Yıl 2018, Cilt , Sayı 21, Sayfalar 77 - 90 2018-06-22

Jenerik Tasarımında Maurice Binder’ın Yeri ve 007 James Bond Film Jenerikleri

İrem Bilgi [1]

17 49

Jenerik tasarımı, sinema sektöründe ileri düzeyde bir öneme sahip olan, tanımlı bir alan olarak

görülmektedir. Film jenerikleri, izleyiciye film başlamadan önce filmin türü, konusu hakkında ipuçları

sunmakta ve film hakkında merakının uyanmasını sağlamaktadır. Bu makalede, jenerik tasarımcısı

Maurice Binder’in Dr. No’dan (1962) başlayarak Licence to Kill (1989) filmine kadar yapmış olduğu

“007 James Bond” filmlerinin jenerik tasarımları ele alınmış, jeneriklerde kullanılan tekniklerle

kurulan ortak tasarım dili anlayışı tespit edilmiş ve Binder’in grafik tasarım tarihine kattığı yenilikçi

anlayış incelenmiştir. Özellikle tüm 007 James Bond filmlerinin açılışında kullanılan Gun Barrel (Silah

Namlusu) görüntüsü ve Binder’in jenerik tasarımındaki dehası, döneminin teknolojisine göre dikkate değer buluşlar elde etmiştir.

Jenerik Tasarımı, Maurice Binder, James Bond, Grafik Tasarım
  • Blank, B. ve Garcia, M. (1986). Professional Video Graphic Design the Art And Technology. New York: Prentice Hall Press.
  • Braha, B. ve Byrne B. (2011). Creative Motion, Graphic Titling for Film, Video, and the Web. China: Elsevier.
  • Hillner, M. (2009). Basics Typography 01 – Virtual Typography. Singapore: AVA Publishing SA.
  • İnceer, M. (2007). An Analysis of the Opening Credit Sequence in Film. Doktora tezi. University of Pennsylvania, Pensilvanya.
  • Krasner, J. (2008). Applied History and Aesthetics. China: Elsevier.
  • Mc Gregor, D. (1983). Maurice Binder: Sighting Down a Gun Barrel at 007. Starlog Dergisi, Eylül (21).
  • Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım Ne İçindir?. İstanbul: Yem Yayın.
  • Görsel Kaynakları
  • Görsel 1: Dr. No filmi açılış jeneriği, 1962, Video http://www.artofthetitle.com/title/dr-no/ adresinden 1 Mart 2018’de alınmıştır.
  • Görsel 2: Dr. No filmi açılış jeneriği, 1962, Video http://www.artofthetitle.com/title/dr-no / adresinden 1 Mart 2018’de alınmıştır.
  • Görsel 3: Thunderball filmi açılış jeneriği, 1965, Video http://www.artofthetitle.com/title/ thunderball// adresinden 1 Mart 2018’de alınmıştır.
  • Görsel 4: From Russia with Love filmi filmi açılış jeneriği, 1963, Video http://www. artofthetitle.com/title/from-russia-with-love/ adresinden 1 Mart 2018’de alınmıştır.
  • Görsel 5: Octopussy filmi açılış jeneriği, 1983, Video http://www.artofthetitle.com/title/ octopussy/ adresinden 1 Mart 2018’de alınmıştır.
  • Görsel 6: The Living Daylights filmi açılış jeneriği, 1987, Video http://www.artofthetitle. com/title/the-living-daylights/ adresinden 1 Mart 2018’de alınmıştır.
  • Görsel 7: For Your Eyes Only filmi açılış jeneriği, 1981, Video http://www.artofthetitle.com/ title/for-your-eyes-only/ adresinden 1 Mart 2018’de alınmıştır.
  • Görsel 8: Thunderball filmi açılış jeneriği, 1965, Video http://www.artofthetitle.com/title/thunderball// adresinden 1 Mart 2018’de alınmıştır.
  • Görsel 9: Live and Let Die filmi açılış jeneriği, 1973, Video http://www.artofthetitle.com/ title/live-and-let-die adresinden 1 Mart 2018’de alınmıştır.
  • Görsel 10: Licence to Kill filmi açılış jeneriği, 1989, Video http://www.artofthetitle.com/ title/licence-to-kill/ adresinden 1 Mart 2018’de alınmıştır.
  • Görsel 11: On Her Majesty ‘s Secret Service filmi açılış jeneriği, 1969, Video http:// www.artofthetitle.com/title/on-her-majestys-secret-service/ adresinden 1 Mart 2018’de alınmıştır.
  • Görsel 12: You Only Live Twice filmi açılış jeneriği, 1967, Video http://www.artofthetitle. com/title/you-only-live-twice/ adresinden 1 Mart 2018’de alınmıştır.
Birincil Dil tr
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: İrem Bilgi

Bibtex @araştırma makalesi { sanatvetasarim435641, journal = {Sanat ve Tasarım Dergisi}, issn = {1308-2264}, eissn = {2149-6595}, address = {Gazi Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {}, pages = {77 - 90}, doi = {10.18603/sanatvetasarim.435641}, title = {Jenerik Tasarımında Maurice Binder’ın Yeri ve 007 James Bond Film Jenerikleri}, key = {cite}, author = {Bilgi, İrem} }
APA Bilgi, İ . (2018). Jenerik Tasarımında Maurice Binder’ın Yeri ve 007 James Bond Film Jenerikleri. Sanat ve Tasarım Dergisi, (21), 77-90. DOI: 10.18603/sanatvetasarim.435641
MLA Bilgi, İ . "Jenerik Tasarımında Maurice Binder’ın Yeri ve 007 James Bond Film Jenerikleri". Sanat ve Tasarım Dergisi (2018): 77-90 <http://dergipark.gov.tr/sanatvetasarim/issue/37717/435641>
Chicago Bilgi, İ . "Jenerik Tasarımında Maurice Binder’ın Yeri ve 007 James Bond Film Jenerikleri". Sanat ve Tasarım Dergisi (2018): 77-90
RIS TY - JOUR T1 - Jenerik Tasarımında Maurice Binder’ın Yeri ve 007 James Bond Film Jenerikleri AU - İrem Bilgi Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.18603/sanatvetasarim.435641 DO - 10.18603/sanatvetasarim.435641 T2 - Sanat ve Tasarım Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 77 EP - 90 VL - IS - 21 SN - 1308-2264-2149-6595 M3 - doi: 10.18603/sanatvetasarim.435641 UR - http://dx.doi.org/10.18603/sanatvetasarim.435641 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Sanat ve Tasarım Dergisi Jenerik Tasarımında Maurice Binder’ın Yeri ve 007 James Bond Film Jenerikleri %A İrem Bilgi %T Jenerik Tasarımında Maurice Binder’ın Yeri ve 007 James Bond Film Jenerikleri %D 2018 %J Sanat ve Tasarım Dergisi %P 1308-2264-2149-6595 %V %N 21 %R doi: 10.18603/sanatvetasarim.435641 %U 10.18603/sanatvetasarim.435641
ISNAD Bilgi, İrem . "Jenerik Tasarımında Maurice Binder’ın Yeri ve 007 James Bond Film Jenerikleri". Sanat ve Tasarım Dergisi / 21 (Haziran 2018): 77-90. http://dx.doi.org/10.18603/sanatvetasarim.435641