Yıl 2015, Cilt , Sayı 1, Sayfalar 35 - 38 2015-04-01

Ranibizumab inhibits nuclear cataractogenesis: An optical measurement error or unexpected pharmacological effect?
Ranibizumab nükleer katarakt oluşumunu inhibe eder: optik ölçüm hatası mı yoksa beklenmeyen bir farmakolojik etki mi?

Gökhan Pekel [1] , Semra Acer [2] , Alper Kaşıkçı [3] , Ramazan Yağcı [4] , Ebru Nevin Çetin [5]

40 29

Purpose:The aim of the study is to evaluate lens nuclear optic densitometry alterations following intravitreal ranibizumab injections in patients with age related macular degeneration (AMD). Materials and methods:Twenty-two eyes of 22 patients with wet type AMD were included in this retrospective case series. All the eyes received intravitreal ranibizumab injections as needed. The lens nucleus densitometry examinations were taken with the Scheimpflug anterior segment imaging system. The measurements were taken before the injections and at the last visit. Results: The mean age of the patients was 68.0 ± 8.7 years and the mean follow up time after the first injection was 7.8 ± 3.7 months. An average of 2.3 ± 1.0 injections was performed. For all lens densitometry measurement techniques, the pre-injection values were statistically significantly higher than the postinjection values, indicating decreased nuclear opacity after the injections (p<0.05). Conclusion: Our results show that intravitreal ranibizumab injection may have an inhibitory effect on nuclear cataract formation
Amaç:Yaşa bağlı maküla dejenerasyonu (YBMD) hastalarında intravitreal ranibizumab enjeksiyonu sonrası lens nükleus optik dansitometre değişikliklerini değerlendirmek. Gereç ve yöntem: Bu geriye dönük vaka serisine 22 yaş tip AMD hastasının 22 gözü dahil edildi. Her göze intravitreal ranibizumab enjeksiyonu, ihtiyaca göre protokolünde uygulandı. Lens nükleus optik dansitometre ölçümleri ön segment Scheimpflug görüntüleme cihazıyla gerçekleştirildi. Ölçümler enjeksiyonlar öncesinde ve son kontrol vizitinde yapıldı. Bulgular:Hastaların ortalama yaşı 68.0 ± 8.7 yıldı ve ilk enjeksiyon sonrası ortalama takip süresi 7.8 ± 3.7 aydı. Gözlere ortalama 2.3 ± 1.0 kez enjeksiyon uygulanmıştı. Her lens densitometre ölçüm tekniğinde, ilk ölçüm değerleri son ölçüm değerlerinden istatistiksel olarak daha büyüktü (p<0.05). Bu durum, enjeksiyonlar sonrası azalmış lens nükleus opasitesine işaret etmekteydi. Sonuç: Bulgularımız göstermektedir ki, intravitreal ranibizumab enjeksiyonu, nükleer katarakt oluşumunda inhibe edici bir etkiye sahip olabilir.
Konular
Diğer ID JA27MM95GB
Dergi Bölümü Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yazar: Gökhan Pekel

Yazar: Semra Acer

Yazar: Alper Kaşıkçı

Yazar: Ramazan Yağcı

Yazar: Ebru Nevin Çetin

Bibtex @ { patd392922, journal = {Pamukkale Tıp Dergisi}, issn = {}, eissn = {1308-0865}, address = {Pamukkale Üniversitesi}, year = {2015}, volume = {}, pages = {35 - 38}, doi = {}, title = {Ranibizumab nükleer katarakt oluşumunu inhibe eder: optik ölçüm hatası mı yoksa beklenmeyen bir farmakolojik etki mi?}, key = {cite}, author = {Acer, Semra and Yağcı, Ramazan and Pekel, Gökhan and Çetin, Ebru Nevin and Kaşıkçı, Alper} }
APA Pekel, G , Acer, S , Kaşıkçı, A , Yağcı, R , Çetin, E . (2015). Ranibizumab nükleer katarakt oluşumunu inhibe eder: optik ölçüm hatası mı yoksa beklenmeyen bir farmakolojik etki mi?. Pamukkale Tıp Dergisi, (1), 35-38. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/patd/issue/35381/392922
MLA Pekel, G , Acer, S , Kaşıkçı, A , Yağcı, R , Çetin, E . "Ranibizumab nükleer katarakt oluşumunu inhibe eder: optik ölçüm hatası mı yoksa beklenmeyen bir farmakolojik etki mi?". Pamukkale Tıp Dergisi (2015): 35-38 <http://dergipark.gov.tr/patd/issue/35381/392922>
Chicago Pekel, G , Acer, S , Kaşıkçı, A , Yağcı, R , Çetin, E . "Ranibizumab nükleer katarakt oluşumunu inhibe eder: optik ölçüm hatası mı yoksa beklenmeyen bir farmakolojik etki mi?". Pamukkale Tıp Dergisi (2015): 35-38
RIS TY - JOUR T1 - Ranibizumab nükleer katarakt oluşumunu inhibe eder: optik ölçüm hatası mı yoksa beklenmeyen bir farmakolojik etki mi? AU - Gökhan Pekel , Semra Acer , Alper Kaşıkçı , Ramazan Yağcı , Ebru Nevin Çetin Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - DO - T2 - Pamukkale Tıp Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 35 EP - 38 VL - IS - 1 SN - -1308-0865 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Pamukkale Tıp Dergisi Ranibizumab nükleer katarakt oluşumunu inhibe eder: optik ölçüm hatası mı yoksa beklenmeyen bir farmakolojik etki mi? %A Gökhan Pekel , Semra Acer , Alper Kaşıkçı , Ramazan Yağcı , Ebru Nevin Çetin %T Ranibizumab nükleer katarakt oluşumunu inhibe eder: optik ölçüm hatası mı yoksa beklenmeyen bir farmakolojik etki mi? %D 2015 %J Pamukkale Tıp Dergisi %P -1308-0865 %V %N 1 %R %U
ISNAD Pekel, Gökhan , Acer, Semra , Kaşıkçı, Alper , Yağcı, Ramazan , Çetin, Ebru Nevin . "Ranibizumab nükleer katarakt oluşumunu inhibe eder: optik ölçüm hatası mı yoksa beklenmeyen bir farmakolojik etki mi?". Pamukkale Tıp Dergisi / 1 (Nisan 2015): 35-38.