Yıl 2016, Cilt 44, Sayı 44, Sayfalar 73 - 90 2016-10-30

Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okul müdürlerinin örgütsel güç kaynaklarını kullanım düzeyleri

Hasan Basri Memduhoğlu [1] , Mehmet Turhan [2]

599 744

Bu çalışmada, öğretmen görüşlerine göre okul müdürlerinin yönetim sürecinde hangi örgütsel güç kaynaklarını kullandıkları ve bu sosyal güç kaynaklarını kullanım düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Betimsel tarama modelindeki çalışmanın örneklemini Van ve Siirt il merkezindeki kamu okullarında görev yapmakta olan 400 ilkokul ve ortaokul öğretmeni oluşmaktadır. Veriler Altınkurt ve Yılmaz (2013) tarafından geliştirilen “Okullarda Örgütsel Güç Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimleme istatistikleri ve parametrik testler uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre okul müdürlerinin en sık başvurdukları güç kaynağı uzmanlık gücü olurken en az kullandıkları güç kaynağı ise zorlayıcı güç olarak bulunmuştur. Okul müdürleri çoğunlukla yasal güç, ödül gücü, uzmanlık gücü ve karizmatik güçlerini kullanırken zorlayıcı güçlerini ise nadiren kullanmaktadırlar. Ortaokulda görev yapan müdürler ilkokul müdürlerine oranla yasal güç, ödül gücü, uzmanlık gücü ve karizmatik güçlerini daha sık kullandıklarını belirtmişlerdir. 

Güç, örgütsel güç, okul müdürü, okul yönetimi
  • Açıkalın, Ş. (1993). Öğretmenlerin okul müdürlerini etkileme güçleri (Ankara ili örneği). Hacettepe Üniversitesi eğitim Fakültesi Dergisi. 9: 183-192.
  • Altınkurt, Y. ve Yılmaz, K. (2012). Okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişki. Kastamonu Eğitim Dergisi. 20(2): 385-402.
Konular Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Hasan Basri Memduhoğlu

Yazar: Mehmet Turhan

Bibtex @araştırma makalesi { maruaebd286486, journal = {Eğitim Bilimleri Dergisi}, issn = {1300-8889}, eissn = {2147-5202}, address = {Marmara Üniversitesi}, year = {2016}, volume = {44}, pages = {73 - 90}, doi = {10.15285/maruaebd.286486}, title = {Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okul müdürlerinin örgütsel güç kaynaklarını kullanım düzeyleri}, key = {cite}, author = {Turhan, Mehmet and Memduhoğlu, Hasan Basri} }
APA Memduhoğlu, H , Turhan, M . (2016). Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okul müdürlerinin örgütsel güç kaynaklarını kullanım düzeyleri. Eğitim Bilimleri Dergisi, 44 (44), 73-90. DOI: 10.15285/maruaebd.286486
MLA Memduhoğlu, H , Turhan, M . "Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okul müdürlerinin örgütsel güç kaynaklarını kullanım düzeyleri". Eğitim Bilimleri Dergisi 44 (2016): 73-90 <http://dergipark.gov.tr/maruaebd/issue/27193/286486>
Chicago Memduhoğlu, H , Turhan, M . "Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okul müdürlerinin örgütsel güç kaynaklarını kullanım düzeyleri". Eğitim Bilimleri Dergisi 44 (2016): 73-90
RIS TY - JOUR T1 - Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okul müdürlerinin örgütsel güç kaynaklarını kullanım düzeyleri AU - Hasan Basri Memduhoğlu , Mehmet Turhan Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.15285/maruaebd.286486 DO - 10.15285/maruaebd.286486 T2 - Eğitim Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 73 EP - 90 VL - 44 IS - 44 SN - 1300-8889-2147-5202 M3 - doi: 10.15285/maruaebd.286486 UR - http://dx.doi.org/10.15285/maruaebd.286486 Y2 - 2016 ER -
EndNote %0 Eğitim Bilimleri Dergisi Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okul müdürlerinin örgütsel güç kaynaklarını kullanım düzeyleri %A Hasan Basri Memduhoğlu , Mehmet Turhan %T Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okul müdürlerinin örgütsel güç kaynaklarını kullanım düzeyleri %D 2016 %J Eğitim Bilimleri Dergisi %P 1300-8889-2147-5202 %V 44 %N 44 %R doi: 10.15285/maruaebd.286486 %U 10.15285/maruaebd.286486
ISNAD Memduhoğlu, Hasan Basri , Turhan, Mehmet . "Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okul müdürlerinin örgütsel güç kaynaklarını kullanım düzeyleri". Eğitim Bilimleri Dergisi 44 / 44 (Ekim 2016): 73-90. http://dx.doi.org/10.15285/maruaebd.286486