Yıl 2018, Cilt 14, Sayı 1, Sayfalar 436 - 449 2018-04-20

Gençlere Bilimi Anlatmak Üzerine Bir Deneyim: Uluslararası Gençlik ve Bilim Merkezi

Şuay Nilhan AÇIKALIN [1] , Şefika Şule ERÇETİN [2] , Nihan POTAS [3] , Halime GÜNGÖR [4]

88 123

Çalışmanın amacı, gençlere bilimi anlatmak ve sevdirmek amacıyla kurulan Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından desteklenen Uluslararası Gençlik ve Bilim Merkezi’nin kuruluşunu, işleyişini, gerçekleştirdiği faaliyetleri, proje kapsamında gerçekleşen etkinliklerin etkililiğini anlatmaktır. Araştırma tarama modeliyle desenlenmiş olup, çoklu yöntem stratejisi benimsenmiştir. Çalışmaya 15-29 yaş arası 570 kız 588 erkek olmak üzere 1158 genç katılmıştır. Proje bitiminden 2017 yılı Haziran ayına kadar Uluslararası Bilim Derneği’nde yapılmış olan atölye çalışmalarına ise 15-29 yaş arası 420 kız 380 erkeğin oluşturduğu 800 genç katılmıştır. Çalışmanın bütününü ise 990 kız ve 968 erkekten oluşan 1958 kişi meydana getirmiştir. 15-20, 20-25 ve 25-29 yaş aralığının oluşturduğu ve 3 grup halinde toplam 249 saat olarak bilim tarihi, Türk ve İslam Dünyasında bilim alimleri gibi 16 bilimsel etkinlik gerçekleştirilmiş projenin devamında da atölye çalışmaları şeklinde 172 saat çalışma yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Gençlerin Gerçekleşmesi Planlanan Bilimsel Etkinliklere Yönelik Görüşleri Anketi”, “Bilimsel Etkinlikleri Değerlendirme Anketi” ve “Bilimsel Etkinlikleri Değerlendirme Görüşme Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda gençlerin bilimsel etkinliklerden genel memnuniyet düzeyinin, eğitimcilerden memnuniyet düzeyinin ve fiziki olanaklar ve eğitim materyallerinden memnuniyet düzeyinin oldukça yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca bilimsel etkinlikleri gerçekleştiren eğitimcilerin anlattıkları konularda yeterli olduğunu, bilimsel etkinliklerin kariyerlerine ve kişisel gelişimlerine katkı sağladıklarını ifade etmişlerdir.
Eğitim, bilim, gençler
  • Falk, J.H., Needham, M.D., Dierking, L.D. & Prendergast L. (2014). International Science Centre Impact Study Final Report. The International Science Centre, Corvallis, USAGarnett, R. & Ghislaberti, A. (2001). The impact of science centers/museums on their surrounding communities: Summary report. Questacon - The National Science and Technology which is located in Canberra, Australia. TUBİTAK (2005). Bilim okuryazarlığı araştırması. Ankara: Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumuwww.tuik.gov.tr
  • Garnett, R. & Ghislaberti, A. (2001). The impact of science centers/museums on their surrounding communities: Summary report. Questacon - The National Science and Technology which is located in Canberra, Australia.
  • TUBİTAK (2005). Bilim okuryazarlığı araştırması. Ankara: Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu
  • www.tuik.gov.tr
Birincil Dil tr
Konular Eğitim Bilimleri
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-5361-7667
Yazar: Şuay Nilhan AÇIKALIN (Sorumlu Yazar)
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0002-7686-4863
Yazar: Şefika Şule ERÇETİN

Orcid: 0000-0002-0393-3135
Yazar: Nihan POTAS

Orcid: 0000-0002-3283-1250
Yazar: Halime GÜNGÖR

Bibtex @araştırma makalesi { mersinefd401155, journal = {Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {}, eissn = {1306-7850}, address = {Mersin Universitesi}, year = {2018}, volume = {14}, pages = {436 - 449}, doi = {10.17860/mersinefd.401155}, title = {Gençlere Bilimi Anlatmak Üzerine Bir Deneyim: Uluslararası Gençlik ve Bilim Merkezi}, key = {cite}, author = {AÇIKALIN, Şuay Nilhan and ERÇETİN, Şefika Şule and POTAS, Nihan and GÜNGÖR, Halime} }
APA AÇIKALIN, Ş , ERÇETİN, Ş , POTAS, N , GÜNGÖR, H . (2018). Gençlere Bilimi Anlatmak Üzerine Bir Deneyim: Uluslararası Gençlik ve Bilim Merkezi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1), 436-449. DOI: 10.17860/mersinefd.401155
MLA AÇIKALIN, Ş , ERÇETİN, Ş , POTAS, N , GÜNGÖR, H . "Gençlere Bilimi Anlatmak Üzerine Bir Deneyim: Uluslararası Gençlik ve Bilim Merkezi". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 (2018): 436-449 <http://dergipark.gov.tr/mersinefd/issue/36659/401155>
Chicago AÇIKALIN, Ş , ERÇETİN, Ş , POTAS, N , GÜNGÖR, H . "Gençlere Bilimi Anlatmak Üzerine Bir Deneyim: Uluslararası Gençlik ve Bilim Merkezi". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 (2018): 436-449
RIS TY - JOUR T1 - Gençlere Bilimi Anlatmak Üzerine Bir Deneyim: Uluslararası Gençlik ve Bilim Merkezi AU - Şuay Nilhan AÇIKALIN , Şefika Şule ERÇETİN , Nihan POTAS , Halime GÜNGÖR Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.17860/mersinefd.401155 DO - 10.17860/mersinefd.401155 T2 - Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 436 EP - 449 VL - 14 IS - 1 SN - -1306-7850 M3 - doi: 10.17860/mersinefd.401155 UR - http://dx.doi.org/10.17860/mersinefd.401155 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Gençlere Bilimi Anlatmak Üzerine Bir Deneyim: Uluslararası Gençlik ve Bilim Merkezi %A Şuay Nilhan AÇIKALIN , Şefika Şule ERÇETİN , Nihan POTAS , Halime GÜNGÖR %T Gençlere Bilimi Anlatmak Üzerine Bir Deneyim: Uluslararası Gençlik ve Bilim Merkezi %D 2018 %J Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P -1306-7850 %V 14 %N 1 %R doi: 10.17860/mersinefd.401155 %U 10.17860/mersinefd.401155
ISNAD AÇIKALIN, Şuay Nilhan , ERÇETİN, Şefika Şule , POTAS, Nihan , GÜNGÖR, Halime . "Gençlere Bilimi Anlatmak Üzerine Bir Deneyim: Uluslararası Gençlik ve Bilim Merkezi". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 / 1 (Nisan 2018): 436-449. http://dx.doi.org/10.17860/mersinefd.401155