Cilt 10, Sayı 3, Sayfalar 219 - 227 2017-12-24

Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım modelleri

Birgül Özkan [1] , Nesibe Günay Molu [2]

48 87

Birçok alanda olduğu gibi hemşirelik eğitiminde de kullanılan simülasyon uygulamaları; psikiyatri hemşireliği öğrencilerine, güvenilir ve pozitif öğrenme ortamında, psikiyatrik girişimleri yapabilmeyi, kriz yönetimini, terapötik iletişim becerilerini kullanabilmeyi, eleştirel düşünmeyi, karar vermeyi, interaktif öğrenmeyi, problem çözmeyi, kendini terapötik kullanmayı vb öğrenme fırsatı sağlamaktadır. Öğrencilere bilgi, beceri ve deneyim kazandırmak için, hemşirelik simülasyonlarının oluşturulması esnasında öğrenme teorilerinin rehber alınması simülasyon deneyimlerinin gelişimine destek sağlamaktadır. Literatürde çok farklı teknikler kullanılarak yürütülen ruh sağlığı simülasyonları bulunmaktadır. Ruh sağlığı hemşireliği eğitiminde en yaygın kullanılan simülasyon teknikleri; standardize edilmiş hasta ile simülasyon, aslına uygun (yüksek duyarlılıkta) simülasyon, sanal hastalar (gerçeklikler) ve ses işiterek yapılan simülasyondur. Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımının hem eğiticiler hem de öğrenciler üzerinde bir çok olumlu etkisi bulunmaktadır. Psikiyatri hemşireliği eğitimde kullanılan simülasyon uygulamaları ülkemizde psikiyatri hemşireliği eğitiminde yaygın olarak kullanılmamakta ve psikiyatri hemşireliği eğitimde kullanılan simülasyon uygulamaları ile ilgili yeterince çalışma bulunmamaktadır. Farklı yöntemler ile yapılan simülasyon tekniklerinin psikiyatri hemşireliği alanına birçok katkısı olacağı düşünülmüş ve bu nedenle simülasyon kullanımı ile ilgili farkındalığı artırmak amacı ile bu derleme yapılmıştır.

Psikiyatri hemşireliği,simülasyon,öğrenci eğitimi,öğrenme teorileri
  • 1. https://tr.wikipedia.org/wiki/Sim%C3%BClasyon, Erişim Tarihi: 24.11.2015.
  • 2. Şendir M. Kadın sağlığı hemşireliği eğitiminde simulasyon kullanımı. F.N. Hem. Derg 2013 (21)3:205-212.
  • 3. Brown AM. Simulation in undergraduate mental health nursing education: A literatüre review. Clinical Simulation in Nursing 2015;11(10):445-449.
  • 4. Kameg K, Mithell AM, Clochesy J, Howard VM, Suresky J. Communication and human patient simulation in psychiatric nursing. Issues in Mental Health Nursing 2009;30:503–508.
  • 5. Crider MC, Niesh SG. Integrating a professional apprenticeship model with psychiatric clinical simulation. Journal of Psychosocial Nursing and Mental Health Services 2009;49(5):42-49.
  • 6. Guise V, Chambers M, Valimaki M. What can virtual patient simulation offer mental health nursing education?. Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing 2012;19:410–418.
  • 7. Szpak JL, Kameg KM. Simulation decreases nursing student anxiety prior to communication with mentally ill patients. Clinical Simulation in Nursing 2013;9(1):13-19.
  • 8. Brown JF. Applications of simulation technology in psychiatric mental health nursing education. Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing 2008;15:638–644.
  • 9. Hermanns M, Lilly ML, Crawley B. Using clinical simulation to enhance psychiatric nursing training of baccalaureate students. Clinical Simulation in Nursing 2011;7:41-46.
  • 10. Oudshoorn A, Sinclair B. Using unfolding simulations to teach mental health concepts in undergraduate nursing education. Clinical Simulation in Nursing 2015;11(9):396-401.
  • 11. Şendir M, Doğan P. Hemşirelik eğitiminde simülasyonun kullanımı: sistematik inceleme. F.N. Hem. Derg 2015;23(1):49-56.
  • 12. Ellis DM, Brou R, King R, Tusa P. Psychiatric simulation on a budget. Clinical Simulation in Nursing 2015;11(11):469-471.
  • 13. Kaakinen J, Arwood E. Systematic review of nursing simulation literature for use of learning theory. International Journal of Nursing Education Scholarship 2009;6(1):1-20.
  • 14. Murray BA. The use of high-fidelity simulation in psychiatric and mental health nursing clinical education. International Journal of Health Sciences Education, 2014 2(1):1-12.
  • 15. Hemming TF. Simulation methodology in nursing education and adult learning theory. Adult Learning 2012;23(3):129-137.
  • 16. Köksal N, Demirel Ö. Yansıtıcı düşünmenin öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamalarına katkıları. H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi 2008;34:189-203.
  • 17. Aliakbari F, Parvin N, Heidari M, Haghani F. Learning theories application in nursing education. J Edu Health Promot 2015;4(2):3-11.
  • 18. Guinness TM. Simülation in psychiatric nursing education. Journal of Psychosocial Nursing 2011;49(5):9-10.
  • 19. Davis S, Josephsen J, Macy R. Implementation of mental health simulations: Challenges and lessons learned. Clinical Simulation in Nursing 2013;9(5):157-162.
  • 20. Choi YJ. Standardized patients for korean psychiatric nursing student simulations. Clinical Simulation in Nursing 2013;9(9):385-392.
  • 21. Kameg KM, Englert NC, Howard VM, Perozzi KJ. Fusion of psychiatric and medical high fidelity patient simulation scenarios: effect on nursing student knowledge, retention of knowledge, and perception. Issues in Mental Health Nursing 2013;34:892–900.
  • 22. Garry D, Cashin A, Fowler C. Coming ready or not” high fidelity human patient simulation in child and adolescent psychiatric nursing education: Diffusion of Innovation. Nurse Education Today 2011;31:655–659.
  • 23. Maruca AT, Diaz DA. Does simulation enhance undergraduate psychiatric nursing education? A formative assessment. Advances in Dual Diagnosis 2013;6(1):14–23.
  • 24. Lehr ST, Kaplan B. A mental health simulation experience for baccalaureate student nurses. Clinical Simulation in Nursing 2013;9(10):425-431.
  • 25. Unswort J, Mckeever M, Kelleher M. Recognition of physical deterioration in patients with mental health problems: the role of simulation in knowledge and skill development. Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing 2012;19:536–545.
  • 26. Sideras S, McKenzie G, Noone J, Dieckmann N, Allen TL. Impact of a simulation on nursing students’ attitudes toward schizophrenia. Clinical Simulation in Nursing 2015;11(2):134-141.
  • 27. Schwindt R, Nelis A. Integrating simulation into a Reflection-Centered Graduate Psychiatric/Mental Health Nursing Curriculum. Nursing Education Perspectives 2015;36:5 326-329.
Konular Sağlık Bilimleri
Dergi Bölümü Derleme
Yazarlar

Yazar: Birgül Özkan
E-posta: ozkanbirgul7@gmail.com
Kurum: Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, Psikiyatri Hemşireliği A.B.D.
Ülke: Turkey


Yazar: Nesibe Günay Molu
E-posta: nesibe_gunay@hotmail.com
Kurum: Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, Psikiyatri Hemşireliği A.B.D.
Ülke: Turkey


Bibtex @derleme { mersinsbd296807, journal = {Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi}, issn = {}, address = {Mersin Universitesi}, year = {2017}, volume = {10}, pages = {219 - 227}, doi = {10.26559/mersinsbd.296807}, title = {Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım modelleri}, language = {tr}, key = {cite}, author = {Günay Molu, Nesibe and Özkan, Birgül} }
APA Özkan, B , Günay Molu, N . (2017). Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım modelleri. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10 (3), 219-227. DOI: 10.26559/mersinsbd.296807
MLA Özkan, B , Günay Molu, N . "Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım modelleri". Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 10 (2017): 219-227 <http://dergipark.gov.tr/mersinsbd/issue/33018/296807>
Chicago Özkan, B , Günay Molu, N . "Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım modelleri". Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 10 (2017): 219-227
RIS TY - JOUR T1 - Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım modelleri AU - Birgül Özkan , Nesibe Günay Molu Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.26559/mersinsbd.296807 DO - 10.26559/mersinsbd.296807 T2 - Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 219 EP - 227 VL - 10 IS - 3 SN - -1308-0830 M3 - doi: 10.26559/mersinsbd.296807 UR - http://dx.doi.org/10.26559/mersinsbd.296807 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım modelleri %A Birgül Özkan , Nesibe Günay Molu %T Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım modelleri %D 2017 %J Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi %P -1308-0830 %V 10 %N 3 %R doi: 10.26559/mersinsbd.296807 %U 10.26559/mersinsbd.296807