Yıl 2016, Cilt 8, Sayı 16, Sayfalar 202 - 221 2016-09-28

Siyasal Reklamda Ak Parti Hizmetlerinin Temsili: 7 Haziran Seçimlerinde Ak Parti’nin Gazete İlanlari Üzerine Bir Analiz- Ak Party’s Representation Of Services In Political Advertising: An Analysis Of Ak Party’s Newspaper Ads In The 7 June General Election

Tuba KALÇIK [1]

720 776

Reklam teknik ve yöntemlerinin siyasal alana taşınmasıyla ortaya çıkan siyasal reklamcılık faaliyeti kampanyaların en önemli öğesi haline gelmiştir. Siyasal reklamın araçlarından biri olan gazete ilanları, siyasal parti veya adayların mesajlarını hedef seçmen kitlesine iletmede önemli bir yere sahiptir. Gazete ilanları, Türkiye’de ilk defa 1977 seçimlerinde Adalet Partisi tarafından siyasal reklamın etkili bir aracı olarak kullanılmıştır. AK Parti de iktidara geldikten sonra ortaya koyduğu icraatlerini seçmenlere anlatmak için gazete ilanlarından önemli ölçüde yararlanmıştır. Bu çalışmada, 7 Haziran seçimlerinde AK Parti’nin siyasal reklam olarak yayınladığı ilanlarda hizmet kodunun nasıl temsil edildiği söylem analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Çalışmada, AK Parti’nin hizmet söylemine yoğun olarak gazete ilanlarında yer verdiği ve yaptığı hizmetleri referans noktası olarak göstererek seçmenlerden oy istediği sonucuna varılmıştır. 

: Siyasal reklam, AK Parti, 7 Haziran Seçimleri
  • Akay, Rafet A. (2012), Siyasal İletişim Danışmanı, Nobel Yayınları, Ankara
  • Balcı, Ali (2013), Türkiye Dış Politikası:İlkeler, Aktörler, Uygulamalar, Etkileşim Yayınları, İstanbul.
  • Balcı, Şükrü (2003), "Politik Kampanyalarda İmaj Yönetimi (Genç Parti Örneği) ", Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 9, (143-161).
  • Balcı, Şükrü-Bal, Enes (2008), " 22 Temmuz 2007 Genel Seçimleri'nde AKP ve CHP Reklamları: Karşılaştırmalı Bir Analiz ", İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:33, , (5-28).
  • Bongrand, Michael (1992), Politikada Pazarlama, Çev: Fatoş Ersoy, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Çağlar, İsmail-Özkır Yusuf (2015), Türkiye’de Siyasal İletişim (2007-2015), SETA, İstanbul.
  • Çelik, Hilal-Ekşi, Halil (2008). “Söylem Analizi”, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı: 27, (99-117).
  • Değirmenci, Fatih (2003), 18 Nisan 1999 Genel Seçimleri ve Cumhuriyet Halk Partisi ‘nin Siyasal
Konular
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Tuba KALÇIK

Bibtex @ { makusobed260850, journal = {Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, issn = {1309-1387}, eissn = {1309-1387}, address = {Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi}, year = {2016}, volume = {8}, pages = {202 - 221}, doi = {10.20875/sb.38847}, title = {Siyasal Reklamda Ak Parti Hizmetlerinin Temsili: 7 Haziran Seçimlerinde Ak Parti’nin Gazete İlanlari Üzerine Bir Analiz- Ak Party’s Representation Of Services In Political Advertising: An Analysis Of Ak Party’s Newspaper Ads In The 7 June General Election}, key = {cite}, author = {KALÇIK, Tuba} }
APA KALÇIK, T . (2016). Siyasal Reklamda Ak Parti Hizmetlerinin Temsili: 7 Haziran Seçimlerinde Ak Parti’nin Gazete İlanlari Üzerine Bir Analiz- Ak Party’s Representation Of Services In Political Advertising: An Analysis Of Ak Party’s Newspaper Ads In The 7 June General Election. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (16), 202-221. DOI: 10.20875/sb.38847
MLA KALÇIK, T . "Siyasal Reklamda Ak Parti Hizmetlerinin Temsili: 7 Haziran Seçimlerinde Ak Parti’nin Gazete İlanlari Üzerine Bir Analiz- Ak Party’s Representation Of Services In Political Advertising: An Analysis Of Ak Party’s Newspaper Ads In The 7 June General Election". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 (2016): 202-221 <http://dergipark.gov.tr/makusobed/issue/24660/260850>
Chicago KALÇIK, T . "Siyasal Reklamda Ak Parti Hizmetlerinin Temsili: 7 Haziran Seçimlerinde Ak Parti’nin Gazete İlanlari Üzerine Bir Analiz- Ak Party’s Representation Of Services In Political Advertising: An Analysis Of Ak Party’s Newspaper Ads In The 7 June General Election". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 (2016): 202-221
RIS TY - JOUR T1 - Siyasal Reklamda Ak Parti Hizmetlerinin Temsili: 7 Haziran Seçimlerinde Ak Parti’nin Gazete İlanlari Üzerine Bir Analiz- Ak Party’s Representation Of Services In Political Advertising: An Analysis Of Ak Party’s Newspaper Ads In The 7 June General Election AU - Tuba KALÇIK Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.20875/sb.38847 DO - 10.20875/sb.38847 T2 - Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 202 EP - 221 VL - 8 IS - 16 SN - 1309-1387-1309-1387 M3 - doi: 10.20875/sb.38847 UR - http://dx.doi.org/10.20875/sb.38847 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Siyasal Reklamda Ak Parti Hizmetlerinin Temsili: 7 Haziran Seçimlerinde Ak Parti’nin Gazete İlanlari Üzerine Bir Analiz- Ak Party’s Representation Of Services In Political Advertising: An Analysis Of Ak Party’s Newspaper Ads In The 7 June General Election %A Tuba KALÇIK %T Siyasal Reklamda Ak Parti Hizmetlerinin Temsili: 7 Haziran Seçimlerinde Ak Parti’nin Gazete İlanlari Üzerine Bir Analiz- Ak Party’s Representation Of Services In Political Advertising: An Analysis Of Ak Party’s Newspaper Ads In The 7 June General Election %D 2016 %J Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 1309-1387-1309-1387 %V 8 %N 16 %R doi: 10.20875/sb.38847 %U 10.20875/sb.38847
ISNAD KALÇIK, Tuba . "Siyasal Reklamda Ak Parti Hizmetlerinin Temsili: 7 Haziran Seçimlerinde Ak Parti’nin Gazete İlanlari Üzerine Bir Analiz- Ak Party’s Representation Of Services In Political Advertising: An Analysis Of Ak Party’s Newspaper Ads In The 7 June General Election". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 / 16 (Eylül 2016): 202-221. http://dx.doi.org/10.20875/sb.38847