Yıl 2017, Cilt , Sayı 27, Sayfalar 28 - 40 2017-05-01

Yabancı Dil olarak İngilizce Öğrenicilerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı: Ön Bulgular
Exploring EFL Learners' Use of Web 2.0 Tools: Preliminary Findings

Aysel Şahin Kızıl [1]

95 322

‘Salt-okunur’ internet ağından ‘okunabilir-yazılabilir’ internet ağına geçiş ile birlikte birçok eğitimci ve öğrenici ikinci kuşak internet ağının (Web 2.0) sunduğu araçları deneyimlemeye başlamıştır. İkinci dil edinimi de bu araçların deneyimlendiği alanlardan biridir. Daha büyük ölçekli bir araştırma projesinin ilk bulgularının rapor edildiği bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğrenicilerinin Web 2.0 araçları kullanımını incelemeyi hedeflemektedir. Çalışmaya, toplam 572 üniversite seviyesi İngilizce öğrenicisi katılmıştır. Anketler aracılığıyla toplanan veriler, betimsel istatistikler kullanılarak analiz edilmiştir. Web 2.0 araçlarının çeşitliliği ve kullanım oranı ile ilgili olarak büyük ölçüde çeşitlilik ortaya koyan bu çalışmanın bulguları, İngilizce öğrenicilerinin bilgi edinme araçlarını sıklıkla kullanmalarına karşın kişisel yayın ve içerik oluşturma teknolojilerini aktif olarak kullanmadıklarını göstermektedir.
The shift from ‘read only web’ to ‘read and write’ web has substantially changed the practices in the field of language education depending on the enormous potential of Web 2.0 technologies on language learning. However, understanding to what extent the language learners are aware of and proficient in using Web 2.0 tools remains a key consideration. Reporting on some preliminary results from a larger research project, this study aims to investigate the use of Web 2.0 tools by English as a Foreign Language (EFL) learners in their personal and educational life. Chosen through convenience sampling, the participants include 572 university level EFL learners. Data was collected through questionnaires and analysed using descriptive statistics. Suggesting a greater diversity with regard to the range and the proficiency in the use of Web 2.0 tools, the findings show that while established technologies such as searching for information or social networks are very popular among EFL learners, newer technologies including self-publishing and content creation tools are used by a rather small portion of the students.
Konular
Diğer ID JA97SR87TP
Dergi Bölümü Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yazar: Aysel Şahin Kızıl

Bibtex @ { pausbed384454, journal = {Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, issn = {1308-2922}, eissn = {2147-6985}, address = {Pamukkale Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {}, pages = {28 - 40}, doi = {}, title = {Yabancı Dil olarak İngilizce Öğrenicilerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı: Ön Bulgular}, key = {cite}, author = {Kızıl, Aysel Şahin} }
APA Kızıl, A . (2017). Yabancı Dil olarak İngilizce Öğrenicilerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı: Ön Bulgular. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (27), 28-40. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/pausbed/issue/34758/384454
MLA Kızıl, A . "Yabancı Dil olarak İngilizce Öğrenicilerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı: Ön Bulgular". Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2017): 28-40 <http://dergipark.gov.tr/pausbed/issue/34758/384454>
Chicago Kızıl, A . "Yabancı Dil olarak İngilizce Öğrenicilerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı: Ön Bulgular". Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2017): 28-40
RIS TY - JOUR T1 - Yabancı Dil olarak İngilizce Öğrenicilerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı: Ön Bulgular AU - Aysel Şahin Kızıl Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 28 EP - 40 VL - IS - 27 SN - 1308-2922-2147-6985 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Yabancı Dil olarak İngilizce Öğrenicilerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı: Ön Bulgular %A Aysel Şahin Kızıl %T Yabancı Dil olarak İngilizce Öğrenicilerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı: Ön Bulgular %D 2017 %J Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 1308-2922-2147-6985 %V %N 27 %R %U
ISNAD Kızıl, Aysel Şahin . "Yabancı Dil olarak İngilizce Öğrenicilerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı: Ön Bulgular". Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / 27 (Mayıs 2017): 28-40.