ÖĞRENCİLERİN ÜST BİLİŞSEL OKUMA STRATEJİLERİ: ANADOLU ÜNIVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA BİR ARAŞTIRMA

Dilek Yalız Solmaz [1]

130 0

Bu araştırmanın amacı, Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin çeşitli değişkenlere göre üst bilişsel okuma stratejilerini incelemektir. Araştırma grubunu, Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören toplam 416 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Üst Bilişsel Okuma Stratejileri Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, betimsel istatistikler, t-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin üstbiliş okuma stratejilerini ve analitik stratejileri sık sık; pragmatik stratejileri ise bazen kullandıkları ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin, üstbiliş okuma stratejilerini kullanma düzeyleri cinsiyetlerine ve sınıf düzeylerine göre farklılaşmamakta, ancak bölümlerine göre farklılaşmaktadır. Öğrencilerin, analitik okuma stratejileri cinsiyetlerine ve sınıf düzeylerine göre farklılaşmamakta, buna karşın bölümlerine göre ise farklılaşmaktadır. Öğrencilerin, pragmatik okuma stratejileri cinsiyetlerine göre farklılaşmamakta, ancak bölümlerine ve sınıf düzeylerine göre ise farklılaşmaktadır. Sonuç olarak, bu araştırma, bir üniversitede öğrenim gören Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunun öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmanın Türkiye genelindeki diğer üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin de dahil edilerek karşılaştırma çalışmalarının yapılmasının alan yazına önemli katkılar getireceği düşünülmektedir. Ayrıca, nicel çalışmalarla birlikte nitel çalışmalar da desenlenmelidir.
Üstbiliş, Üst Bilişsel Okuma Stratejileri, Analitik ve Pragmatik Okuma Stratejileri
Birincil Dil en
Konular
Dergi Bölümü PHYSICAL EDUCATION AND SPORT
Yazarlar

Yazar: Dilek Yalız Solmaz
E-posta: dilekyaliz@anadolu.edu.tr

Bibtex @ { psbd219367, journal = {Pamukkale Spor Bilimleri Dergisi}, issn = {}, address = {Pamukkale Üniversitesi}, year = {2015}, volume = {6}, pages = { - }, doi = {}, title = {ÖĞRENCİLERİN ÜST BİLİŞSEL OKUMA STRATEJİLERİ: ANADOLU ÜNIVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA BİR ARAŞTIRMA}, key = {cite}, author = {Yalız Solmaz, Dilek} }
APA Yalız Solmaz, D . (2015). ÖĞRENCİLERİN ÜST BİLİŞSEL OKUMA STRATEJİLERİ: ANADOLU ÜNIVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA BİR ARAŞTIRMA. Pamukkale Spor Bilimleri Dergisi, 6 (1), . Retrieved from http://dergipark.gov.tr/psbd/issue/20586/219367
MLA Yalız Solmaz, D . "ÖĞRENCİLERİN ÜST BİLİŞSEL OKUMA STRATEJİLERİ: ANADOLU ÜNIVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA BİR ARAŞTIRMA". Pamukkale Spor Bilimleri Dergisi 6 (2015): <http://dergipark.gov.tr/psbd/issue/20586/219367>
Chicago Yalız Solmaz, D . "ÖĞRENCİLERİN ÜST BİLİŞSEL OKUMA STRATEJİLERİ: ANADOLU ÜNIVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA BİR ARAŞTIRMA". Pamukkale Spor Bilimleri Dergisi 6 (2015):
RIS TY - JOUR T1 - ÖĞRENCİLERİN ÜST BİLİŞSEL OKUMA STRATEJİLERİ: ANADOLU ÜNIVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA BİR ARAŞTIRMA AU - Dilek Yalız Solmaz Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - DO - T2 - Pamukkale Spor Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 6 IS - 1 SN - -1309-0356 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Pamukkale Spor Bilimleri Dergisi ÖĞRENCİLERİN ÜST BİLİŞSEL OKUMA STRATEJİLERİ: ANADOLU ÜNIVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA BİR ARAŞTIRMA %A Dilek Yalız Solmaz %T ÖĞRENCİLERİN ÜST BİLİŞSEL OKUMA STRATEJİLERİ: ANADOLU ÜNIVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA BİR ARAŞTIRMA %D 2015 %J Pamukkale Spor Bilimleri Dergisi %P -1309-0356 %V 6 %N 1 %R %U