Türkiye’de Yayımlanan Babalar Günü Reklamlarının Görselleri Ve Söylemleri Üzerine

MEHMET FATİH YELMEN [1]

44 70

    Bir çocuğun dünyaya gelmesinde etkili unsurlardan olan erkek, aynı zamanda baba olarak tanımlanır. Bu tanım, sadece erkeklik vasfından oluşan fizyolojik bir içerikten ibaret değildir. O aynı zamanda manevi bir boyuta da sahiptir, çünkü babalık yapmak sadece kan bağının bulunduğu durumlar için geçerli değildir. Örneğin çocuğu olmayan, fakat bir çocuğu evlatlık edinen bir erkek, o çocuğun ihtiyaçlarıyla ilgilenmeye başladığında ona karşı bir babalık görevini de yerine getirmeye başlamış olur.

     Herhangi bir nesneye değer biçilmesinin yollarından olan metalaştırmak, aynı zamanda nesne dışındaki alan için de referans olarak kullanılmaktadır. Bu durumun örneklerden biri de, özel bir gün olarak ilan edilmiş olan babalar günüdür. Babalık vazifesinin yapılmasına karşılık, bir çeşit hatırlama ve teşekkür vesilesi olarak ilan edilen bu gün, bütün dünyada bir tüketim stratejisi olarak da kullanılmaktadır.

     Bu çalışmada, babalar gününe ait Türkiye’de yayımlanmış reklamların görselleri ve söylemleri, göstergebilimsel yöntem kullanılarak incelenmeye çalışılmıştır. Böylelikle, tüketimi hedef alan özel bir güne dair reklamların, ne tür bir bağlam ve içerikte sunulduğu ortaya konmuştur.




Reklam, Fotoğraf, Tüketim
  • Baudrillard, J. (2008). Tüketim Toplumu. Hazal Deliceçaylı-Ferda Keskin (Çev.). İstanbul: Ayrıntı. Fraser, I. (2008). Hegel ve Marks, Beyza Sumer Aydaş (Çev.) Ankara: Dost. Hands, G. (2011). Marx Kilit Fikirler, Melis İnan (Çev.). İstanbul: Optimist. Haug, W. F. (1997). Meta Estetiğinin Eleştirisi, Ayşe Gül (Çev.). İstanbul: Spartaküs. Özkalp E. (2000). Sosyolojiye Giriş, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı. Pieper, A. (2012). Etiğe Giriş, Veysel Atayman&Gönül Sezer (Çev.). İstanbul: Ayrıntı. Tarhan, N. (2010). Duyguların Dili. İstanbul: Timaş.
Konular Sanat
Dergi Bölümü MAKALE
Yazarlar

Orcid: 0000-0003-1143-7403
Yazar: MEHMET FATİH YELMEN (Sorumlu Yazar)
Kurum: HAKKARİ ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Bibtex @diğer { odusobiad371732, journal = {ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (ODÜSOBİAD)}, issn = {1309-9302}, address = {Ordu Üniversitesi}, year = {}, volume = {8}, pages = {339 - 346}, doi = {}, title = {Türkiye’de Yayımlanan Babalar Günü Reklamlarının Görselleri Ve Söylemleri Üzerine}, key = {cite}, author = {YELMEN, MEHMET FATİH} }
APA YELMEN, M . (). Türkiye’de Yayımlanan Babalar Günü Reklamlarının Görselleri Ve Söylemleri Üzerine. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (ODÜSOBİAD), 8 (2), 339-346. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/odusobiad/issue/38639/371732
MLA YELMEN, M . "Türkiye’de Yayımlanan Babalar Günü Reklamlarının Görselleri Ve Söylemleri Üzerine". ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (ODÜSOBİAD) 8 (): 339-346 <http://dergipark.gov.tr/odusobiad/issue/38639/371732>
Chicago YELMEN, M . "Türkiye’de Yayımlanan Babalar Günü Reklamlarının Görselleri Ve Söylemleri Üzerine". ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (ODÜSOBİAD) 8 (): 339-346
RIS TY - JOUR T1 - Türkiye’de Yayımlanan Babalar Günü Reklamlarının Görselleri Ve Söylemleri Üzerine AU - MEHMET FATİH YELMEN Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (ODÜSOBİAD) JF - Journal JO - JOR SP - 339 EP - 346 VL - 8 IS - 2 SN - 1309-9302- M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (ODÜSOBİAD) Türkiye’de Yayımlanan Babalar Günü Reklamlarının Görselleri Ve Söylemleri Üzerine %A MEHMET FATİH YELMEN %T Türkiye’de Yayımlanan Babalar Günü Reklamlarının Görselleri Ve Söylemleri Üzerine %D 2018 %J ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (ODÜSOBİAD) %P 1309-9302- %V 8 %N 2 %R %U
ISNAD YELMEN, MEHMET FATİH . "Türkiye’de Yayımlanan Babalar Günü Reklamlarının Görselleri Ve Söylemleri Üzerine". ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (ODÜSOBİAD) 8 / 2 339-346.