ÖZET
Bu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin 2013 okul öncesi eğitim programını uygularken karşılaştıkları sorunların düzeyini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Araştırma; tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş il merkezinde görev yapmakta olan 600 okul öncesi öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise “Basit Seçkisiz Örnekleme” yöntemi ile belirlenen 284 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin analizinde bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), LSD anlamlılık testi kullanılmıştır. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerin 2013 okul öncesi eğitim programını uygulamada “hiçbir zaman” düzeyinde sorunla karşılaştıkları anlaşılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerin eğitim programını uygularken karşılaştığı sorunlar öğretmenlerin eğitim durumu değişkenine göre sorunla karşılaşma düzeyinde anlamlı fark varken; cinsiyet, ve mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı fark bulunamamıştır.
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler |
---|---|
Dergi Bölümü | Makaleler |
Yazarlar |
|
Bibtex | @araştırma makalesi { ses366303,
journal = {Scientific Educational Studies},
issn = {},
address = {Mahmut SAĞIR},
year = {},
volume = {1},
pages = {64 - 84},
doi = {},
title = {Okul Öncesi Öğretmenlerinin 2013 Okul Öncesi Eğitim Programını Uygulamada Karşılaştıkları Sorunların Düzeyi},
key = {cite},
author = {ARSLAN, Zekeriya and SAĞIR, Mahmut}
} |
APA | SAĞIR, M , ARSLAN, Z . (). Okul Öncesi Öğretmenlerinin 2013 Okul Öncesi Eğitim Programını Uygulamada Karşılaştıkları Sorunların Düzeyi. Scientific Educational Studies, 1 (1), 64-84. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/ses/issue/33534/366303 |
MLA | SAĞIR, M , ARSLAN, Z . "Okul Öncesi Öğretmenlerinin 2013 Okul Öncesi Eğitim Programını Uygulamada Karşılaştıkları Sorunların Düzeyi". Scientific Educational Studies 1 (): 64-84 <http://dergipark.gov.tr/ses/issue/33534/366303> |
Chicago | SAĞIR, M , ARSLAN, Z . "Okul Öncesi Öğretmenlerinin 2013 Okul Öncesi Eğitim Programını Uygulamada Karşılaştıkları Sorunların Düzeyi". Scientific Educational Studies 1 (): 64-84 |
RIS | TY - JOUR T1 - Okul Öncesi Öğretmenlerinin 2013 Okul Öncesi Eğitim Programını Uygulamada Karşılaştıkları Sorunların Düzeyi AU - Mahmut SAĞIR , Zekeriya ARSLAN Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Scientific Educational Studies JF - Journal JO - JOR SP - 64 EP - 84 VL - 1 IS - 1 SN - -2602-4527 M3 - UR - Y2 - 2017 ER - |
EndNote | %0 Scientific Educational Studies Okul Öncesi Öğretmenlerinin 2013 Okul Öncesi Eğitim Programını Uygulamada Karşılaştıkları Sorunların Düzeyi %A Mahmut SAĞIR , Zekeriya ARSLAN %T Okul Öncesi Öğretmenlerinin 2013 Okul Öncesi Eğitim Programını Uygulamada Karşılaştıkları Sorunların Düzeyi %D 2018 %J Scientific Educational Studies %P -2602-4527 %V 1 %N 1 %R %U |