Yıl 2018, Cilt 26, Sayı 3, Sayfalar 741 - 752 2018-05-15

An Analysis of the Relations between Classroom Environment, Achievement Goal Orientation and Critical Thinking through Structural Equation Model
Öğrenme Ortamı, Hedef Yönelimi ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli (Yem) İle İncelenmesi

Melehat Gezer [1] , Elif Meral [2] , İbrahim Fevzi Şahin [3]

12 14

The present research aims, to determine the predictive role of students’ perceptions of classroom environment on their achievement goal and critical thinking. The sample of the study was consisted of 336 students who studied at three secondary schools locatlocated in the center of Erzurum. In the research, What’s Happened This Class Scale (Classroom Environment), Achievement Goal, and Critical Thinking Scale were used as the data collection tools. The analysis of the obtained data was conducted by using correlation and structural equation model.  According to structural equation model, classroom environment was predicted both directly and indirectly by critical thinking through achievement goal. Furthermore classroom environment explained 36% of the total variance regarding achievement goal. Finally the classroom environment and the achievement goal estimated 62% of the effect on critical thinking.

Bu araştırmada, öğrenme ortamı, hedef yönelimi ve eleştirel düşünme arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu,  2015-2016 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Erzurum il merkezindeki üç farklı ortaokuldan toplam 336 öğrenci oluşturmaktadır.  Araştırmada veri toplama aracı olarak; Bu Sınıfta Neler Oluyor Ölçeği (Öğrenme Ortamı Ölçeği), Hedef Yönelimi Ölçeği ile Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesinde korelasyon analizi ve yapısal eşitlik modelinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, öğrenme ortamının eleştirel düşünmeyi hem doğrudan hem de hedef yönelimi aracılığıyla yordadığını göstermiştir. Ayrıca öğrenme ortamının, hedef yöneliminin %36’sını açıkladığı; öğrenme ortamı ve hedef yöneliminin eleştirel düşünme üzerindeki etkisinin de %62 olduğu belirlenmiştir.

  • Abrami, P.C. & Chambers, B. (1994). Positive social interdependence and classroom climate. Genetic, Social and General Psychology Monographs, 120(3), 329-347. http://europepmc.org/abstract/med/7926696 adresinden erişildi.
  • Açıkgöz, K. (1989, Haziran). Liselerdeki sınıf atmosferi üzerine bir araştırma. Eğitim Bilimleri Sempozyumu Bildiriler Kitabı (s. 93-111), İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Açıkgöz, K., Özkal, N. ve Kılıç, A. (2003). Öğretmen adaylarının sınıf atmosferine ilişkin algıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 1-7. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/87853 adresinden erişildi.
  • Akın, A. (2006). 2x2 başarı yönelimleri ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 1-13. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/sakaefd/article/view/5000013904/5000014107 adresin-den erişildi.
  • Ames, C. (1992). Classrooms: Goals, structures, and student motivation. Journal of Educational Psychology, 84(3), 261-271. http://www.unco.edu/cebs/psychology/kevinpugh/motivation_project/resources/ames92.pdf adresinden erişildi.
  • Ames, C. & Archer, J. (1988). Achievement goals in the classroom: Students’ learning strategies and motivation processes. Journal of Educational Psychology, 80(3), 260-267.http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.536.9309&rep=rep1&type=pdf adresinden erişildi.
  • Anderman L. (1999). Classroom goal orientation, school belonging, and social goals as predictors of students’ positive and negative affect following the transition to middle school. Journal of Research and Development in Education, 32(2), 89-103. http://psycnet.apa.org/psycinfo/1999-10018-002 adresinden erişildi.
  • Anderman, E.M. & Midgley, C. (1997). Changes in achievement goal orientations, per-ceived academic competence, and grades across the transition to middle level schools. Contemporary Educational Psychology, 22, 269-298. http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.514.2768&rep=rep1&type=pdf adresinden erişildi.
  • Baek, S.G. & Choi, H.J. (2002). The relationship between students’ perception of class-room environment and their academic achievement in Korea. Asia Pacific Education Re-view, 3(1), 125-135. https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2FBF03024926.pdf adresinden erişildi.
  • Barron, K. & Harackiewicz, J.M. (2003). Revisiting the benefits of performance-approach goals in the college classroom: Exploring the role of goals in advanced college courses. International Journal of Educational Research (Special Issue), 39, 357-374. Doi: 10.1016/j.ijer.2004.06.004
  • Bentler, P.M. & Bonett, D.G. (1980). Significance tests and goodness of fit in the analy-sis of covariance structures. Psychological Bulletin, 88, 588-606. Doi: 10.1037/0033-2909.88.3.588
  • Brown, M.W. & Cudeck, R. (1993). Alternative ways of assessing model fit. In K.A. Bollen & J.S. Long (Eds.), Testing structural equation models (pp. 136-162). Newbury Park, CA: Sage.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Aka-demi Yayınları.
  • Chaffee, J. (1988). Thinking critically (2nd ed.). Boston, MA: Houghton Mifflin.
  • Church, M.A., Elliot, A.J. & Gable, S.L. (2001). Perceptions of classroom environment, achievement goals, and achievement outcomes. Journal of Educational Psychology, 93(1), 43-54. Doi: 10.1037/0022-0663.93.1.43
  • Crawford, A., Saul, W., Mathews, S.R. & Makinster, J. (2005). Teaching and learning strategies for the thinking classroom. New York: International Debate Education Asso-ciation.
  • Dehghani, M., Mirdoraghib, F. & Pakmehr, H. (2011). The role of graduate students' achievement goals in their critical thinking disposition. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 2426-2430. Doi: 10.1016/j.sbspro.2011.04.121
  • Dorman J. (2002). Classroom environment research: Progress and possibilities. Queens-land Journal of Educational Research, 18(2), 112-140. http://iier.org.au/qjer/qjer18/dorman.html adresinden erişildi.
  • Dorman, J.P., Fraser, B. & McRobbie, C.J. (1997). Relationship between school level-and classroom level environments in secondary schools. Journal of Educational Admin-istration, 35(1), 74-91. Doi: 10.1108/09578239710156999
  • Dweck, C.S. & Leggett, E. (1988). A social-cognitive approach to motivation and person-ality. Psychological Review, 95(2), 256-273. http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.583.9142&rep=rep1&type=pdf adresinden erişildi.
  • Elliot, A.J. (1999). Approach and avoidance motivation and achievement goals. Educa-tional Psychologist, 34(3), 169-189. Doi: 10.1207/s15326985ep3403_3
  • Elliot, A.J. & Church, M.A. (1997). A hierarchical model of approach and avoidance achievement motivation. Journal of Personality and Social Psychology, 72(1), 218-232. Doi: 10.1037/0022-3514.72.1.218.
  • Elliot, A.J. & McGregor, H.A. (2001). A 2x2 achievement goal framework. Journal of Personality and Social Psychology, 80(3), 501. Doi: 10.1037/0022-3514.80.3.501
  • Ertaş Kılıç, H. ve Şen, A.İ. (2014). UF/EMI Eleştirel düşünme eğilimi ölçeğini Türkçe’ye uyarlama çalışması. Eğitim ve Bilim, 39(176), 1-12. Doi: 10.15390/EB.2014.3632
  • Esen Aygün H. ve Şahin Taşkın, Ç. (2017, Nisan). "Bu Sınıfta Neler Oluyor? Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması". VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongre-si’nde sunulan bildiri, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Çanakkale. http://ulead2017.ulead.org.tr/ adresinden erişildi.
  • Facione, P.A. & Facione, N.C. (1992). The California Critical Thinking Dispositions Inventory (CCTDI); and the CCTDI Test manual. Millbrae, CA: California Academic Press.
  • Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (2006). How to design and evaluate research in education. New York, NY: McGraw-Hill.
  • Fraser, B.J., Fisher, D.L. & McRobbie, C.J. (1996). Development, validation and use of personal and class forms of a new classroom environment instrument. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, New York. http://www.waier.org.au/forums/1996/fraser.html adresinden erişildi.
  • Gazelle, H. (2006). Class climate moderates peer relations and emotional adjustment in children with an early history of anxious solitude: A child environment model. Devel-opmental Psychology, 42(6), 1179-1192. Doi: 10.1037/0012-1649.42.6.1179
  • Gehlbach, H. (2006). How changes in students’ goal orientations relate to outcomes in social studies. The Journal of Educational Research, 99(6), 358-370. Doi: 10.3200/JOER.99.6.358-370
  • Haertel G.D., Waldberg H.J. & Haertel, H., (1981) Socio-psychologies environments and learning: A quantitative synthesis. British Educational Research Journal, 7, 27-36.
  • Haydel, J.B., Oescher, J. & Kirby, P.C. (1999, March). Relationships between evaluative culture of classrooms, teacher efficacy, and student efficacy. Paper presented at the manual meeting of the American Educational Research association, Montreal, Quebec, Canada.
  • Innabi, H. (2003). Aspects of critical thinking in classroom instruction of secondary school mathematics teachers in Jordan. Paper presented at The Mathematics Education into the 21st Century Project Proceedings of the International Conference, Czech Re-public. http://math.unipa.it/~grim/21_project/21_brno03_Innabi.pdf adresinden erişildi.
  • Irani, T., Rudd, R., Gallo, M., Ricketts, J., Friedel, C. & Rhoades, E. (2007). Critical thinking instrumentation manual. http://step.ufl.edu/resources/critical_thinking/ctmanual.pdf adresinden erişildi.
  • Joreskog, K.G. & Sorbom, D. (1996). Structural equation modeling with the SIMPLIS command language. Chicago: Scientific Software. Kadıoğlu, C. & Uzuntiryaki-Kondakçı, E. (2014). Relationship between learning strate-gies and goal orientations: A multilevel analysis. Eurasian Journal of Educational Re-search, 56, 1-22. Doi: 10.14689/ejer.2014.56.4
  • Kaplan, A., & Maehr, M.L. (1999). Achievement goals and student well-being. Contem-porary Educational Psychology, 24, 330-358. http://condor.depaul.edu/hstein/NALPAK.pdf adresinden erişildi.
  • Kaplan, A. & Midgley, C. (1999). The relationship between perceptions of the classroom goal structure and early adolescents’ affect in school: The mediating role of coping strate-gies. Learning and Individual Differences, 11(2), 187-212. Doi: 10.1016/S1041-6080(00)80005-9
  • Kharrazi, A., Ezhei, J., Tabatabaie, G.H. & Kareshki, H. (2008). Study of Relationship between Achievement Goals, Self-efficacy and Metacognitive Strategies: Testing a causal Pattern. Journal of education sciences and psychology, 38(3), 69-87. http://en.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?ID=136089 adresinden erişildi.
  • Khattri, N., Riley, K.W. & Kane, M.B. (1997). Students at risk in poor, rural areas: A review of the research. Journal of Research in Rural Education, 13(2), 79-100. http://jrre.vmhost.psu.edu/wp-content/uploads/2014/02/13-2_5.pdf adresinden erişildi.
  • Kısakürek, M.A. (1985). Sınıf atmosferinin öğrenci başarısına etkisi. Eğitim fakülteleri üzerine bir araştırma. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınla-rı, No:144.
  • Köse, E. ve Küçükoğlu, A. (2009). Eğitim fakültelerindeki sınıf öğrenme çevresinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Der-gisi, 10(3), 61-73. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/15563 adresinden erişildi.
  • Koul, R., Roy, L. & Lerdpornkulrat, T. (2012). Motivational goal orientation, perceptions of biology and physics classroom learning environments, and gender. Learning Envi-ronments Research, 15(2), 217-229. Doi: 10. 1007/s10984-012-9111-9
  • Kwan, Y.W. & Wong, A.F.L. (2014). The constructivist classroom learning environment and its associations with critical thinking ability of secondary school students in liberal studies. Learning Environments Research, 17, 191-207. Doi: 10.1007/s10984-014-9158-x
  • Laleh, M.M., Mohammadımehr, M. & Balaye Jame, S.Z. (2016). Designing a model for critical thinking development in AJA University of Medical Sciences. Journal of Ad-vances in Medical Education & Professionalism, 4(4), 179-187. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5065909/ adresinden erişildi.
  • Lau, K. & Lee, C.K.J. (2006, November). Perception of classroom environment, achievement goals, and strategy use among Hong Kong students. Paper Presented at the Asia-Pacific Educational Research Association Conference, Hong Kong. https://pdfs.semanticscholar.org/335c/244b754e872b6c35e61ac5599a6a8438dde9.pdf adresinden erişildi.
  • Lipman, M. (1988). Critical Thinking-What can it be? Education Leadership, 46, 38-43. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED352326.pdf adresinden erişildi.
  • Marsh, H.W., Hau, K.T., Artelt, C., Baumert, J. & Peschar, J.L. (2006). OECD’s brief self-report measure of educational psychology’s most useful affective constructs: Cross-cultural, psychometric comparisons across 25 countries. International Journal of Test-ing, 6(4), 311-360. Doi: 10.1207/s15327574ijt0604_1
  • Meece, J.L. (2001). A longitudinal analysis of elementary school students’ achievement goals in literacy. Contemporary Educational Psychology, 26(4), 454-480. Doi: 10.1006/ceps.2000.1071
  • Meral, E. & Taş, Y. (2017). Modelling the relationships among social studies learning environment, self-efficacy, and critical thinking disposition. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 7(3), 349-366. Doi: 10.14527/pegegog.2017.013
  • Meyers, L.S., Gamst, G. & Guarino, A. (2006). Applied multivariate research: Design and interpretation. Thousand Oaks, CA: Sage. Mucherah, W.M. (2008). Classroom climate and students’ goal structures in high school biology classrooms in Kenya. Learning Environment Research, 11, 63-81. Doi: 10.1007/s10984-007-9036-x
  • Nunnally, J.C. (1978). Psychometric theory (2nd ed.). New York: McGraw-Hill.
  • Özdamar, K. (2016). Eğitim, Sağlık ve Davranış Bilimlerinde Ölçek ve Test Geliştirme Yapısal Eşitlik Modellemesi. Eskişehir: Nisan
  • Özden, Y. (2011). Öğrenme ve öğretme. (11. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Özkal, N. (2013). The relationship between achievement goal orientations and self regula-ted learning strategies of secondary school students in social studies courses. Internati-onal Journal of Academic Research, 5(3), 387-394. Doi: 10.7813/2075-4124.2013/5-3/B.59
  • Patrick, H., Anderman, L.H., Ryan, A.M., Edelin, K. & Midgley, C. (2001). Teachers’ communication of goal orientations in four fifth-grade classrooms. The Elementary. School Journal, 102(1), 35-58. http://www.journals.uchicago.edu/doi/abs/10.1086/499692 adresinden erişildi.
  • Phan, H.P. (2009). Relations between goals, self-efficacy, critical thinking and deep processing strategies: A path analysis. Educational Psychology, 29(7), 777-799. Doi: 10.1080/01443410903289423.
  • Pianta, R., Howes, C., Burchinal, M., Bryant, D., Clifford, R., Early, D. et al. (2005). Features of preschool programs, classrooms, and teachers: Do they predict observed classroom quality and child–teacher interactions? Applied Developmental Science, 9(3), 144-159. Doi: 10.1207/s1532480xads0903_2
  • Pintrich, P.R. & Schunk, D.H. (2002). Motivation in education: Theory, research, and applications (2nd ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Poondej, C., Koul, R. & Sujivorakul, C. (2012). Achievement goal orientation and the critical thinking disposition of college students across academic programmes. Journal of Further and Higher Education, 37(4), 504-518. Doi: 10.1080/0309877X.2011.645463.
  • Popilskis, L.B. (2013). The link between students’ achievement goals and perceptions of the classroom environment. Unpublished Doctoral Dissertation. Fordhman University, New York.
  • Şahinel, S. (2010). Eleştirel düşünme. İçinde Ö. Demirel (Ed.), Eğitimde yeni yönelimler (123-136). (Geliştirilmiş dördüncü baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Schermelleh-Engel, K. & Moosbrugger, H. (2003). Evaluating the fit of structural equa-tion models: tests of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of Psychological Research Online, 8(2), 23-74. http://www.stats.ox.ac.uk/~snijders/mpr_Schermelleh.pdf adresinden erişildi.
  • Schunk, D.H. (2009). Öğrenme teorileri: Eğitimsel bir bakışla. (Çev. Muzaffer Şahin. Edit.). Ankara: Nobel Yayınları. Şeker, H. ve Gençdoğan, B. (2006). Psikolojide ve eğitimde ölçme aracı geliştirme. An-kara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Şenler, B. ve Sungur, S. (2007, Kasım). Hedef yönelimi anketinin Türkçe’ye çevrilmesi ve adaptasyonu. 1. Ulusal İlköğretim Kongresi’nde sunulan bildiri, Hacettepe Üniversitesi, Ankara. https://www.pegem.net/Akademi/kongrebildiri_detay.aspx?id=5162 adresinden erişildi.
  • Sipahi, B., Yurtkoru, S. ve Çinko, M. (2010). Sosyal bilimlerde SPSS’le veri analizi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Tapola, A. & Niemivirta, M. (2008). The role of achievement goal orientations in stu-dents’ perceptions of and preferences for classroom environment. British Journal of Educational Psychology, 78(2), 291-312. Doi: 10.1348/000709907X205272
  • Telli, S. ve Çakıroğlu, J. (2002). Biyoloji sınıfındaki öğrenme ortamının öğrencilerin biyolojiye yönelik tutumlarına etkisi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kon-gresi’nde sunulan bildiri, ODTÜ Üniversitesi, Ankara. http://old.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_kitabi/PDF/Biyoloji/poster/t5.pdf adresinden erişildi.
  • Telli, S., Çakıroğlu, J. & den Brok, P. (2006). Turkish secondary education students’ perceptions of their classroom learning environment and their attitude towards Biology. Fisher, D.L., Khine, M.S. (eds.), Contemporary approaches to research on learning environments: World views, 517-542.
  • Tezbaşaran, A. (1997). Likert tipi ölçek hazırlama kılavuzu. Ankara: Türk Psikologlar Derneği.
  • Trigwell, K. & Prosser, M. (1991). Improving the quality of student learning: The influ-ence of learning context and student approaches to learning outcomes. Higher Educa-tion, 22(3), 251-266. https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2FBF00132290.pdf adresinden erişildi.
  • Urdan, T. & Schoenfelder, E.M. (2006). Classroom effects on student motivation: Goal structures, social relationships, and competence beliefs. Journal of School Psychology, 44(5), 331-349. Doi:10.1016/j.jsp.2006.04.003
  • Wannarka, R. & Ruhl, K. (2008). Seating arrangements that promote positive academic and behavioral outcomes: A review of empirical research. Support for Learning, 23(2), 89-93. Doi: 10.1111/j.1467-9604.2008.00375.x
  • Yerdelen-Damar, S. ve Aydın, S. (2015). Fen Öğrenme Yaklaşımlarının Öğrenme Ortamı Algıları ve Hedef Yönelimleri ile İlişkisi. Eğitim ve Bilim, 40(179), 269-293. Doi: 10.15390/EB.2015.4332.
  • Yuen-Yee, G.C. & Watkins, D. (1994). Classroom environment and approaches to learn-ing: An investigation of the actual and preferred perceptions of Hong Kong secondary school students. Instructional Science, 22(3), 233-246. https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2FBF00892244.pdf adresinden erişildi.
  • Zweig, D. & Webster, J. (2004). Validation of a multidimensional measure of goal orien-tation. Canadian Journal of Behavioral Science, 36(3), 232-243. Doi: 10.1037/h0087233
Birincil Dil tr
Konular Eğitim Bilimleri
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Melehat Gezer
E-posta: mgezer@dicle.edu.tr

Yazar: Elif Meral
E-posta: emeral@ataturk.edu.tr

Yazar: İbrahim Fevzi Şahin
E-posta: ifsahin@ataturk.edu.tr

Bibtex @araştırma makalesi { kefdergi413320, journal = {Kastamonu Eğitim Dergisi}, issn = {1300-8811}, address = {Kastamonu Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {26}, pages = {741 - 752}, doi = {10.24106/kefdergi.413320}, title = {Öğrenme Ortamı, Hedef Yönelimi ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli (Yem) İle İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Şahin, İbrahim Fevzi and Gezer, Melehat and Meral, Elif} }
APA Gezer, M , Meral, E , Şahin, İ . (2018). Öğrenme Ortamı, Hedef Yönelimi ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli (Yem) İle İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26 (3), 741-752. DOI: 10.24106/kefdergi.413320
MLA Gezer, M , Meral, E , Şahin, İ . "Öğrenme Ortamı, Hedef Yönelimi ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli (Yem) İle İncelenmesi". Kastamonu Eğitim Dergisi 26 (2018): 741-752 <http://dergipark.gov.tr/kefdergi/issue/36979/413320>
Chicago Gezer, M , Meral, E , Şahin, İ . "Öğrenme Ortamı, Hedef Yönelimi ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli (Yem) İle İncelenmesi". Kastamonu Eğitim Dergisi 26 (2018): 741-752
RIS TY - JOUR T1 - Öğrenme Ortamı, Hedef Yönelimi ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli (Yem) İle İncelenmesi AU - Melehat Gezer , Elif Meral , İbrahim Fevzi Şahin Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.24106/kefdergi.413320 DO - 10.24106/kefdergi.413320 T2 - Kastamonu Eğitim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 741 EP - 752 VL - 26 IS - 3 SN - 1300-8811-2147-9844 M3 - doi: 10.24106/kefdergi.413320 UR - http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.413320 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Kastamonu Eğitim Dergisi Öğrenme Ortamı, Hedef Yönelimi ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli (Yem) İle İncelenmesi %A Melehat Gezer , Elif Meral , İbrahim Fevzi Şahin %T Öğrenme Ortamı, Hedef Yönelimi ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli (Yem) İle İncelenmesi %D 2018 %J Kastamonu Eğitim Dergisi %P 1300-8811-2147-9844 %V 26 %N 3 %R doi: 10.24106/kefdergi.413320 %U 10.24106/kefdergi.413320