Year 2017, Volume 13, Issue 2, Pages 703 - 725 2017-09-07

Planlı Dönemde Eğitim Planlaması Çalışmalarının Değerlendirilmesi

Selami YILDIZ [1]

257 299

Bu çalışmada, Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) / Kalkınma Bakanlığı (KB)’nın yaptığı kalkınma planları içindeki eğitim planlaması çalışmaları incelenmiştir. Çalışma kapsamında DPT/KB’de görev alan uzman, uzman yardımcısı ve yöneticilerin görüşleri doğrultusunda; eğitim planlarının nasıl yapıldığının belirlenmesi, planların hazırlık, uygulama, sonuçları izleme aşamalarında yaşanan güçlüklerin saptanması, planlama anlayışında meydana gelen değişikliklerin eğitim planlarına etkisinin ortaya çıkarılması bu araştırmanın problemini oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında, DPT/KB’de eğitim planlaması çalışmalarında rol alan kişilerle yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın kuramsal çerçevesi dikkate alınarak görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir. İnceleme sonucunda; eğitim planlaması çalışmalarında görev alan uzmanların eğitim alanında eğitim alma zorunluluğu bulunmadığı, kalkınma planının bir bütün olarak ele alındığı, diğer sektörler gibi eğitimin de bu planın bir parçası olduğu, mevcut durum ve kaynaklar dikkate alınarak hedeflerin belirlendiği, plan hedefinin belirlenmesinde siyasi otoritenin etkisinin fazla olduğu, planda niceliksel hedeflerin yanında soyut ya da uzun dönemli hedeflerin çoğunlukta olduğu, böyle soyut hedeflerin ne oranda gerçekleştiğini izlemenin güç olduğu, hedeflere ulaşmada karşılaşılan en önemli güçlüğün mali kaynak kısıtı olduğu, DPT’nin KB’ye dönüşmesinin eğitim planlamasına olumsuz yansımalarının olacağı ulaşılan sonuçlardan bazılarıdır.
Eğitim Planlaması, Sosyal Planlama, Devlet Planlama Teşkilatı
  • Prof. Dr. Kasım Karakütük
  • Prof. Dr. Yüksel Kavak
  • Prof. Dr. İsmail Bircan
Subjects Education, Scientific Disciplines
Journal Section Makaleler
Authors

Author: Selami YILDIZ
Country: Turkey


Bibtex @research article { mersinefd317978, journal = {Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {}, eissn = {1306-7850}, address = {Mersin University}, year = {2017}, volume = {13}, pages = {703 - 725}, doi = {10.17860/mersinefd.317978}, title = {Planlı Dönemde Eğitim Planlaması Çalışmalarının Değerlendirilmesi}, key = {cite}, author = {YILDIZ, Selami} }
APA YILDIZ, S . (2017). Planlı Dönemde Eğitim Planlaması Çalışmalarının Değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2), 703-725. DOI: 10.17860/mersinefd.317978
MLA YILDIZ, S . "Planlı Dönemde Eğitim Planlaması Çalışmalarının Değerlendirilmesi". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13 (2017): 703-725 <http://dergipark.gov.tr/mersinefd/issue/28670/317978>
Chicago YILDIZ, S . "Planlı Dönemde Eğitim Planlaması Çalışmalarının Değerlendirilmesi". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13 (2017): 703-725
RIS TY - JOUR T1 - Planlı Dönemde Eğitim Planlaması Çalışmalarının Değerlendirilmesi AU - Selami YILDIZ Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.17860/mersinefd.317978 DO - 10.17860/mersinefd.317978 T2 - Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 703 EP - 725 VL - 13 IS - 2 SN - -1306-7850 M3 - doi: 10.17860/mersinefd.317978 UR - https://doi.org/10.17860/mersinefd.317978 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Mersin University Journal of the Faculty of Education Planlı Dönemde Eğitim Planlaması Çalışmalarının Değerlendirilmesi %A Selami YILDIZ %T Planlı Dönemde Eğitim Planlaması Çalışmalarının Değerlendirilmesi %D 2017 %J Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P -1306-7850 %V 13 %N 2 %R doi: 10.17860/mersinefd.317978 %U 10.17860/mersinefd.317978
ISNAD YILDIZ, Selami . "Planlı Dönemde Eğitim Planlaması Çalışmalarının Değerlendirilmesi". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13 / 2 (September 2017): 703-725. https://doi.org/10.17860/mersinefd.317978