Year 2017, Volume 9, Issue 17, Pages 193 - 204 2017-11-27

İÇSEL PAZARLAMA YAKLAŞIM VE UYGULAMALARI: STARBUCKS KAHVE İŞLETMESİ ÖRNEĞİ

Ayşegül KUTLUK BOZKURT [1] , Cemre TOKATLI [2]

313 882

Çalışmada iç müşteri tatmininin dış müşteri tatmini üzerindeki etkisinin belirlemesi amaçlanmış, bu yüzden Dünyaca ünlü kahve işletmesi zinciri Starbucks Coffee genel müdürü ile yüz yüze görüşme yapılmıştır. Görüşme sırasında önceden hazırlanmış yarı yapılandırılmış ölçek kullanılmıştır. Bu çalışma içsel pazarlama kavramına açıklık getirmeye çalışmış ve Starbucks işletmesinin içsel pazarlama uygulamalarından bahsedilmiştir. Ayrıca çalışmada Starbucks çalışanlarının içsel pazarlama kapsamında sosyal ve ekonomik durumları, fiziki çalışma şartları, kişisel eğitimleri ve bunun gibi çalışanı destekleyici program ve şirket içi/dışı etkinlikler hakkında bilgiler yer almaktadır. Sonuç olarak; şube sayısı sürekli artan Starbucks’ın farklı içsel pazarlama yaklaşımlarıyla çalışanlarına ulaştığı ve kendilerine özgü bir içsel pazarlama yaklaşımı ile oluşturdukları görülmüştür

İç müşteri, İçsel pazarlama, Starbucks Coffee, Hizmet
  • ALPER, B., “Müşteri İlişkileri Yönetimi Açısından Şikâyetlerin Yönetilmesi:
  • ATTİA, A.A.M, ve ATTALLAH, N.F., (2012). “The Role of Internal Marketing
  • BABACAN, E. ve AKBIYIK S. B.,(2011). İçsel Pazarlama, Bütünleşik
  • PİERCY,N.F., (2003)., (ss. 531-561) Marketing implementation, organizational
  • BERRY, L. ve PARASURAMAN, A., “Services Marketing Starts From
  • BOLAT, T., AYTEMİZ, S., O. BOLAT, İ. ve ERDEM, B, Yönetim ve
  • CANDAN, B. ve ÇEKMECİOĞLU, H. G., “İçsel Pazarlama Faaliyetlerinin
  • ÇATI, K. ve KOÇOĞLU, C.M., Müşteri İlişkileri Yönetimi, (ss.229-257) Ed.
  • İnci Varinli ve Kahraman Çatı, Güncel Pazarlama Yaklaşımından Seçmeler, Ankara: Detay Yayıncılık, 2010.
  • ÇOBAN, S. (2004). Toplam Kalite Yönetimi Perspektifinde İçsel Pazarlama
  • DEMİR, H., USTA, R. ve OKAN, T., İçsel Pazarlamanın Örgütsel Bağlılık ve İş
  • DOGAN, S. ve KILIÇ, S. (2008), “İlişki Yönetiminde İç ve Dış Müşteri
  • ERK, Ç. “Müşteri İçin Değer Yaratma, Müşteri Sadakati Oluşum Süreci ve Şirket
  • GALİČİĆ, V., ve LAŠKARİN, M, (2014). “Internal Marketıng In The Hotel
  • HUDSON, S. (2016). “Internal Marketing Is the Key to Success at Fairmont”,
  • GOUNARİS, S. P., “Internal-Market Orientation and Its Measurement”, Journal
  • GÜNEY, H. ve KARAKADILAR. İ.S., “Starbucks Firmasının Deneyimsel
  • IŞIK, D.A., ve CERİT, A.G., (2015). “Hizmet İşletmelerinde Hizmet Kültürünün
  • İNAL, E., ÇİÇEK, R, ve AKIN, M., (2008). “İçsel Pazarlama Anlayışı
  • MİNJOON, J ve SHAOHA, C. (2010) “Examining The Relationships Between
  • KAYA, İ. (2000). Muhterem Müşterimiz, 2.basım, Babıali Kültür Yayıncılığı,
  • KAYA, S. ve AKYÜz, A.M., (2015). “İçsel Pazarlama Temelinde İnsan
  • KOCAMAN, S., DURNA, U. ve İNAL, M.E., “Konaklama İşletmelerinde İçsel
  • KOZAK, M., Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri, Detay
  • LADHARİ, R., BRUN, I. ve MORALES, M. (2008). “Determinants of Dining
  • MERRİAM, S. B., Nitel Araştırma Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber, Çv:
  • MURAT, N. (2015). Starbucks Hakkında Daha Önce Duymadığınız 10 İlginç
  • MOSLEY, R. W. (2007). Customer experience, organisational culture and the
  • ÖZDEMİR, G., “Hizmet İşletmelerinde İçsel Pazarlama Yaklaşımı, "İŞ, GÜÇ"
  • PAPASOLOMOU-DOUKASİS, I., KOUNTOUROS, H., & KİTCHEN, P. J. (2012). “Developing a framework for successful symbiosis of corporate social
  • PEPPERS, D. ve ROGERS, M,. Müşteri İlişkileri Yönetimi, Çv: Pınar Şengözer,
  • PERVAİZ, K.A.,RAFFİQ, M. (2003). Internal marketing issues and challenges,
  • ROTHMAN, M. (1993). "Into The Black." Inc. 15 (January): 58-65.
  • SCHULTZ, H., (2008). Starbucks Gönlünü İşe Vermek, Babıeli Kültür
  • SOYASLAN, M., “Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Türkiye’deki Oteller Üzerine
  • ÜĞÜDEN, D. (2016). Starbucks’ı Dünya Markası Yapan Howard Schultz’un
Subjects Social Sciences and Humanities
Journal Section MAKALELER
Authors

Author: Ayşegül KUTLUK BOZKURT
Country: Turkey


Author: Cemre TOKATLI

Bibtex @research article { kilisiibfakademik296524, journal = {Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD)}, issn = {1309-3762}, eissn = {2149-1585}, address = {Kilis 7 Aralik University}, year = {2017}, volume = {9}, pages = {193 - 204}, doi = {10.20990/kilisiibfakademik.296524}, title = {İÇSEL PAZARLAMA YAKLAŞIM VE UYGULAMALARI: STARBUCKS KAHVE İŞLETMESİ ÖRNEĞİ}, key = {cite}, author = {TOKATLI, Cemre and KUTLUK BOZKURT, Ayşegül} }
APA KUTLUK BOZKURT, A , TOKATLI, C . (2017). İÇSEL PAZARLAMA YAKLAŞIM VE UYGULAMALARI: STARBUCKS KAHVE İŞLETMESİ ÖRNEĞİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 9 (17), 193-204. DOI: 10.20990/kilisiibfakademik.296524
MLA KUTLUK BOZKURT, A , TOKATLI, C . "İÇSEL PAZARLAMA YAKLAŞIM VE UYGULAMALARI: STARBUCKS KAHVE İŞLETMESİ ÖRNEĞİ". Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 9 (2017): 193-204 <http://dergipark.gov.tr/kilisiibfakademik/issue/32184/296524>
Chicago KUTLUK BOZKURT, A , TOKATLI, C . "İÇSEL PAZARLAMA YAKLAŞIM VE UYGULAMALARI: STARBUCKS KAHVE İŞLETMESİ ÖRNEĞİ". Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 9 (2017): 193-204
RIS TY - JOUR T1 - İÇSEL PAZARLAMA YAKLAŞIM VE UYGULAMALARI: STARBUCKS KAHVE İŞLETMESİ ÖRNEĞİ AU - Ayşegül KUTLUK BOZKURT , Cemre TOKATLI Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.20990/kilisiibfakademik.296524 DO - 10.20990/kilisiibfakademik.296524 T2 - Journal of Academic Researches and Studies JF - Journal JO - JOR SP - 193 EP - 204 VL - 9 IS - 17 SN - 1309-3762-2149-1585 M3 - doi: 10.20990/kilisiibfakademik.296524 UR - http://dx.doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.296524 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Journal of Academic Researches and Studies İÇSEL PAZARLAMA YAKLAŞIM VE UYGULAMALARI: STARBUCKS KAHVE İŞLETMESİ ÖRNEĞİ %A Ayşegül KUTLUK BOZKURT , Cemre TOKATLI %T İÇSEL PAZARLAMA YAKLAŞIM VE UYGULAMALARI: STARBUCKS KAHVE İŞLETMESİ ÖRNEĞİ %D 2017 %J Journal of Academic Researches and Studies %P 1309-3762-2149-1585 %V 9 %N 17 %R doi: 10.20990/kilisiibfakademik.296524 %U 10.20990/kilisiibfakademik.296524