Yıl 2015, Cilt 42, Sayı 42, Sayfalar 207 - 222 2016-03-02

Eğitim bilimleri bölümü öğretim elemanlarının bilişim teknolojisi kullanım becerilerinin geliştirilmesi

Ayşen BAKİOĞLU [1] , İsmail KARSANTIK [2]

241 820

Bu çalışma, öğretim elemanlarının bilişim teknolojisi kullanım becerilerinin geliştirilmesine yönelik Marmara Üniversitesi BAPKO birimine sunulan altyapı projesi kapsamında öğretim elemanlarına verilen eğitim teknolojilerinin kullanımına yönelik eğitimin verimliliğini incelemeyi amaçlamaktadır. Öğretmenlik formasyon derslerini yürüttükleri için Eğitim Bilimleri Bölümü öğretim elemanlarının bilişim teknolojisi kullanma becerileri kazanmaları ve uygulamaları geleceğin öğretmenlerine model olmaları bakımından çok önemlidir. Tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümünde görev yapmakta olan öğretim elemanları oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen ve 7 açık uçlu sorudan oluşan anket aracılığıyla toplanmıştır. Tarama modeline göre tasarlanmış olan bu araştırmada betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Sonuçlar ise frekans ve yüzdelerle sunulmuştur. Mevcut çalışmada öğretim elemanlarının tablet yardımıyla akıllı tahta kullanımına yönelik aldıkları eğitimin en çok uygulamaya yönelik ihtiyaçlarına cevap verdiği görülürken öğretim elemanlarının sorunlarını gidermeye yönelik olan ihtiyaçlarına verilen cevap minimum düzeyde kalmıştır.
Yükseköğretim, akademisyen, profesyonel gelişim, eğitim teknolojisi, akıllı tahta, tablet bilgisayar
  • Weaver, A. & Prey, J. (2007). Guest editors’ introduction: Tablet PC technology-the next generation. Computer, 40(9), 32-33.
  • Weber, E. K. (2013). An analysis of faculty development levels of use outcomes at one higher education institution. (Unpublished dissertation), University of Dayton.
Birincil Dil tr;
Konular
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Ayşen BAKİOĞLU

Yazar: İsmail KARSANTIK

Bibtex @ { maruaebd177522, journal = {Eğitim Bilimleri Dergisi}, issn = {1300-8889}, eissn = {2147-5202}, address = {Marmara Üniversitesi}, year = {2016}, volume = {42}, pages = {207 - 222}, doi = {}, title = {Eğitim bilimleri bölümü öğretim elemanlarının bilişim teknolojisi kullanım becerilerinin geliştirilmesi}, key = {cite}, author = {KARSANTIK, İsmail and BAKİOĞLU, Ayşen} }
APA BAKİOĞLU, A , KARSANTIK, İ . (2016). Eğitim bilimleri bölümü öğretim elemanlarının bilişim teknolojisi kullanım becerilerinin geliştirilmesi. Eğitim Bilimleri Dergisi, 42 (42), 207-222. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/maruaebd/issue/16987/177522
MLA BAKİOĞLU, A , KARSANTIK, İ . "Eğitim bilimleri bölümü öğretim elemanlarının bilişim teknolojisi kullanım becerilerinin geliştirilmesi". Eğitim Bilimleri Dergisi 42 (2016): 207-222 <http://dergipark.gov.tr/maruaebd/issue/16987/177522>
Chicago BAKİOĞLU, A , KARSANTIK, İ . "Eğitim bilimleri bölümü öğretim elemanlarının bilişim teknolojisi kullanım becerilerinin geliştirilmesi". Eğitim Bilimleri Dergisi 42 (2016): 207-222
RIS TY - JOUR T1 - Eğitim bilimleri bölümü öğretim elemanlarının bilişim teknolojisi kullanım becerilerinin geliştirilmesi AU - Ayşen BAKİOĞLU , İsmail KARSANTIK Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - Eğitim Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 207 EP - 222 VL - 42 IS - 42 SN - 1300-8889-2147-5202 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Eğitim Bilimleri Dergisi Eğitim bilimleri bölümü öğretim elemanlarının bilişim teknolojisi kullanım becerilerinin geliştirilmesi %A Ayşen BAKİOĞLU , İsmail KARSANTIK %T Eğitim bilimleri bölümü öğretim elemanlarının bilişim teknolojisi kullanım becerilerinin geliştirilmesi %D 2016 %J Eğitim Bilimleri Dergisi %P 1300-8889-2147-5202 %V 42 %N 42 %R %U
ISNAD BAKİOĞLU, Ayşen , KARSANTIK, İsmail . "Eğitim bilimleri bölümü öğretim elemanlarının bilişim teknolojisi kullanım becerilerinin geliştirilmesi". Eğitim Bilimleri Dergisi 42 / 42 (Mart 2016): 207-222.