Yıl 2017, Cilt 2, Sayı 1, Sayfalar 33 - 54 2017-11-24

Coğrafi Tabanlı Sosyal Medya Kullanımı: Ankara’da En Çok Yer Bildirimi Yapılan Kahve Mekanları

H. İpek BÜYÜKDEMİRCİ [1] , Özge ERCOŞKUN [2]

156 273

Öz

Günümüzde teknoloji geliştikçe araştırma teknikleri de değişmektedir. Değişen teknoloji ile birlikte farklı araştırma teknikleri de ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada coğrafi sosyal ağlardan Foursquare-Swarm uygulamaları temel alınarak kent plancılara örnek olabilecek araştırma ve analiz sistemi ele alınmaktadır. Ankara kenti kahve mekanlarında Swarm kullanımına bağlı yer bildirimlerinde, rastgele-belirli sayıda seçilmiş kullanıcılar ankete tabi tutulmuştur. Çalışmada en çok yer bildirimi yapılan kahve mekanlarındaki kullanıcı profilleri, kullanıcı davranışları, mekanı seçme nedenleri, Foursquare-Swarm kullanımına yönelik sorular sorulmuştur. Foursquare-Swarm uygulamaları genellikle 20-24 yaşları arasındaki bekarlar, öğrenciler tarafından kullanılmaktadır. Katılımcıların iş yerlerinin ve evlerin konumu tercih ettikleri kahve mekanlarını etkilemektedir. Katılımcılar için AVM’ye, kent merkezine (Ulus, Kızılay, Tunalı), ana alışveriş caddesine yakınlık önemlidir. Kahve mekanları katılımcılar için rutin olarak gidilen bir yer olup mekanın iç tasarımı, açık alan kullanımı, otopark imkanı sunulması, toplu taşım kullanımına yakınlığı gibi etmenler tercihlerini etkilemektedir. Yer bildirimi sayısı insanların bir mekana gitmeden önceki tercihinde etkili olmakla birlikte, mekanda sunulan ürün çeşitliliği, ürün fiyatları mekanın tercihinde önemli rol oynamaktadır. Tüm bu etmenlerle birlikte yer bildirimleri mekana anlam katmaktadır.

_______________________________________________________

Use of Geo-Social Media: Top Check-ins Coffee Shops in Ankara

Abstract

Today, as technology develops, research techniques also change. Along with the changing technology, different research techniques are emerging. In this study, the research and analysis system is discussed on Foursquare-Swarm applications of geographical social networks, which can be used by urban planners. The randomly-selected users were surveyed in the reports of Swarm in top ten coffee shops in Ankara. User profiles, user behaviors, reasons for choosing the venue, questions about the use of Foursquare-Swarm were asked in the top coffee shops. Foursquare-Swarm applications are usually used by students, between age of 20-24. The work places and the location of the houses of the users influence the coffee shops they prefer. The proximity to the shopping mall, the city center (Ulus, Kızılay, Tunalı) and the main shopping street are important for the users. Coffee shops are a routine place for the users and the factors such as the interior design of the shop, the use of outdoor space, the parking facilities and the proximity to public transportation affect their preferences. While the number of location notifications is important in user’s preference before going to a venue, the variety of products offered in the place, the prices of products play an important role in the preference of the venue. With all these factors, venue comments add meaning to the place.

Coğrafi sosyal ağlar, yer bildirimi, kent planlama, kentsel okuma, Ankara
  • *Wikipedia web sitesi, https://tr.wikipedia.org/wiki/Sosyal_medya#Geleneksel_medyadan _farklar.C4.B1, 18.11.2016. *Eren, V., & Aydın, A., KMÜ Sosyal ve Ekonomı̇k Araştırmalar Dergı̇si 16 Özel Sayı I, 2014:197,205 *Arslan, A., Medyanın Birey, Kültür ve Toplum Üzerine Etkileri, Uluslar Arası İnsan Bilimleri Dergisi, İsmail Kurağ Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Kamu Yönetimi, 2014. *Foursquare web sitesi, http://foursquareturkiye.com/mekanlar/su-anda-populer/, 26.09.2016. *Foursquare web sitesi, http://foursquareturkiye.com/, 26.09.2016. *Foursquare web sitesi, https://tr.foursquare.com/infographics/500million, 12.12.2016 00:15. *Foursquare web sitesi, https://tr.foursquare.com/infographics/500million, 11.12.2016 23:55. *Foursquare web sitesi, https://tr.foursquare.com/v/kahveci-hac%C4%B1baba/ 4d18e83b6d103704b0b342bd, 12.12.2016 23:10. *Tasse, D. & Hong, J.I., Using Social Media Data to Understand Cities, CHIMPS Lab, Paper 151,2014 *Baraniuk, C., Foursquare checck-ins tell stores where to set up shop,New Scientist, p.21, 17 August 2013 *Ercoskun, O.Y., Exploring Geo-Social Networks For Urban Studies, SGEM 2015 International Multidisciplinary Scientific Conferences on Social SCİENCES and Arts, 2015. *Swarm mobil uygulaması, 11.12.2016 20:07. *Swarm mobil uygulaması, 11.12.2016 20:00. *4sweep web sitesi, https://4sweep.com/explorer/explore#ll=39.930661,32.825958 &radius=25000&s=venuesearch, 11.12.2016 16:30. *Foursquare mobil uygulaması, 11.12.2016 21:15. *Foursquare mobil uygulaması, 11.12.2016 21:39. *Foursquare mobil uygulaması, 15.12.2016 09:54. *Foursquare mobil uygulaması, 16.12.2016 10:13. *Foursquare web sitesi, https://www.google.com/maps/dir//39.9184601,32.8552965/@ 39.9185455,32.8532906,17z/data=!3m1!4b1 *Arribas-Bel, D., Kourtit, K. & Nijkamp, P., Socio-cultural Diversity and Urban Buzz, TI, 110/VIII, 2013 *4sweep web sitesi, https://4sweep.com/explorer/explore#near=Ankara&s=venuesearch &cats=4bf58dd8d48988d1e0931735, 23.11.2016 11:25.
Birincil Dil tr
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: H. İpek BÜYÜKDEMİRCİ
Ülke: Turkey


Yazar: Özge ERCOŞKUN

Bibtex @araştırma makalesi { mbud337210, journal = {Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi (MBUD)}, issn = {2548-0170}, eissn = {2548-0170}, address = {Süleyman Demirel Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {2}, pages = {33 - 54}, doi = {10.30785/mbud.337210}, title = {Coğrafi Tabanlı Sosyal Medya Kullanımı: Ankara’da En Çok Yer Bildirimi Yapılan Kahve Mekanları}, key = {cite}, author = {ERCOŞKUN, Özge and BÜYÜKDEMİRCİ, H. İpek} }
APA BÜYÜKDEMİRCİ, H , ERCOŞKUN, Ö . (2017). Coğrafi Tabanlı Sosyal Medya Kullanımı: Ankara’da En Çok Yer Bildirimi Yapılan Kahve Mekanları. Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi (MBUD), 2 (1), 33-54. DOI: 10.30785/mbud.337210
MLA BÜYÜKDEMİRCİ, H , ERCOŞKUN, Ö . "Coğrafi Tabanlı Sosyal Medya Kullanımı: Ankara’da En Çok Yer Bildirimi Yapılan Kahve Mekanları". Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi (MBUD) 2 (2017): 33-54 <http://dergipark.gov.tr/mbud/issue/32190/337210>
Chicago BÜYÜKDEMİRCİ, H , ERCOŞKUN, Ö . "Coğrafi Tabanlı Sosyal Medya Kullanımı: Ankara’da En Çok Yer Bildirimi Yapılan Kahve Mekanları". Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi (MBUD) 2 (2017): 33-54
RIS TY - JOUR T1 - Coğrafi Tabanlı Sosyal Medya Kullanımı: Ankara’da En Çok Yer Bildirimi Yapılan Kahve Mekanları AU - H. İpek BÜYÜKDEMİRCİ , Özge ERCOŞKUN Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.30785/mbud.337210 DO - 10.30785/mbud.337210 T2 - Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi (MBUD) JF - Journal JO - JOR SP - 33 EP - 54 VL - 2 IS - 1 SN - 2548-0170-2548-0170 M3 - doi: 10.30785/mbud.337210 UR - http://dx.doi.org/10.30785/mbud.337210 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi (MBUD) Coğrafi Tabanlı Sosyal Medya Kullanımı: Ankara’da En Çok Yer Bildirimi Yapılan Kahve Mekanları %A H. İpek BÜYÜKDEMİRCİ , Özge ERCOŞKUN %T Coğrafi Tabanlı Sosyal Medya Kullanımı: Ankara’da En Çok Yer Bildirimi Yapılan Kahve Mekanları %D 2017 %J Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi (MBUD) %P 2548-0170-2548-0170 %V 2 %N 1 %R doi: 10.30785/mbud.337210 %U 10.30785/mbud.337210