Yıl 2018, Cilt 9, Sayı 2, Sayfalar 165 - 184 2018-10-19

New Books
Yeni Kitaplar

Selin Çelik [1] , Cansu Yılmaz [2]

72 74

This issue introduces seven new books that make important contributions to the literature of cinema. Perdeyi Aralamak (2018) and Seçil’in Sinema Kitabı (2018), edited by S. Ruken Öztürk and Hasan Akbulut, comprise the review articles written by students, friends, and colleagues for Seçil Büker, a pioneering female academician in the field. In Tunç Yıldırım’s book, Sinemacı ve Tarihçi Metin Erksan: Dokuz Dağın Efesi’nde Sosyal Eşkıyalık Meselesi (2018), the Erksan film mentioned in its title is dealt with from the perspective of cultural history. It analyzes the kind of bandit presented in the film while illustrating how social history reading may be done. In another history of cinema, this one entitled Milli Sinema Osmanlı’da Sinema Hayatı ve Yerli Üretime Geçiş (2017), İ. Arda Odabaşı discusses Ottoman cinema life in the years 1917-18 along with some of the first fictional films, offering an inquiry at the micro-historical level. Nezih Erdoğan in Sinemanın İstanbul’da İlk Yılları: Modernlik ve Seyir Maceraları (2017) brings to light the first days of cinema in Istanbul. Ali Karadoğan, in Modernist Estetik: Türkiye’de Sanat Sineması Tarihine Giriş (1896-2000) fills an important gap in the discourse about Turkish art cinema by examining the transformation of art films during periods with distinguishing historical characteristics. Bülent Diken, Graeme Gilloch and Craig Hammond, in their book Nuri Bilge Ceylan Sineması: Türkiyeli Bir Sinemacının Küresel Hayal Gücü (2018), bring this director’s work to the agenda of sociological and critical thinking, establishing a debate-based dialogue concerning five persistent themes in his films. 

Bu sayıda sinema literatürüne önemli katkılarda bulunan yedi yeni kitap tanıtılmaktadır. Editörlüğünü S. Ruken Öztürk ve Hasan Akbulut’un yaptığı Perdeyi Aralamak (2018) ve Seçil’in Sinema Kitabı (2018) alanında öncü bir kadın akademisyen olan Seçil Büker için öğrencileri, dostları ve meslektaşları tarafından hazırlanan derleme yazılardan oluşuyor. Tunç Yıldırım’ın Sinemacı ve Tarihçi Metin Erksan: Dokuz Dağın Efesi’nde Sosyal Eşkıyalık Meselesi (2018) adlı kitabında, Erksan’ın söz konusu filmi kültür tarihi perspektifinden ele alınarak filmde nasıl bir eşkıya temsili sunulduğu ve nasıl bir toplumsal tarih okuması yapıldığı analiz ediliyor. Bir başka sinema tarihi okuması olan Milli Sinema Osmanlı’da Sinema Hayatı ve Yerli Üretime Geçiş (2017) adlı eserde İ. Arda Odabaşı mikro tarih düzeyinde bir sorgulama girişimiyle 1917-1918 döneminde Osmanlı sinema hayatını ve ilk kurmaca filmleri ele alıyor. Nezih Erdoğan, Sinemanın İstanbul’da İlk Yılları: Modernlik ve Seyir Maceraları (2017) adlı çalışmasında, sinemanın İstanbul’daki ilk günlerini ve bu şehrin modernlik deneyimini geçmişin karanlığından gün yüzüne çıkarıyor. Bülent Diken, Graeme Gilloch ve Craig Hammond, Nuri Bilge Ceylan sinemasını sosyolojik ve eleştirel düşüncenin gündemine taşıdıkları Nuri Bilge Ceylan Sineması: Türkiyeli Bir Sinemacının Küresel Hayal Gücü (2018) adlı kitaplarında, süreklilik gösteren beş tema aracılığıyla yönetmenin filmleri üzerine açık bir diyalog kuruyor. Ali Karadoğan, Türkiye’de sanat sineması tartışmalarında önemli bir boşluğu dolduran Modernist Estetik: Türkiye’de Sanat Sineması Tarihine Giriş (1896-2000) (2018) adlı kitabında, tarihsel bir yaklaşımla sanat sinemasının geçirdiği dönüşümü, her birinin kendine has özellikleri bulunan dönemler halinde inceliyor. 

  • Diken, B. & Gilloch, G. & Hammond, C. (2018). Nuri Bilge Ceylan Sineması: Türkiyeli Bir Sinemacının Küresel Hayal Gücü. İstanbul: Metis.
  • Erdoğan, N. (2017). Sinemanın İstanbul’da İlk Yılları: Modernlik ve Seyir Maceraları. İstanbul: İletişim.
  • Karadoğan, A. (2018). Modernist Estetik: Türkiye’de Sanat Sineması Tarihine Giriş (1896-2000). Ankara: De Ki.
  • Odabaşı, İ. A. (2017). Milli Sinema Osmanlı’da Sinema Hayatı ve Yerli Üretime Geçiş. İstanbul: Dergah.
  • Öztürk, S. R. & Akbulut, H. (2018). Perdeyi Aralamak. İstanbul: Ayrıntı.
  • Yıldırım, T. (2018). Sinemacı ve Tarihçi Metin Erksan: Dokuz Dağın Efesi'nde Sosyal Eşkıyalık Meselesi. İstanbul: Es.
Birincil Dil tr
Konular Sanat
Dergi Bölümü Sinecine Kitaplığı
Yazarlar

Yazar: Selin Çelik
Kurum: ANKARA ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yazar: Cansu Yılmaz
Kurum: ANKARA ÜNİVERSİTESİ, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Ülke: Turkey


Bibtex @kitap İncelemesi { sinecine471860, journal = {sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi}, issn = {2636-784X}, address = {Semire Ruken Öztürk}, year = {2018}, volume = {9}, pages = {165 - 184}, doi = {10.32001/sinecine.471860}, title = {Yeni Kitaplar}, key = {cite}, author = {Çelik, Selin and Yılmaz, Cansu} }
APA Çelik, S , Yılmaz, C . (2018). Yeni Kitaplar. sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 9 (2), 165-184. DOI: 10.32001/sinecine.471860
MLA Çelik, S , Yılmaz, C . "Yeni Kitaplar". sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi 9 (2018): 165-184 <http://dergipark.gov.tr/sinecine/issue/39805/471860>
Chicago Çelik, S , Yılmaz, C . "Yeni Kitaplar". sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi 9 (2018): 165-184
RIS TY - JOUR T1 - Yeni Kitaplar AU - Selin Çelik , Cansu Yılmaz Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.32001/sinecine.471860 DO - 10.32001/sinecine.471860 T2 - sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 165 EP - 184 VL - 9 IS - 2 SN - 2636-784X- M3 - doi: 10.32001/sinecine.471860 UR - http://dx.doi.org/10.32001/sinecine.471860 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi Yeni Kitaplar %A Selin Çelik , Cansu Yılmaz %T Yeni Kitaplar %D 2018 %J sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi %P 2636-784X- %V 9 %N 2 %R doi: 10.32001/sinecine.471860 %U 10.32001/sinecine.471860
ISNAD Çelik, Selin , Yılmaz, Cansu . "Yeni Kitaplar". sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi 9 / 2 (Ekim 2018): 165-184. http://dx.doi.org/10.32001/sinecine.471860