OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
Kapak Resmi
ISSN 2528-9527 | e-ISSN 2528-9535 | Periyot Yılda 3 Sayı | Başlangıç: 2011 | Yayıncı ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi | http://www.opusjournal.net/

OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, Nisan, Ağustos ve Aralık olmak üzere yılda 3 sayı olarak yayımlanan hem Türkçe hem de İngilizce dillerindeki çalışmalara yer veren akademik, uluslararası hakemli bir dergidir.  

OPUS  “Toplum” odaklı olup,  topluma dair problemleri disipliner veya disiplinlerarası açıdan ele alan kuramsal ve uygulamalı özgün çalışmalar yayımlamayı kendisine ilke edinmiştir. Bu anlamda sosyal bilimler ve beşeri bilimler alanında yapılan tüm çalışmalara açıktır.

OPUS, farklı uzmanlık alanları çerçevesinde hazırlanacak çalışmalara açık olmakla birlikte toplumu; eğitim, sosyoloji, psikoloji, siyaset bilimi, sosyal politika, yönetim bilimi ve çalışma yaşamı alanlarından güç alan bakış açılarıyla/boyutlarıyla ele alan çalışmaları öncelemektedir.

OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi

ISSN 2528-9527 | e-ISSN 2528-9535 | Periyot Yılda 3 Sayı | Başlangıç: 2011 | Yayıncı ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi | http://www.opusjournal.net/
Kapak Resmi

26.668

94.249

OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, Nisan, Ağustos ve Aralık olmak üzere yılda 3 sayı olarak yayımlanan hem Türkçe hem de İngilizce dillerindeki çalışmalara yer veren akademik, uluslararası hakemli bir dergidir.  

OPUS  “Toplum” odaklı olup,  topluma dair problemleri disipliner veya disiplinlerarası açıdan ele alan kuramsal ve uygulamalı özgün çalışmalar yayımlamayı kendisine ilke edinmiştir. Bu anlamda sosyal bilimler ve beşeri bilimler alanında yapılan tüm çalışmalara açıktır.

OPUS, farklı uzmanlık alanları çerçevesinde hazırlanacak çalışmalara açık olmakla birlikte toplumu; eğitim, sosyoloji, psikoloji, siyaset bilimi, sosyal politika, yönetim bilimi ve çalışma yaşamı alanlarından güç alan bakış açılarıyla/boyutlarıyla ele alan çalışmaları öncelemektedir.

Cilt :8 Sayı :14 Son Sayı
Cilt 8 - Sayı 14 - Nis 2018
  1. Yalnızlığı Azaltma Psiko-Eğitim Programının Yaşlıların Yalnızlık Düzeyine Etkisi
    Sayfalar 11 - 52
    Hanife Akgül, Binnur Yeşilyaprak
  2. Hemşirelik 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Yaşlı Ayrımcılığına İlişkin Tutumları
    Sayfalar 53 - 67
    Alihan Olak, Adile Tümer
  3. Benlik Ayrımlaşmasının Manevi Yönelimi Yordayıp Yordamadığını ve Bazı Değişkenler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Sayfalar 68 - 91
    Abdullah Mert, İlyas Topal
  4. Öğretmenler ile Lise ve Üniversite Öğrencilerindeki Narsisizm Kişilik Özellikleri Benlik Saygısı ve Duygu Gereksinimi Arasındaki İlişkiler
    Sayfalar 92 - 136
    Mehmet Ertuğrul Uçar, Bilge Konal
  5. Okul Öncesi Dönem Çocukların Ahlaki ve Sosyal Kural Bilgilerinin İncelenmesi
    Sayfalar 137 - 166
    Ayşe Meriç, Arzu Özyürek
  6. Engellilere Yönelik Çok Boyutlu Tutum Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 167 - 187
    İsmail Yelpaze, Ayşe Sibel Türküm
  7. Ortaokul Öğrencilerinin “Alyuvar”, “Akyuvar” ve “Kan Pulcukları” Kavramları Hakkındaki Algılarının Metafor Yoluyla İncelenmesi
    Sayfalar 188 - 216
    Serpil Kalaycı, Cansu Yoğun
  8. Öğretmen Adaylarında Psikolojik Sağlamlık
    Sayfalar 217 - 239
    Rumeysa Hoşoğlu, Aynur Fırıncı Kodaz, Tuğba Yılmaz Bingöl, Meryem Vural Batık
  9. Pozitif Değerler Ölçeğini Türk Kültürüne Uyarlama Çalışması
    Sayfalar 240 - 252
    Nihan Arslan
  10. Öğrenci Motivasyonunu Artıran ve Azaltan Öğretmen Davranışlarının İncelenmesi
    Sayfalar 253 - 295
    Abdullah Sürücü, Ali Ünal
  11. Tarih Öğretmen Adaylarının Programdaki Değerlere İlişkin Değer Hiyerarşileri, Gerekçeleri ve Önerileri
    Sayfalar 296 - 320
    Tercan Yıldırım
  12. Çözüm Odaklı Kısa Süreli Yaklaşıma Dayalı Grup Rehberliği Programının Öz-Yeterlik İnancına Etkisi
    Sayfalar 321 - 340
    Tuğba Yılmaz Bingöl, Ahmet Akın
  13. Suriyeli Mülteci Kadınların Kuma Dramı: Kilis İli Örneği
    Sayfalar 341 - 382
    İpek Agcadağ Çelik, Feride Vural
  14. Çocuk Edebiyatına Sığınanlar: Zorunlu Göç Öyküleri
    Sayfalar 383 - 410
    Sevilay Bulut
  15. İlkokul Öğrencilerinin İngilizceye Yönelik Algılarının Çizimler Aracılığıyla İncelenmesi
    Sayfalar 411 - 431
    İsmail Yaman
  16. Üniversite Öğrencilerinin Çokkültürlülük Bağlamında Toplumsal Farklılıklara Bakışı: Fakülte, Cinsiyet ve Ebeveyn Eğitimi Değişkeni Bazında Bir Araştırma
    Sayfalar 432 - 447
    Gizem Senem, Arda Arıkan
  17. Türkiye, Lübnan ve Ürdün'de Bulunan Suriyeli Göçmenlerin Sağlık Hizmetlerine Erişimleri ve Hizmetlerin Sağlanması ile İlgili Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme
    Sayfalar 448 - 464
    Ayman Saleh, Serdar Aydin, Orhan Koçak
  18. İhsan Sungu’ nun Program Değerlendirme Modelinin Avrupa ve Amerika’da Yaygın Kullanılan Program Değerlendirme Modelleri ile Karşılaştırılması
    Sayfalar 465 - 496
    Yalçın Dilekli, Savaş Karagöz
  19. Orta Doğu’da Ulus Devlet Formasyonun Ortaya Çıkardığı Sorunlar ve Türkiye
    Sayfalar 497 - 536
    Yaşar Yeşilyurt
  20. Tahir Çağatay’ın Eğitim ve Öğretime Dair Görüşleri
    Sayfalar 537 - 554
    A. Selcen Arslangilay
  21. Türkiye’de Siyasi İktidarların Değişimine Bağlı Olarak Orta Öğretim(Lise) Tarih Ders Kitaplarında Osmanlı Padişahı İmajı: II. Abdülhamit Örneği
    Sayfalar 555 - 577
    Eray Alaca
  22. Küreselleşmede Kültürel Geçişler ve Psikolojik Yansımaları
    Sayfalar 578 - 598
    Özlem Karadağ Ak, Mustafa Atilla Arıcıoğlu
  23. Gelişen Teknolojiler, Değişen İşgücü Nitelikleri ve Eğitim
    Sayfalar 599 - 632
    Halil Buyruk
  24. 19. Yüzyıl Sonrası Yeni Sosyal Hareketler
    Sayfalar 633 - 654
    Susran Eroğlu, Iwona Florek
  25. 12 Mart 1971 Askerî Müdahalesi Sonrası Ara Rejim ve Türkiye Siyasetine Etkileri (1971-1974)
    Sayfalar 655 - 676
    Barış Ertem
  26. ‘İşgal Edilmiş Devlet’: Modern Devletin İkili Yapısı Üzerine Kavramsal Bir Bakış
    Sayfalar 677 - 703
    Aysel Özdemir Çolak