Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Kapak Resmi
e-ISSN 1306-7850 | Periyot Yılda 3 Sayı | Başlangıç: 2005 | Yayıncı Mersin Universitesi |

***** Dergimiz yoğunluktan dolayı belirli bir süre yeni yayın kabul etmemektedir *****

Mersin Üniversitesi (MEÜ) Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005 yılında yayın hayatına başlamıştır. 2012 yılından itibaren Nisan, Ağustos ve Aralık aylarında olmak üzere yılda üç sayı yayınlanmaktadır. Makaleler Türkçe ve İngilizce dillerinde yayımlanabilir. Derginin tüm sayılarına online Arşiv alanından ulaşılabilir.

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, DOAJ (Directory of Open Access Journals), ULAKBİM – SBVT (Sosyal Bilimler Veri Tabanı), EBSCO, Sosyal Bilimler Atıf Dizini ve Türk Eğitim İndeksi tarafından indekslenmektedir.



Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

e-ISSN 1306-7850 | Periyot Yılda 3 Sayı | Başlangıç: 2005 | Yayıncı Mersin Universitesi |
Kapak Resmi

166.692

336.507

***** Dergimiz yoğunluktan dolayı belirli bir süre yeni yayın kabul etmemektedir *****

Mersin Üniversitesi (MEÜ) Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005 yılında yayın hayatına başlamıştır. 2012 yılından itibaren Nisan, Ağustos ve Aralık aylarında olmak üzere yılda üç sayı yayınlanmaktadır. Makaleler Türkçe ve İngilizce dillerinde yayımlanabilir. Derginin tüm sayılarına online Arşiv alanından ulaşılabilir.

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, DOAJ (Directory of Open Access Journals), ULAKBİM – SBVT (Sosyal Bilimler Veri Tabanı), EBSCO, Sosyal Bilimler Atıf Dizini ve Türk Eğitim İndeksi tarafından indekslenmektedir.



Cilt:14, Sayı: 1 Son Sayı
Cilt 14 - Sayı 1 - Nis 2018
  1. Bazı Kimya Konularındaki Alternatif Kavramların Tanılayıcı Dallanmış Ağaç Tekniği Kullanarak Belirlenmesi
    Sayfalar 1 - 18
    Gürkan GEÇGEL, Ali Rıza ŞEKERCİ
  2. Gaz Yasalarıyla İlgili Geleneksel ve Bağlam Temelli Problemlerin Çözülebilme Durumuna Yönelik Bir Araştırma
    Sayfalar 19 - 34
    Handan ÜREK, Gamze DOLU
  3. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Erken Cebire Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi
    Sayfalar 35 - 53
    Özlem DOĞAN TEMUR, Sedat TURGUT
  4. Üstün Zekâlı Çocuklar ve Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu İlişkisi
    Sayfalar 54 - 68
    Ayşin KAPLAN SAYI
  5. Türkiye ve Amerika’da Engelli Öğrenciler için Yapılan Geniş Ölçekli Sınavların Yasal Sorumluluklar, Uygulama Yöntemleri ve Geçerlik Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 69 - 83
    Derya ÇOBANOĞLU AKTAN, Gökhan AKSU, Mehmet Taha ESER
  6. Matematiğe İlişkin Tutum Ölçeğinin Kısa Formunun Türkçeye Uyarlama Çalışması
    Sayfalar 84 - 95
    Mesut TABUK
  7. Okul Öncesi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Kaynaştırmaya Yönelik Görüşlerinin Karşılaştırılması
    Sayfalar 96 - 114
    Berrin AKMAN, Elif MERCAN UZUN, Dila Nur YAZICI
  8. Öğretmenlerin Mesleki Benlik Saygıları ile Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki
    Sayfalar 115 - 136
    Fatih CAMADAN, Selvi BAŞTOPÇU, Günseli TOSUN, Nesrin YANGIN, Zeliha KILIÇ
  9. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Algı (BÖTE-TCE Algı) Ölçeğinin Geliştirilmesi
    Sayfalar 137 - 150
    Bahar BARAN, Didem Müge SİYEZ, Şirin Nur KAPTANOĞLU
  10. Okul Psikolojik Danışmanlarının Rollerine İlişkin Okul Yöneticilerinin Algıları: Bir Karma Yöntem Araştırması
    Sayfalar 151 - 168
    Aynur EREN GÜMÜŞ
  11. Yapısal Güçlendirme ile Örgütsel Sinizm Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Sayfalar 169 - 185
    Gökhan ÖZASLAN
  12. Öğrenci Merkezli Strateji, Yöntem ve Tekniklerin Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
    Sayfalar 186 - 209
    Melis YEŞİLPINAR UYAR, Ahmet DOĞANAY
  13. Ebeveyn Tutumlarının Ergenlerin Akademik Güdülenme Düzeyleri Üzerindeki Yordayıcı Etkisi
    Sayfalar 210 - 224
    Adem PEKER, Nurseven KAĞIZMANLI
  14. Temel Bileşenler Analizi ve Yapay Sinir Ağı Modellerinin Ölçek Geliştirme Sürecinde Kullanılabilirliğinin İncelenmesi
    Sayfalar 225 - 252
    Esin TEZBAŞARAN, Selahattin GELBAL
  15. Yaratıcı Drama Yönteminin Hayat Bilgisi Dersinde Kullanılmasının Öğrencilerin BaşarılarınaEtkisinin ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi
    Sayfalar 253 - 269
    Nur ÜTKÜR, Mehmet AÇIKALIN
  16. Türkiye’de Öğretmen İşsizliği ve Ataması Yapılmayan Öğretmenler Hareketi
    Sayfalar 270 - 302
    Zafer KİRAZ, Nejla KURUL
  17. Okuma Eğitimi Alanındaki Kuramsal Kitaplarda Okumanın Kavram Alanına Yönelik Eleştirel Bir Değerlendirme
    Sayfalar 303 - 316
    Faik KANATLI, Yunus Emre ÇEKİCİ
  18. Pedagojik Formasyon Öğrencilerinde Umut ve Mental İyi Oluş: Yapılandırmacı Düşünmenin Aracı Rolü
    Sayfalar 317 - 331
    Ayşe Sibel DEMİRTAŞ, Kemal BAYTEMİR, Ali GÜLLÜ
  19. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Yazdıkları Öyküleyici Metinlerin Bağdaşıklık Görünümlerinin İncelenmesi
    Sayfalar 332 - 354
    Başak KARAKOÇ ÖZTÜRK, B. Erdem DAĞISTANLIOĞLU
  20. Sınıf Yönetiminde Öğretmen Stratejileri Envanterinin Türk Kültürüne Uyarlanması
    Sayfalar 355 - 371
    Çağlayan DİNÇER, Kaan Zülfikar DENİZ, Ege AKGÜN, Özgür ULUBEY
  21. Noktalama İşaretlerinin Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri
    Sayfalar 372 - 385
    Mehmet KURUDAYIOĞLU, Onur DÖLEK
  22. Okula Yönelik Güdü Envanterinin Türkçeye Uyarlanması
    Sayfalar 386 - 403
    Öner USLU, Tuncay ÖĞRETMEN
  23. Algılanan Çevresel Sorunların Çevre Okuryazarlık Düzeyine Göre Analizi
    Sayfalar 404 - 425
    Pınar FETTAHLIOĞLU
  24. Öğretmenlerin Yöneticilerden Memnuniyet Düzeylerinin İş Performanslarına Etkisi
    Sayfalar 426 - 435
    Nursel YARDİBİ
  25. Gençlere Bilimi Anlatmak Üzerine Bir Deneyim: Uluslararası Gençlik ve Bilim Merkezi
    Sayfalar 436 - 449
    Şuay Nilhan AÇIKALIN, Şefika Şule ERÇETİN, Nihan POTAS, Halime GÜNGÖR
  26. Beliren Yetişkinlikte İntihar Olasılığı: Stresle Başetme, Öfke ve Cinsiyet Açısından Bir İnceleme
    Sayfalar 450 - 462
    Zeynep KARATAŞ, Öner ÇELİKKALELİ
  27. Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology
    Sayfalar 463 - 480
    Secil TİSOĞLU, Kadir Yucel KAYA, Kursat ÇAĞILTAY