Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat

Funda Susamoğlu [1]

348 274

“Malzemeye sadakat" ilkesi olarak ifade bulan yaklaşım, modern sanatın temsil sorunu üzerine aldığı tavrın uzantısı, saflaşma gayretinin sonucu olarak şekillenmiştir. Doğrudan varlık gösteren bir anlayışta malzeme kullanımı, tasarım ve sanat alanında modernist bir tavır olarak yerleşik hale gelmiştir. Slotte ve Brownsword'un çalışmaları üzerinden ele aldığımız "malzemeye sadakat" ilkesi, seramik alanında kendi tarihi ve geleneğine sırtını dönmeyen, yeni bir tür malzemeye sadakat olarak değerlendirilmektedir. Malzeme bilgi ve kültürünün kavram olarak konu edildiği, zanaat ve sanat alanlarının tartışmaya açıldığı postmodern dönemde; malzemenin beraberinde taşındığı anlam, tarihi ve sosyal bağlamları, yapılacak üretimden soyutlanamayacak bir bilgi olarak ele alınmaktadır
  • Adamson, G. (2007). Thinking Through Craft. Oxford: BergPublishers.
  • Connor, S. (2001). Post-Modernist Kültür (çev. D.Şahiner). İstanbul:
  • Yapı Kredi Yayınları. Del Vecchıo, M. (2001). Post Modern Ceramics .London: Themes&Hudson.
  • Greenberg, C. (2011). Modernist Resim.C. Harrison.ve P. Wood
  • (Editörler). Sanat ve Kuram 1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi (çev. S. Gürses). İstanbul: Küre Yayınları, s. 817-822.
  • Prown, J. D. (2001). Art As Evidence.London: Yale University Press.
  • Slotte, C. (2010). Closer. Bergen: Bergen National Academy of Arts Publication. İnternet Kaynakları
  • İnternet: Slotte, C. (2011). Second Hand Stories. The National
  • Norwegian Artistic Fellowship Programme Research. BergenNational Academy of Arts. Web:http://carolineslotte.com/texts/second-hand- stories-reflections-on-the-project-2011/ adresinden
  • Ağustos.2014'de alınmıştır. Görsel Kaynakları Resim 1.
  • Web:http://www.vam.ac.uk/adresinden 06.Ağustos.2014'de alınmıştır. Resim 2.
  • Web:http://www.liveauctioneers.com/adresinden Ağustos.2014'de alınmıştır. Resim 3.
  • Web:http://www.norway.org.uk/adresinden 06.Ağustos.2014'de alınmıştır. Resim 4.
  • Web: http://www.kystkultursenter.no/kunst/3.php adresinden Ağustos.2014'de alınmıştır.
  • Resim 5. Web: http://carolineslotte.com/works/unidentified- view/adresinden 06.Ağustos.2014'de alınmıştır. Resim 6-7.
  • Taylor, L. (2000). Close. London: CraftCounciIPuincation, s.16-20. Resim 8.
  • Web:http://kodebergen.no/sites/defauIt/files/styles/Iarge/puinc/ adresinden 06.Ağustos.2014'de alınmıştır.
Birincil Dil tr
Konular
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Funda Susamoğlu

Bibtex @ { sanatvetasarim220353, journal = {Sanat ve Tasarım Dergisi}, issn = {1308-2264}, eissn = {2149-6595}, address = {Gazi Üniversitesi}, year = {2014}, volume = {1}, pages = { - }, doi = {10.18603/std.66083}, title = {Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat}, key = {cite}, author = {Susamoğlu, Funda} }
APA Susamoğlu, F . (2014). Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat. Sanat ve Tasarım Dergisi, 1 (14), . Retrieved from http://dergipark.gov.tr/sanatvetasarim/issue/20653/220353
MLA Susamoğlu, F . "Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat". Sanat ve Tasarım Dergisi 1 (2014): <http://dergipark.gov.tr/sanatvetasarim/issue/20653/220353>
Chicago Susamoğlu, F . "Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat". Sanat ve Tasarım Dergisi 1 (2014):
RIS TY - JOUR T1 - Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat AU - Funda Susamoğlu Y1 - 2014 PY - 2014 N1 - DO - T2 - Sanat ve Tasarım Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 1 IS - 14 SN - 1308-2264-2149-6595 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Sanat ve Tasarım Dergisi Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat %A Funda Susamoğlu %T Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat %D 2014 %J Sanat ve Tasarım Dergisi %P 1308-2264-2149-6595 %V 1 %N 14 %R %U
ISNAD Susamoğlu, Funda . "Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat". Sanat ve Tasarım Dergisi 1 / 14 (Aralık 2014): -.