Yıl 2017, Cilt , Sayı 27, Sayfalar 117 - 124 2017-05-01

Okuma Sürecini Cisimleştirmek: Jasper Fforde'nin The Eyre Affair Romanı
Materializing the Reading Process: Jasper Fforde's The Eyre Affair

F. Zeynep Bilge [1]

54 42

Bu çalışma Jasper Fforde’nin The Eyre Affair (2001) adlı romanının okur tepkisi odaklı eleştiri kuramının kurmaca bir temsili olduğu iddiasını ortaya atmaktadır. Thursday Next roman dizisinin ilk romanı olan bu metin, okura gerçek ve kurmaca arasında sınır bulunmayan bir evren sunar. Okurun Jane Eyre’in dünyasına hem zihinsel hem fiziksel olarak girmesine olanak sağlayarak Fforde tarafından kaleme alınan bu yeniden yazım, kaynak metindeki boşlukları alternatif olaylarla doldurmaktadır. Louise M. Rosenblatt’ın okur tepkisi odaklı eleştiri kuramını temel alan bu çalışma, Jane Eyre ve The Eyre Affair romanları arasındaki metinlerarası ilişkiyi vurgulayarak okurun okuma sürecindeki dinamik rolünü gözler önüne sermektedir.
This study suggests that Jasper Fforde’s novel The Eyre Affair (2001) is a fictional representation of the reader response theory. Being the first novel of the Thursday Next series, the novel introduces the reader an alternate universe in which there are no boundaries between the real and the fictitious worlds. Allowing the reader enter Jane Eyre’s story both on a mental and physical level, Fforde’s rewriting fills in the gaps within the source text with alternative incidents. Basing its argument on Louise M. Rosenblatt’s theory concerning the transactional reader response theory, this study displays the reader’s dynamic role during the reading process by emphasizing the intertextual relationship between Jane Eyre and The Eyre Affair.
Konular
Diğer ID JA63CV94JN
Dergi Bölümü Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yazar: F. Zeynep Bilge

Bibtex @ { pausbed384466, journal = {Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, issn = {1308-2922}, address = {Pamukkale Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {}, pages = {117 - 124}, doi = {}, title = {Okuma Sürecini Cisimleştirmek: Jasper Fforde'nin The Eyre Affair Romanı}, key = {cite}, author = {Bilge, F. Zeynep} }
APA Bilge, F . (2017). Okuma Sürecini Cisimleştirmek: Jasper Fforde'nin The Eyre Affair Romanı. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (27), 117-124. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/pausbed/issue/34758/384466
MLA Bilge, F . "Okuma Sürecini Cisimleştirmek: Jasper Fforde'nin The Eyre Affair Romanı". Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2017): 117-124 <http://dergipark.gov.tr/pausbed/issue/34758/384466>
Chicago Bilge, F . "Okuma Sürecini Cisimleştirmek: Jasper Fforde'nin The Eyre Affair Romanı". Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2017): 117-124
RIS TY - JOUR T1 - Okuma Sürecini Cisimleştirmek: Jasper Fforde'nin The Eyre Affair Romanı AU - F. Zeynep Bilge Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 117 EP - 124 VL - IS - 27 SN - 1308-2922-2147-6985 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Okuma Sürecini Cisimleştirmek: Jasper Fforde'nin The Eyre Affair Romanı %A F. Zeynep Bilge %T Okuma Sürecini Cisimleştirmek: Jasper Fforde'nin The Eyre Affair Romanı %D 2017 %J Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 1308-2922-2147-6985 %V %N 27 %R %U