Year 2016, Volume 12, Issue 2, Pages 0 - 0 2016-08-29

Sanal Sınıf Ortamında Eğitmen ve Öğrenen Deneyimleri

Filiz KALELİOĞLU [1] , Arda ATAN [2] , Çağrı ÇETİN [3]

949 549

Bu çalışmanın amacı eğitmenlerin ve öğrencilerin e-öğrenme sürecinde yaşadıkları deneyimleri ve algıları incelemektir. Bu amaç doğrultusunda gerçekleştirilen durum çalışmasına, e-öğrenme deneyimi olan 5 eğitmen ve 7 öğrenci katılmıştır. Eğitmenlerle, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile yüz yüze görüşme yapılırken; öğrencilere, açık uçlu sorulardan oluşan bir anket çevrimiçi olarak gönderilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; e-derse başlamadan önce ders materyali hazırlamak, çalışmak ve donanım kontrolü yapmak eğitmenlerin ve öğrencilerin yaptığı çalışmalardır. Canlı ders sürecinde yaşanan sorunlar incelendiğinde eğitmenlerin ve öğrencilerin genel de teknik sorunlar yaşadıkları, bunun yanı sıra öğrencilerin iletişim ve dikkat toparlama sorunu yaşadıkları görülmüştür. Öğretim yöntemi tercihleri incelendiğinde eğitmenler hem uzaktan hem de yüz yüze eğitimi tercih edebileceklerini, öğrenciler ise ilk tercihinin yüz yüze olduğu, şartlara bağlı olarak uzaktan eğitimi de tercih edebilecekleri açıklamışlardır. Bir eğitmenin sahip olması gereken yeterlikler olarak teknik ve pedagojik açıdan iyi donanımlı olması gerektiği vurgulanmıştır. E-öğrenmede olması gereken öğrenci profili, e-değerlendirme kriterleri ve e-ders bileşenleri konusunda, eğitmenlerin ve öğrencilerin benzer görüşlere sahip oldukları görülmüştür. E-öğrenmede öğrencinin başarılı olabilmesi için iletişime önem vermesi, çalışma alışkanlıklarını düzenlemesi, öz düzenleme stratejilerine sahip olması ve zamanında çalışmalarını tamamlaması gerektiği öğrenciler ve eğitmenler tarafından vurgulanmıştır. E-ders kalitesi için eğitmenlerin materyal hazırlama, teknik sorunların giderilmesi ve eğitmenin özelliklerine vurgu yaptığı görülürken, öğrencilerin teknik konuların yanı sıra diğer eğitsel faktörlere de vurgu yaptığı görülmüştür.

Anahtar Kelimeler: e-öğrenme, öğrenci, eğitmen, deneyim, sanal sınıf 

Subjects
Journal Section Makaleler
Authors

Author: Filiz KALELİOĞLU

Author: Arda ATAN

Author: Çağrı ÇETİN

Bibtex @ { mersinefd259922, journal = {Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {}, eissn = {1306-7850}, address = {Mersin University}, year = {2016}, volume = {12}, pages = {0 - 0}, doi = {10.17860/efd.34388}, title = {Sanal Sınıf Ortamında Eğitmen ve Öğrenen Deneyimleri}, key = {cite}, author = {KALELİOĞLU, Filiz and ATAN, Arda and ÇETİN, Çağrı} }
APA KALELİOĞLU, F , ATAN, A , ÇETİN, Ç . (2016). Sanal Sınıf Ortamında Eğitmen ve Öğrenen Deneyimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (2), 0-0. DOI: 10.17860/efd.34388
MLA KALELİOĞLU, F , ATAN, A , ÇETİN, Ç . "Sanal Sınıf Ortamında Eğitmen ve Öğrenen Deneyimleri". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (2016): 0-0 <http://dergipark.gov.tr/mersinefd/issue/24536/259922>
Chicago KALELİOĞLU, F , ATAN, A , ÇETİN, Ç . "Sanal Sınıf Ortamında Eğitmen ve Öğrenen Deneyimleri". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (2016): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - Sanal Sınıf Ortamında Eğitmen ve Öğrenen Deneyimleri AU - Filiz KALELİOĞLU , Arda ATAN , Çağrı ÇETİN Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.17860/efd.34388 DO - 10.17860/efd.34388 T2 - Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 12 IS - 2 SN - -1306-7850 M3 - doi: 10.17860/efd.34388 UR - https://doi.org/10.17860/efd.34388 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Mersin University Journal of the Faculty of Education Sanal Sınıf Ortamında Eğitmen ve Öğrenen Deneyimleri %A Filiz KALELİOĞLU , Arda ATAN , Çağrı ÇETİN %T Sanal Sınıf Ortamında Eğitmen ve Öğrenen Deneyimleri %D 2016 %J Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P -1306-7850 %V 12 %N 2 %R doi: 10.17860/efd.34388 %U 10.17860/efd.34388
ISNAD KALELİOĞLU, Filiz , ATAN, Arda , ÇETİN, Çağrı . "Sanal Sınıf Ortamında Eğitmen ve Öğrenen Deneyimleri". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 / 2 (August 2016): 0-0. https://doi.org/10.17860/efd.34388