Yıl 2017, Cilt , Sayı 26, Sayfalar 114 - 134 2017-01-01

Başarılı Okulların Anahtarı: Etkili Okul Değişkenleri
The Key Of Successful Schools: The Correlates Of School Effectiveness

Fatma Çobanoğlu [1] , Yusuf BADAVAN [2]

115 101

Yönetim alanında örgütlerin etkililiğinin ne olduğuna ilişkin tartışmalar devam ederken, okul örgütlerinin etkililiği konusunun okulların performansına ve akademik başarılarına odaklandığı ve okul yöneticilerinin bu durumu yönetim için sürekli ve temel bir problem olarak kabul ettikleri görülmektedir. Bu çalışmada, uzun süredir devam eden etkili okul araştırmalarının ortaya koyduğu ve başarılı okulları diğerlerinden ayıran etkili okul değişkenleri, okul başarısının anahtarı olarak kabul edilmiş, güvenli ve düzenli bir okul çevresi, bütün öğrencilerin öğrenebileceğine ilişkin yüksek beklentiler ve açıkça ortaya konmuş misyon, bütün öğrencilere öğrenme fırsatları sağlama ve öğretim zamanını etkili kullanma, öğrencilerin gelişimlerinin gözlenmesi, öğretimsel lider olan okul yöneticisi ve olumlu bir okul-aile ilişkisi olarak belirlenen değişkenlerin hepsi birlikte etkileşerek istenen okul başarısını getirebileceği tartışılmıştır.
While it has been discussed that what the effectiveness is in management literature, it has been seen that the effectiveness of school organization focused on the performance and academic success of schools and the principals accepted this issue as a basic and continuing problem. In this study, the effective schools correlates which the effective school studies have presented and separated successful schools from the others are accepted as the key of school success; it is discussed that school success can be occurred when the correlates (safe and orderly school environment, great expectations for all students learning and a mission, learning opportunity for all students and effective instruction time, monitoring students’ development, principal as an instructional leader and positive school-parent relationship) influence each other.
Konular
Diğer ID JA94PH98TJ
Dergi Bölümü Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yazar: Fatma Çobanoğlu

Yazar: Yusuf BADAVAN

Bibtex @ { pausbed384422, journal = {Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, issn = {1308-2922}, eissn = {2147-6985}, address = {Pamukkale Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {}, pages = {114 - 134}, doi = {}, title = {Başarılı Okulların Anahtarı: Etkili Okul Değişkenleri}, key = {cite}, author = {BADAVAN, Yusuf and Çobanoğlu, Fatma} }
APA Çobanoğlu, F , BADAVAN, Y . (2017). Başarılı Okulların Anahtarı: Etkili Okul Değişkenleri. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (26), 114-134. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/pausbed/issue/34756/384422
MLA Çobanoğlu, F , BADAVAN, Y . "Başarılı Okulların Anahtarı: Etkili Okul Değişkenleri". Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2017): 114-134 <http://dergipark.gov.tr/pausbed/issue/34756/384422>
Chicago Çobanoğlu, F , BADAVAN, Y . "Başarılı Okulların Anahtarı: Etkili Okul Değişkenleri". Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2017): 114-134
RIS TY - JOUR T1 - Başarılı Okulların Anahtarı: Etkili Okul Değişkenleri AU - Fatma Çobanoğlu , Yusuf BADAVAN Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 114 EP - 134 VL - IS - 26 SN - 1308-2922-2147-6985 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Başarılı Okulların Anahtarı: Etkili Okul Değişkenleri %A Fatma Çobanoğlu , Yusuf BADAVAN %T Başarılı Okulların Anahtarı: Etkili Okul Değişkenleri %D 2017 %J Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 1308-2922-2147-6985 %V %N 26 %R %U
ISNAD Çobanoğlu, Fatma , BADAVAN, Yusuf . "Başarılı Okulların Anahtarı: Etkili Okul Değişkenleri". Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / 26 (Ocak 2017): 114-134.