Yıl 2017, Cilt 10, Sayı 20, Sayfalar 387 - 460 2017-12-31

Alfred Schnittke’nin Viyola ve Orkestra Konçertosu’nun Form Analizi

Ali Alizade [1]

90 104

Öz

 

Alfred Schnittke XX.yy.Rus müziğinde yeni bir çığır açarak eserleriyle bireysel tavrınıortaya koymuş önemli bir bestecidir.Yazmış olduğu “Viyola ve Orkestra için Konçerto” eseri kompozisyon teknikleri ve enstrüman kullanımı açısından bestecinin “olgunluk” döneminde oluşturduğu bireysel tavrının net bir şekilde gözlendiği bir eserdir.Bu çalışmada yapılan eser analizi kapsamında şu sonuçlardan bahsedilebilir; Birinci bölüm gelişmiş iki bölmelidir. Largo temposunda yazılmış olan bu bölüm sanki bir sonat allegrosuna giriş niteliğindedir.İkinci Bölüm ise sonat allegrosu formunda yazılmıştır. Allegro molto temposuyla bu bölüm herhangi bir giriş olmadan solo viyola 1. Tema’yla başlar. Bu tema tüm eser boyunca seslendirilir. 2. tema ise Mozart stilinde yazılmış bir temadır. Üçüncü bölüm Largo temposunda olmak üzere polifonik Chaccona tarzında varyasyon formunda yazılmıştır. Solo viyola J.S.Bach stilinde 43 ölçülü geniş diapozon kapsayan Do minör tonunda bir temayla başlar. Burada tema 4 kez varyasyonlu olarak geçer ve koda ile son bulur.

 

Anahtar Kelimeler: Schnittke, Viyola, Konçerto, Bachsmet.



Schnittke, Viyola, Konçerto
  • İvashkin, A. (2011).The Schnittke Code,8. Basım, Moskova:İzdatelstvo Muzyka.
  • Sposobin, İ.V. (1980).Muzykalnaya Forma,7. Basım, Moskova:İzdatelstvo Muzyka.
  • Tyulin,Y. (1974). Muzykalnaya Forma, 2. Basım, Moskova:İzdatelstvo Muzyka.
  • Mazel, L. (1979). Stroyenie Muzykalnykh Proizvedeniy, 2. Basım, Moskova:İzdatelstvo Muzyka.
Konular Sanat
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Ali Alizade
E-posta: ali_alzdh@yahoo.com
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { sduarte345898, journal = {Art-e Sanat Dergisi}, issn = {}, address = {Süleyman Demirel Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {10}, pages = {387 - 460}, doi = {10.21602/sduarte.345898}, title = {Alfred Schnittke’nin Viyola ve Orkestra Konçertosu’nun Form Analizi}, key = {cite}, author = {Alizade, Ali} }
APA Alizade, A . (2017). Alfred Schnittke’nin Viyola ve Orkestra Konçertosu’nun Form Analizi. Art-e Sanat Dergisi, 10 (20), 387-460. DOI: 10.21602/sduarte.345898
MLA Alizade, A . "Alfred Schnittke’nin Viyola ve Orkestra Konçertosu’nun Form Analizi". Art-e Sanat Dergisi 10 (2017): 387-460 <http://dergipark.gov.tr/sduarte/issue/33202/345898>
Chicago Alizade, A . "Alfred Schnittke’nin Viyola ve Orkestra Konçertosu’nun Form Analizi". Art-e Sanat Dergisi 10 (2017): 387-460
RIS TY - JOUR T1 - Alfred Schnittke’nin Viyola ve Orkestra Konçertosu’nun Form Analizi AU - Ali Alizade Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.21602/sduarte.345898 DO - 10.21602/sduarte.345898 T2 - Art-e Sanat Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 387 EP - 460 VL - 10 IS - 20 SN - -1308-2698 M3 - doi: 10.21602/sduarte.345898 UR - http://dx.doi.org/10.21602/sduarte.345898 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Art-e Sanat Dergisi Alfred Schnittke’nin Viyola ve Orkestra Konçertosu’nun Form Analizi %A Ali Alizade %T Alfred Schnittke’nin Viyola ve Orkestra Konçertosu’nun Form Analizi %D 2017 %J Art-e Sanat Dergisi %P -1308-2698 %V 10 %N 20 %R doi: 10.21602/sduarte.345898 %U 10.21602/sduarte.345898