Yıl 2018, Cilt 10, Sayı 18, Sayfalar 241 - 249 2018-05-30

KAMUDA İÇ DENETİM FAALİYETİNİN PAZARLANMASI

Murat GÖRMEN [1]

6 16

Kamuda, iç denetim faaliyetinin öneminin ya da işlevinin doğru bir şekilde algılanmamasının altında yeterince tanınmaması yatmaktadır. İç denetim birimleri ile diğer kurum içi departmanlar arasında kopukluklar mevcuttur ve bu durum iç denetim işlevinin farklı anlaşılmasına, yersiz ya da yetersiz kullanılmasına ve dolayısıyla da görmesi gereken değeri görememesine neden olmaktadır. Bu makalenin amacı, iç denetim faaliyetinin pazarlanmasını kavramsallaştırarak onun değer yaratıcı yönünü ön plana çıkarmak için neler yapılabileceğini tartışmaktır. Makalede etkili bir iç denetim hizmetinin pazarlanması için stratejik ilişkilerin yaratılmasının önemi de ortaya konmuş ve pazarlamayla ilgili doğru ve yanlışların neler olabileceği ifade edilmiştir. 

Pazarlama Kamu, İç Denetim, Stratejik İlişkiler.
  • ACHUA JOSEPH K. ve ALABAR TIMOTHY T. (2014). “Imperatives of Marketing Internal Auditing in Nigerian Universities”, Procedia - Social and Behavioral Sciences 164, 32 – 40
  • AUSTRALIAN NATIONAL AUDIT OFFICE (2007). Public Sector Internal Audit: An Investment in Assurance and Business Improvement, available at http://www.anao.gov.au (09.12.2017)
  • CHAMBERS, R. (2014). http://iaonline.theiia.org/blogs/chambers/2014/pages (10.11.2017)
  • ENOFE, A. O.; MGBAME, C. J.; OSA-ERHABOR, V. E. & EHIOROBO, A. J. (2013). “The Role of Internal Audit in Effective Management in Public Sector”, Research Journal of Finance and Accounting, 4(6): 162-168.
  • HUNT, SHELBY D. (2007). “A Responsibilities Framework for Marketing as a Professional Discipline”. Journal of Public Policy & Marketing. 26(2): 277–283
  • INGWER, M. (2013). A Call for Empathetic Marketing, available at http://www.agencypost.com/a-call-for-empatheticmarketing/# sthash.KVfNU6RT.dpuf (05.12.2017)
  • KOTLER PHILIP (2000). Modern Pazarlama İlkeleri, Birleşik Matbaacılık, İstanbul, 3
  • KRAMER, J. (2011). The Worst Practices for Marketing and Selling Internal Audit, Protiviti's Knowledge Leader, available at www.misti.com (14.10.2017)
  • MIHRET, D. G. & YİSMAW, A. W. (2007). “Internal audit effectiveness: an Ethiopian public sector case study”, Managerial Auditing Journal, 22(5): 470-484.
  • O'DELL, C. & GRAYSON, C. J. (1998). “If Only We Knew What We Know: Identification and Transfer of Internal Best Practices”, California Management Review, 40(3): 154-174.
  • SANDESH, M. (2011). Internal Audit As A Decision Making Tool, available at http://www.slideshare.net/sandeshmundra/internal-audit-as-adecision-making-tool (20.09.2017)
  • SAWYER, L.B. (1995). “An Internal; Audit Philosophy”, The Internal Auditor, August, 70(4): 46-55.
  • THE CHARTERED INSTITUTE OF MARKETING (2009). Marketing and the 7Ps: A Brief Summary of Marketing And How It Works, Maidenhead, Berkshire, UK: CIM Insights.
  • THE INSTITUTE OF INTERNAL AUDITORS (2013A). Internal Auditing: Assurance, Insight, and Objectivity, Institute of Internal Auditors, Altamonte Springs, Florida, available at https://na.theiia.org/about-ia/PublicDocuments/PR-Value_Prop_Bro-FNL-Lo.pdf (03.11.2017)
  • THE INSTITUTE OF INTERNAL AUDITORS (2013B). Why Marketing Internal Audit is Important: Four Rules, Florida: Institute of Internal Auditors, Altamonte Springs.
  • THE INSTITUTE OF INTERNAL AUDITORS (2013C). The IIA’s Global Internal Audit Competency Framework, Florida: Institute of Internal Auditors, Altamonte Springs.
  • TROTMAN, A. J. (2013). Internal Audit Quality: A Multi-Stakeholder Analysis, Submitted in Partial Fulfilment of the Requirements of the Degree of Doctor of Philosophy to School of Business, Bond University, Australia.
  • UNEGBU, O. A. & KIDA, M. I. (2011). “Effectiveness of Internal Audit as Instrument of Improving Public Sector Management”, Journal of Emerging Trends in Economics and Management Sciences, 2(4): 304-309.
  • VAN GANSBERGHE, C.N. (2005). “Internal Auditing in the Public Sector: a Consultative Forum in Nairobi, Kenya, Shores up Best Practices for Government Audit Professionals in Developing Nations”, Internal Auditor, 62(4): 69-73.
  • WEBSTER JR., F. E. (2009). “Marketing IS management: The Wisdom of Peter Drucker”, Journal of the Academy of Marketing Science, 37(1): 20-27.
Birincil Dil tr
Konular
Dergi Bölümü MAKALELER
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-8120-1562
Yazar: Murat GÖRMEN
E-posta: murat.gormen.2014@hotmail.com
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { kilisiibfakademik428683, journal = {Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD)}, issn = {1309-3762}, address = {Kilis 7 Aralık Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {10}, pages = {241 - 249}, doi = {10.20990/kilisiibfakademik.428683}, title = {KAMUDA İÇ DENETİM FAALİYETİNİN PAZARLANMASI}, key = {cite}, author = {GÖRMEN, Murat} }
APA GÖRMEN, M . (2018). KAMUDA İÇ DENETİM FAALİYETİNİN PAZARLANMASI. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 10 (18), 241-249. DOI: 10.20990/kilisiibfakademik.428683
MLA GÖRMEN, M . "KAMUDA İÇ DENETİM FAALİYETİNİN PAZARLANMASI". Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 10 (2018): 241-249 <http://dergipark.gov.tr/kilisiibfakademik/issue/37149/428683>
Chicago GÖRMEN, M . "KAMUDA İÇ DENETİM FAALİYETİNİN PAZARLANMASI". Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 10 (2018): 241-249
RIS TY - JOUR T1 - KAMUDA İÇ DENETİM FAALİYETİNİN PAZARLANMASI AU - Murat GÖRMEN Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.20990/kilisiibfakademik.428683 DO - 10.20990/kilisiibfakademik.428683 T2 - Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) JF - Journal JO - JOR SP - 241 EP - 249 VL - 10 IS - 18 SN - 1309-3762-2149-1585 M3 - doi: 10.20990/kilisiibfakademik.428683 UR - http://dx.doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.428683 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) KAMUDA İÇ DENETİM FAALİYETİNİN PAZARLANMASI %A Murat GÖRMEN %T KAMUDA İÇ DENETİM FAALİYETİNİN PAZARLANMASI %D 2018 %J Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) %P 1309-3762-2149-1585 %V 10 %N 18 %R doi: 10.20990/kilisiibfakademik.428683 %U 10.20990/kilisiibfakademik.428683