Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi
Kapak Resmi
ISSN 1304-7590 | e-ISSN 2548-0871 | Periyot Yılda 3 Sayı | Başlangıç: 2004 | Yayıncı Sidas Medya Ajans Tanıtım Danışmanlık Ltd. Şti. | http://www.soidergi.com.tr/

Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, turizm sektöründe çalışan yönetici, akademisyen ve araştırmacılar arasında iletişimi ve işbirliğini sağlamayı ve artırmayı, turizm ve turizm işletmeciliği ile ilgili yeni düşüncelerin sunulduğu, karşılaşılan sorunların ve çözüm önerilerinin tartışıldığı bir platform oluşturmayı ve turizm sektöründe çalışan üst ve orta kademe yöneticileri genel yönetim ve turizm işletmeleri yönetimi alanındaki gelişmelerle ilgili bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.

Belirtilen amaçlar doğrultusunda SOİD’in yayın ilkeleri aşağıda sıralanmıştır:

  • SOID dört ayda bir olmak üzere yılda üç kez yayımlanır,

  • Yayın dili Türkçe ve İngilizce’dir,

  • Dergide bilimsel nitelikli makaleler yayımlanır ve ampirik (uygulamalı/deneysel) araştırmalara öncelik verilir. Ayrıca turizm sektörü temsilcilerinin görüşleri ve turizm sektörü ile ilgili inceleme dosyaları da yayımlanır,

  • Makalelerde yer alan görüşlerin sorumluluğu tamamen yazar(lar)a aittir,

  • Yayımlanmak üzere SOID’e gönderilen çalışmalar daha önce hiçbir dergide yayınlanmamış olmalıdır,

  • SOİD’e gönderilen çalışmalar tamamen bilimsel etik kurallarına uyularak hazırlanmış olmalıdır,

    SOİD’e gönderilen çalışmalar iThenticate programı kullanılarak intihale karşı incelenmektedir.

  • Yayımlanan makalelere ilişkin tüm telif hakları dergiye aittir,

  • Yazarlara makaleleri için herhangi bir telif ücreti veya başka bir isim altında ödeme yapılmaz. Dergiye çalışma gönderen yazarlar bu tür taleplerde bulunmamayı kabul etmiş sayılırlar.



Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi

ISSN 1304-7590 | e-ISSN 2548-0871 | Periyot Yılda 3 Sayı | Başlangıç: 2004 | Yayıncı Sidas Medya Ajans Tanıtım Danışmanlık Ltd. Şti. | http://www.soidergi.com.tr/
Kapak Resmi

60.181

116.387

Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, turizm sektöründe çalışan yönetici, akademisyen ve araştırmacılar arasında iletişimi ve işbirliğini sağlamayı ve artırmayı, turizm ve turizm işletmeciliği ile ilgili yeni düşüncelerin sunulduğu, karşılaşılan sorunların ve çözüm önerilerinin tartışıldığı bir platform oluşturmayı ve turizm sektöründe çalışan üst ve orta kademe yöneticileri genel yönetim ve turizm işletmeleri yönetimi alanındaki gelişmelerle ilgili bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.

Belirtilen amaçlar doğrultusunda SOİD’in yayın ilkeleri aşağıda sıralanmıştır:

  • SOID dört ayda bir olmak üzere yılda üç kez yayımlanır,

  • Yayın dili Türkçe ve İngilizce’dir,

  • Dergide bilimsel nitelikli makaleler yayımlanır ve ampirik (uygulamalı/deneysel) araştırmalara öncelik verilir. Ayrıca turizm sektörü temsilcilerinin görüşleri ve turizm sektörü ile ilgili inceleme dosyaları da yayımlanır,

  • Makalelerde yer alan görüşlerin sorumluluğu tamamen yazar(lar)a aittir,

  • Yayımlanmak üzere SOID’e gönderilen çalışmalar daha önce hiçbir dergide yayınlanmamış olmalıdır,

  • SOİD’e gönderilen çalışmalar tamamen bilimsel etik kurallarına uyularak hazırlanmış olmalıdır,

    SOİD’e gönderilen çalışmalar iThenticate programı kullanılarak intihale karşı incelenmektedir.

  • Yayımlanan makalelere ilişkin tüm telif hakları dergiye aittir,

  • Yazarlara makaleleri için herhangi bir telif ücreti veya başka bir isim altında ödeme yapılmaz. Dergiye çalışma gönderen yazarlar bu tür taleplerde bulunmamayı kabul etmiş sayılırlar.



Cilt 15 - Sayı 2 - Ağu 2018
  1. Editörden
    Sayfalar 1 - 1
    Muammer Mesci
  2. Japonya ve Güney Kore’den İstanbul’a Gelen Turistlerin Seyahat Motivasyonları ve Yeniden Ziyaret Etme Niyeti Üzerine Bir Araştırma
    Sayfalar 246 - 262
    SALİM İBİŞ, Orhan BATMAN
  3. Turizm Alanında Çıkan Akademik Kadrolar Üzerine Bir İçerik Analizi
    Sayfalar 263 - 272
    Tolga Fahri Çakmak, Füsun İstanbullu Dinçer
  4. Turizm Endeksleri Arasındaki Eşbütünleşme İlişkisi
    Sayfalar 273 - 286
    Oğuzhan GÖKMEN, İstemi ÇÖMLEKÇİ
  5. Yiyecek ve İçecek İşletmelerinde İş Motivasyonun Hijyen Davranışına Etkisi
    Sayfalar 287 - 301
    Nurettin AYAZ, Arzuhan AYDIN
  6. Kobi Kapsamındaki Otel İşletmelerinin Finansal Sorunları: Kars ve Erzurum İllerinde Bir Araştırma
    Sayfalar 302 - 319
    Erdinç KARADENİZ, Levent KOŞAN, Erol GEÇGİN
  7. Turist Rehberliği Yurtiçi Uygulama Gezilerinin Öğrenciler Açısından Önemi: Akademisyenler ve Turist Rehberleri Üzerine Bir Araştırma
    Sayfalar 320 - 335
    Funda ÖN ESEN, Mustafa GÜLMEZ
  8. Lisans Düzeyinde Eğitim Alan Turizm Öğrencilerinin Etik Yargılarının İncelenmesi
    Sayfalar 336 - 351
    Ferhat ŞEKER, Kamil UNUR
  9. Otel Konuk Memnuniyetini Etkileyen Unsurlar
    Sayfalar 352 - 369
    Murat BAYRAM
  10. Dünyada Marka Değeri En Yüksek Havayolu İşletmeleri İle Borsa İstanbul Havayolu İşletmelerinde Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Analizi
    Sayfalar 370 - 385
    Erdinç KARADENİZ, Sema Nur ÜNLÜBULDUK
  11. Turistik Satın Alma Karar Sürecinde Bedava Etkisi: Otel İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma
    Sayfalar 386 - 403
    Çetin AKKUŞ
  12. Antalya İlinde Yer Alan 5 Yıldızlı Otel Yöneticilerinin Liderlik Tarzlarının Örgütsel Değişim Üzerindeki Etkisi
    Sayfalar 404 - 422
    Gürkan ALAGÖZ
  13. Destinasyon Kalite Unsurlarının Analizi: Antalya Örneği
    Sayfalar 423 - 442
    Erkan GÜNEŞ
  14. Yolcu Tercihlerinde Havayolunun Algılanan Yenilikçilik Düzeyinin Rolü Üzerine Bir Araştırma
    Sayfalar 443 - 460
    Adnan Duygun, Mustafa Fatih Yücel
  15. Otel Çalışanlarının Tükenmişlik Düzeyinin Yaşam Doyumuna Etkisi
    Sayfalar 461 - 480
    seda şahin, berna şad
  16. Doğru Bilinen Yanlışlar Serisi (2): “P” ve Hipotez Doğrulamak!
    Sayfalar 481 - 488
    Atila YÜKSEL