Yıl 2018, Cilt 13, Sayı 2, Sayfalar 76 - 84 2018-04-21

TÜRK TASARIM KİMLİĞİ OLUŞTURMA YOLUNDA ULUSAL STRATEJİ VE EYLEM PLANLARI

Beyhan Pamuk [1] , Şengül Erol [2]

72 95

Bu çalışmada, ulusal kalkınmada tasarım faaliyetlerinin yeri ve önemi hakkında bilgi verilerek, Türkiye’deki kamu-kurum ve kuruluşların uygulamaya koyduğu strateji ve eylem planları üzerinde “doküman incelemesi” yapılmıştır. Türk Tasarım Kimliği oluşturma yolunda atılan önemli adımların başında gelen strateji ve eylem planlarında yer alan yeni ürün geliştirme ve tasarım odaklı maddelerden örnekler verilmektedir.

Yeni Ürün, Tasarım Kimliği, Tasarım Politikaları, Türk Tasarım Konseyi, Küresel Rekabet, Yeni Ürün
  • 1. Edirne, J., (2004). Tasarımın Temel Prensipleri ve İç Mimari Tasarımda Uygulama Örnekleri. İstanbul: Mimar Sinan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İç Mimarlık Programı Yüksek Lisans Tezi.
  • 2. Er, A., (2006). Tasarımı Türkiye’de Türkiye İçin Tasarlamak, Türkiye'de Tasarımı Tartışmak. III. Ulusal Tasarım Kongresi, Bildiri Kitabı, İstanbul.
  • 3. Ertan, M., (2006). Türkiye'de Periferide Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitimi Stratejisi Üzerine Öneriler. III. Ulusal Tasarım Kongresi, Bildiri Kitabı, İstanbul, ss:88-95.
  • 4. Brown, G., (2010). The Role of Design in The 21st Century Danish Designers Manifesto: A Vision for The Future of Danish Design, UK.
  • 5. Hasdoğan, G., (2009). Türkiye’de Devletin Endüstriyel Tasarıma Yönelik Girişimleri ve Endüstriyel Tasarımcılar Meslek Kuruluşunun Bu Girişimlerdeki Rolü. Tasarım veya Kriz. 4. Ulusal Tasarım Kongresi Bildiri Kitabı, İstanbul, ss:173-190.
  • 6. Murphy, G.R., (2008). An International Perspective. Design Wales, Marsilya.
  • 7. Onur, M., (2011). Ülkesel Tasarım Stratejilerinin Oluşturulmasında Tasarım Konseylerinin Rolü ve Önemi. Ankara: Türk Patent Enstitüsü Endüstriyel Tasarımlar Dairesi Başkanlığı, Uzmanlık Tezi.
  • 8. Rim, R. and Valerie, S., (2012). What Is Design Thinking and Why Is It Important?. Review of Educational Research 82(3):330-348.
  • 9. Ulrich, K.T. and Steven, D.E., (2008). Product Design and Development, Irwin/ McGraw-Hill, New York, 4th Edition.
  • 10. T.C. Kalkınma Bakanlığı, (2013). 10. Ulusal Kalkınma Planı (2014-2018).
  • 11. T.C. Ekonomi Bakanlığı, (2012). 2023 Türkiye İhracat Stratejisi.
  • 12. T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, (2016). Türk Patent ve Marka Kurumu 2017-2021 Stratejik Planı.
  • 13. T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, (2014). Verimlilik Stratejisi ve Eylem Planı (2015-2018).
  • 14. T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, (2014). Türkiye Tekstil, Hazır Giyim ve Deri Ürünleri Sektörleri Strateji Belgesi ve Eylem Planı (2015-2018).
  • 15. Türk Tasarım Danışma Konseyi, (2016). Tasarım Stratejisi ve Eylem Planı (2017-2019).
Birincil Dil tr
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Beyhan Pamuk (Sorumlu Yazar)
Kurum: UŞAK ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
Ülke: Turkey


Yazar: Şengül Erol
Kurum: UŞAK ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { nwsasocial414658, journal = {Social Sciences}, issn = {}, eissn = {1308-7444}, address = {NWSA Akademik Dergiler}, year = {2018}, volume = {13}, pages = {76 - 84}, doi = {}, title = {TÜRK TASARIM KİMLİĞİ OLUŞTURMA YOLUNDA ULUSAL STRATEJİ VE EYLEM PLANLARI}, key = {cite}, author = {Erol, Şengül and Pamuk, Beyhan} }
APA Pamuk, B , Erol, Ş . (2018). TÜRK TASARIM KİMLİĞİ OLUŞTURMA YOLUNDA ULUSAL STRATEJİ VE EYLEM PLANLARI. Social Sciences, 13 (2), 76-84. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/nwsasocial/issue/36695/414658
MLA Pamuk, B , Erol, Ş . "TÜRK TASARIM KİMLİĞİ OLUŞTURMA YOLUNDA ULUSAL STRATEJİ VE EYLEM PLANLARI". Social Sciences 13 (2018): 76-84 <http://dergipark.gov.tr/nwsasocial/issue/36695/414658>
Chicago Pamuk, B , Erol, Ş . "TÜRK TASARIM KİMLİĞİ OLUŞTURMA YOLUNDA ULUSAL STRATEJİ VE EYLEM PLANLARI". Social Sciences 13 (2018): 76-84
RIS TY - JOUR T1 - TÜRK TASARIM KİMLİĞİ OLUŞTURMA YOLUNDA ULUSAL STRATEJİ VE EYLEM PLANLARI AU - Beyhan Pamuk , Şengül Erol Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Social Sciences JF - Journal JO - JOR SP - 76 EP - 84 VL - 13 IS - 2 SN - -1308-7444 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Social Sciences TÜRK TASARIM KİMLİĞİ OLUŞTURMA YOLUNDA ULUSAL STRATEJİ VE EYLEM PLANLARI %A Beyhan Pamuk , Şengül Erol %T TÜRK TASARIM KİMLİĞİ OLUŞTURMA YOLUNDA ULUSAL STRATEJİ VE EYLEM PLANLARI %D 2018 %J Social Sciences %P -1308-7444 %V 13 %N 2 %R %U
ISNAD Pamuk, Beyhan , Erol, Şengül . "TÜRK TASARIM KİMLİĞİ OLUŞTURMA YOLUNDA ULUSAL STRATEJİ VE EYLEM PLANLARI". Social Sciences 13 / 2 (Nisan 2018): 76-84.