Fingering Approaches in Classical Guitar Education
Klasik Gitar Eğitiminde Parmaklandırma (Fingering) Yaklaşımları

Zülüf Öztutgan [1] , Kaan Öztutgan [2]

81 91

Bu araştırmada parmaklandırma (fingering) yaklaşımları, bu yaklaşımlara yönelik çeşitli değişkenler ele alınmış ve parmaklandırma yaklaşımları sınıflandırılmıştır. Bu yolla gitarist, öğrenci ve gitar eğitmenlerinin daha bilinçli Görselde parmaklandırma yapabilmelerine yönelik katkı sağlanması amaçlanmıştır. Bu araştırma var olan durumu ortaya koyan nitel bir çalışmadır. Bu araştırma sonucunda; klasik gitar icrasında parmaklandırma yöntemlerinin çeşitlilik gösterdiği, klasik gitar parmaklandırmasının temel yaklaşım, tınıya yönelik yaklaşım, müzikal ifadeye yönelik yaklaşım, anatomi ve ergonomiye yönelik yaklaşım, serbest yaklaşım olmak üzere beş ana başlığa, anatomi ve ergonomiye yönelik yaklaşım ise eksen (pivot) parmak yaklaşımı, kılavuz (guide) parmak yaklaşımı, düz parmaklandırma yaklaşımı ve güçlü parmak yaklaşımı olmak üzere dört alt gruba ayrılabileceği, parmaklandırma yapmanın eserin etkin biçimde seslendirilmesine doğrudan etki ettiği, etkin bir parmaklandırma yapılabilmesi için kişinin kendi anatomik sınırlarını iyi bilmesi gerektiği, parmaklandırmanın doğru kullanılabilmesi için gitarın tuşesine ve sol-sağ el tekniklerine hakim olunması gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır.

Gitar Eğitimi, Gitar İcrası, Klasik Gitar, Parmaklandırma
  • Akçay, Ş. Ö. (2015). Gitar Eğitiminde Yazarak Çalışma Yönteminin Parmak ve Konum Numaralarına Uygun Seslendirmeye Etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 19 (3): 91-102.
  • Angı, Ç. E., Hamzaoğlu Birer, A. R. (2013). Keman Öğretiminde Karşılaşılan Entonasyon Problemleri ve Çözüm Önerileri. Sanat Eğitimi Dergisi. 1(2), 48-69.Duncan, C. (1993). Classical Guitar 2000. Atlanta: Summy-Birchard Inc.
  • Elmas,Y. (2003). Sorularla Gitar. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Glise,A. (1997). Classical Guitar Pedagogy. St. Joseph: Aevia Publications.
  • Käppel, H. (2016). The Bible of Classical Guitar Tecnique. Berlin: Verlag Neue Musik.
  • Ko, Y-F. (2009). An Analytıcal And Comparatıve Study of Francısco Tárrega’s Two Volumes of Guıtar Studıes: Volume One−Thırty Elementary Level Studıes and Volume Two−Twenty-Fıve Intermediate and Advanced Level Studıes. Sanatta Doktora Tezi. Indiana: Ball State Unıversıty. Noad, F. (2000). The Frederick Noad Guitar Anthology: The Renaissance Guitar. Transcribed from Tablature Originals by Frederick Noad. Milwaukee: Hal Leonard Corp.
  • Önder, Ş. C. & Yıldız, Ö. (2008). Klasik Gitar Eğitiminin Boyutları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 8 (15), 115-133.
  • Özkanoğlu, R.U. (2006). Heitor Villa– Lobos Gitar Konçertosu’nun Analizi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Öztutgan, Z. (2015). Klasik Gitar Eğitiminde Tını. VI. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu. 28-30 Mayıs 2015. Kütahya. 493- 507.
  • Parkening, C. (1998). The Christopher Parkening Guitar Method - Volume 1: Guitar Technique. Milwaukee: Hal Leonard.
  • Parkening, C. (1997). The Christopher Parkening Guitar Method - Volume 2: Guitar Technique. Milwaukee: Hal Leonard.
  • Ryan, L.F. (1984). The Natural Classical Guitar: The Principles of Effortless Playing. New Jersey: Prentice Hall Press.
  • Sayegh, S. I. (1989). Fingering for String Instruments with the Optimum Path Paradigm. Computer Music Journal, 13 (3) (Autumn), 76-84.
  • Segovia, A. (?) Andres Segovia Classic Album For Guitar 3. Ongaku No Tomo Edition.
  • Sherrod, R. J. (1981) A Guide to The Fingering of Music For The Guitar. Sanatta Doktora Tezi. Arizona: The University of Arizona.
  • Vinson, H. (1966). World’s Favorite Solos For Classic Guitar Worlds Favorite Series No. 43. Carlstadt: Ashley Publications Inc.
  • Carlevaro, A. (1989). Abel Carlevaro Guitar Masterclass Volume IV. Heidelberg: Chanterelle Verlag, https://tr.scribd.com/doc/6856162/Carlevaro-Guitar-Masterclass-Vol-4-Bach-Chaconne-BWV-1004-1989, Erişim tarihi: 27.02.2018.
  • Nelson, C. (2000). Heitor Villa-Lobos-Doze Etudos para Violao. Santa Ynez Valley. Erişim Adresi: https://sontick.nethouse.ru/static/doc/0000/0000/0311/311164.qz8v05gxfn.pdf, Erişim tarihi: 27.02.2018.
Birincil Dil tr
Konular Sanat
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0001-6402-6232
Yazar: Zülüf Öztutgan (Sorumlu Yazar)
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0002-3489-5709
Yazar: Kaan Öztutgan
Ülke: Turkey


Bibtex @derleme { sduarte401222, journal = {Art-e Sanat Dergisi}, issn = {}, eissn = {1308-2698}, address = {Süleyman Demirel Üniversitesi}, year = {}, volume = {11}, pages = {115 - 133}, doi = {}, title = {Klasik Gitar Eğitiminde Parmaklandırma (Fingering) Yaklaşımları}, key = {cite}, author = {Öztutgan, Zülüf and Öztutgan, Kaan} }
APA Öztutgan, Z , Öztutgan, K . (). Klasik Gitar Eğitiminde Parmaklandırma (Fingering) Yaklaşımları. Art-e Sanat Dergisi, 11 (21), 115-133. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/sduarte/issue/38200/401222
MLA Öztutgan, Z , Öztutgan, K . "Klasik Gitar Eğitiminde Parmaklandırma (Fingering) Yaklaşımları". Art-e Sanat Dergisi 11 (): 115-133 <http://dergipark.gov.tr/sduarte/issue/38200/401222>
Chicago Öztutgan, Z , Öztutgan, K . "Klasik Gitar Eğitiminde Parmaklandırma (Fingering) Yaklaşımları". Art-e Sanat Dergisi 11 (): 115-133
RIS TY - JOUR T1 - Klasik Gitar Eğitiminde Parmaklandırma (Fingering) Yaklaşımları AU - Zülüf Öztutgan , Kaan Öztutgan Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Art-e Sanat Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 115 EP - 133 VL - 11 IS - 21 SN - -1308-2698 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Art-e Sanat Dergisi Klasik Gitar Eğitiminde Parmaklandırma (Fingering) Yaklaşımları %A Zülüf Öztutgan , Kaan Öztutgan %T Klasik Gitar Eğitiminde Parmaklandırma (Fingering) Yaklaşımları %D 2018 %J Art-e Sanat Dergisi %P -1308-2698 %V 11 %N 21 %R %U
ISNAD Öztutgan, Zülüf , Öztutgan, Kaan . "Klasik Gitar Eğitiminde Parmaklandırma (Fingering) Yaklaşımları". Art-e Sanat Dergisi 11 / 21 115-133.