Yıl 2015, Cilt 1, Sayı 13, Sayfalar 371 - 388 2016-01-11

Çocukların Tüketici Olarak Sosyalleşme Sürecinde TV Reklamlarının ve Ailenin Rolü Hakkında Teorik Bir Çalışma - A Theoretical Study About The Role of The Television Advertisements and Family in The Process of Socialization of Children as Consumer

Nil DAL [1] , Veysel DAL [2]

244 855

Bu çalışmayla çocukların tüketici olarak sosyalleşmesi sürecinde TV reklamlarının ve ailenin rolünün ortaya konması amaçlanmıştır. Bilişsel öğrenme ve sosyal öğrenme modelleri çerçevesinde çocuğun sosyalleşeme süreci ele alınmış ve TV reklamları ile ailenin etkileri tartışılmıştır. Sonuç olarak ailenin ve TV reklamlarının doğrudan ve dolaylı bir biçimde çocuğun tüketici olarak sosyalleşmesini önemli ölçüde etkiledikleri anlaşılmıştır. Öte yandan çocukların da ailelerin tüketim kararlarında yadsınamaz bir role sahip oldukları anlaşılmıştır.

Çocuk Tüketiciler, Tüketicinin Sosyalleşmesi, Televizyon Reklamları, Aile
Birincil Dil tr
Konular
Dergi Bölümü Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yazar: Nil DAL

Yazar: Veysel DAL

Bibtex @ { makusobed206907, journal = {Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, issn = {1309-1387}, eissn = {1309-1387}, address = {Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi}, year = {2016}, volume = {1}, pages = {371 - 388}, doi = {10.20875/sb.95179}, title = {Çocukların Tüketici Olarak Sosyalleşme Sürecinde TV Reklamlarının ve Ailenin Rolü Hakkında Teorik Bir Çalışma - A Theoretical Study About The Role of The Television Advertisements and Family in The Process of Socialization of Children as Consumer}, key = {cite}, author = {DAL, Veysel and DAL, Nil} }
APA DAL, N , DAL, V . (2016). Çocukların Tüketici Olarak Sosyalleşme Sürecinde TV Reklamlarının ve Ailenin Rolü Hakkında Teorik Bir Çalışma - A Theoretical Study About The Role of The Television Advertisements and Family in The Process of Socialization of Children as Consumer. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (13), 371-388. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/makusobed/issue/19445/206907
MLA DAL, N , DAL, V . "Çocukların Tüketici Olarak Sosyalleşme Sürecinde TV Reklamlarının ve Ailenin Rolü Hakkında Teorik Bir Çalışma - A Theoretical Study About The Role of The Television Advertisements and Family in The Process of Socialization of Children as Consumer". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1 (2016): 371-388 <http://dergipark.gov.tr/makusobed/issue/19445/206907>
Chicago DAL, N , DAL, V . "Çocukların Tüketici Olarak Sosyalleşme Sürecinde TV Reklamlarının ve Ailenin Rolü Hakkında Teorik Bir Çalışma - A Theoretical Study About The Role of The Television Advertisements and Family in The Process of Socialization of Children as Consumer". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1 (2016): 371-388
RIS TY - JOUR T1 - Çocukların Tüketici Olarak Sosyalleşme Sürecinde TV Reklamlarının ve Ailenin Rolü Hakkında Teorik Bir Çalışma - A Theoretical Study About The Role of The Television Advertisements and Family in The Process of Socialization of Children as Consumer AU - Nil DAL , Veysel DAL Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 371 EP - 388 VL - 1 IS - 13 SN - 1309-1387-1309-1387 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Çocukların Tüketici Olarak Sosyalleşme Sürecinde TV Reklamlarının ve Ailenin Rolü Hakkında Teorik Bir Çalışma - A Theoretical Study About The Role of The Television Advertisements and Family in The Process of Socialization of Children as Consumer %A Nil DAL , Veysel DAL %T Çocukların Tüketici Olarak Sosyalleşme Sürecinde TV Reklamlarının ve Ailenin Rolü Hakkında Teorik Bir Çalışma - A Theoretical Study About The Role of The Television Advertisements and Family in The Process of Socialization of Children as Consumer %D 2016 %J Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 1309-1387-1309-1387 %V 1 %N 13 %R %U
ISNAD DAL, Nil , DAL, Veysel . "Çocukların Tüketici Olarak Sosyalleşme Sürecinde TV Reklamlarının ve Ailenin Rolü Hakkında Teorik Bir Çalışma - A Theoretical Study About The Role of The Television Advertisements and Family in The Process of Socialization of Children as Consumer". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1 / 13 (Ocak 2016): 371-388.