice Kübra Güler, Murat Altun
  34. Yaratıcı Öğrenme Ortamı Değerlendirme Ölçeği Geliştirme: Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi
    Sayfalar 1359 - 1370
    Figen Kılıç, Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yanpar Yelken
  35. Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursuna Katılan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğretime Göre Öğretim Tercihlerinin Değerlendirilmesi
    Sayfalar 1371 - 1382
    Selçuk Şahingöz, William W. Cobern
  36. Bilgisayar Destekli Öğretimin 8. Sınıf Öğrencilerinin Asitler ve Bazlar Konusundaki Akademik Başarı Düzeylerine, Mantıksal Düşünme Yeteneklerine ve Tutumlarına Etkisi
    Sayfalar 1383 - 1394
    Hasan Gökçe, Sibel Saraçoglu
Makale Gönder
Tam Metin

Makalelerin Tam metin dosylarına ulaşmak için http://kefdergi.kastamonu.edu.tr adresini ziyaret ediniz.

Yayın Politikası
Creative Commons

Kastamonu Eğitim Dergisi'nde yayınlanan tüm makaleler "Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı" ile lisanslanmıştır. Bu lisans; yayınlanan tüm makaleleri, veri setlerini, grafik ve ekleri kaynak göstermek şartıyla veri madenciliği uygulamalarında, arama motorlarında, web sitelerinde, bloglarda ve diğer tüm platformlarda çoğaltma, paylaşma ve yayma hakkı tanır. Açık erişim disiplinler arası iletişimi kolaylaştıran, farklı disiplinlerin birbirleriyle çalışabilmesini teşvik eden bir yaklaşımdır. Kastamonu Eğitim Dergisi bu doğrultuda makalelerine daha çok erişim ve daha şeffaf bir değerlendirme süreci sunarak kendi alanına katma değer sağlamaktadır.