Yıl 2016, Cilt 44, Sayı 44, Sayfalar 53 - 72 2016-10-30

Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi

İlker Kösterelioğlu [1] , Kemal Baytemir [2]

614 537

Bu araştırmada Amasya Üniversitesi’nde öğrenim gören psikolojik danışman ve rehberlik öğrencilerinin, öğretim programlarında yer alan özel eğitim ders programını tamamladıktan sonra öğrencilerde hangi kazanımların gerçekleştiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2013- 2014 eğitim öğretim yılının güz yarıyılında 51 öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler ders sonunda elde edilen dokümanların betimsel analizi yapılarak analiz edilmiştir. Veriler incelendiğinde öğrenciler 17 başlık altında özel eğitim alanında karşılaşabilecekleri durumları ifade etmişlerdir. Veriler her başlık altında, belirtilen durumlarda öğrencilerin neleri yapacaklarını belirten frekans sayısı verilerek sunulmuştur. Araştırma bulgularına bütüncül olarak özetlendiğinde, öğrencilerin karşılaşabilecekleri engel ve güçlük alanlarının tümüne vurgu yaptıkları ve her başlık altında yapacakları davranış ve gösterecekleri tutum ifadelerinin de incelendiğinde kabul edilebilir düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmada dikkat çeken diğer bir bulgu, farklı yetersizlik alanlarına geçildiğinde o alanın niteliğiyle uyumlu olarak öğrencilerin kazanımlarının da farklılık gösterdiği yönünde olmasıdır. 

Özel eğitim, özel eğitim dersi, psikolojik danışma ve rehberlik, kazanım
  • Aksoy, V., Diken, İ.H. (2009). Rehber öğretmen özel eğitim öz yeterlik ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 10(1), 29-37. http:// dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/39/1414/15965.pdf adresinden alınmıştır.
  • Bakırcıoğlu, R. (2005). İlköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretimde rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Batu, E.S. (2013). Özel eğitimde personel işbirliği. A. Cavkaytar (Ed.), Özel eğitim (s. 21-35). Ankara: Vize Yayıncılık.
Konular Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: İlker Kösterelioğlu

Yazar: Kemal Baytemir

Bibtex @araştırma makalesi { maruaebd286485, journal = {Eğitim Bilimleri Dergisi}, issn = {1300-8889}, eissn = {2147-5202}, address = {Marmara Üniversitesi}, year = {2016}, volume = {44}, pages = {53 - 72}, doi = {10.15285/maruaebd.286485}, title = {Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi}, key = {cite}, author = {Kösterelioğlu, İlker and Baytemir, Kemal} }
APA Kösterelioğlu, İ , Baytemir, K . (2016). Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi. Eğitim Bilimleri Dergisi, 44 (44), 53-72. DOI: 10.15285/maruaebd.286485
MLA Kösterelioğlu, İ , Baytemir, K . "Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi". Eğitim Bilimleri Dergisi 44 (2016): 53-72 <http://dergipark.gov.tr/maruaebd/issue/27193/286485>
Chicago Kösterelioğlu, İ , Baytemir, K . "Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi". Eğitim Bilimleri Dergisi 44 (2016): 53-72
RIS TY - JOUR T1 - Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi AU - İlker Kösterelioğlu , Kemal Baytemir Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.15285/maruaebd.286485 DO - 10.15285/maruaebd.286485 T2 - Eğitim Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 53 EP - 72 VL - 44 IS - 44 SN - 1300-8889-2147-5202 M3 - doi: 10.15285/maruaebd.286485 UR - http://dx.doi.org/10.15285/maruaebd.286485 Y2 - 2016 ER -
EndNote %0 Eğitim Bilimleri Dergisi Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi %A İlker Kösterelioğlu , Kemal Baytemir %T Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi %D 2016 %J Eğitim Bilimleri Dergisi %P 1300-8889-2147-5202 %V 44 %N 44 %R doi: 10.15285/maruaebd.286485 %U 10.15285/maruaebd.286485
ISNAD Kösterelioğlu, İlker , Baytemir, Kemal . "Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi". Eğitim Bilimleri Dergisi 44 / 44 (Ekim 2016): 53-72. http://dx.doi.org/10.15285/maruaebd.286485