Sağlık hizmet kalitesinin değerlendirilmesinde önemli bir gösterge olan hasta memnuniyeti sağlık alanındaki ihtiyaçların tespiti ve giderilebilmesi için de bir yol göstericidir. Hasta memnuniyetinin ölçülmesi sağlık kurumlarının iyileşmeye açık alanların belirlenmesi için oldukça önemlidir. Bu çalışmanın amacı bir ADSM’de mesai içi ve mesai dışı polikliniklerde tanı ve tedavi hizmeti alan hastaların memnuniyet düzeylerini belirlemektir.
Çalışma Amasya ADSM’de 09.01.2017- 09.02.2017 tarihleri arasında yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini rastgele seçilen ve çalışmaya katılmayı kabul eden 58 mesai içi, 41 mesai dışı hizmet alan hasta oluşturmuştur. Araştırmanın verileri Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığının Standart ADSM Hasta Memnuniyet anketi kullanılarak toplanmıştır.
Hastaların %46,2’si kadın, %53,8’i erkektir. İki grup arasında sosyo-demografik açıdan fark yoktur(p>0.05). Araştırmamızda memnuniyet düzeyi ortalama %90,3 olarak tespit edilmiştir ve her iki grupta da yüksek bulunmuştur (mesai içi %84,7, mesai dışı %95,9). Hastaların %89,7’sinin ağız ve diş sağlığı merkezini iyi buldukları tespit edilmiştir(mesai içi %79,3, mesai dışı %100). Çalışmamızda mesai dışı hizmet alan hastaların memnuniyet düzeyleri mesai içi hizmet alan hastalara göre daha yüksek bulunmuştur.
Konular | |
---|---|
Dergi Bölümü | Makale |
Yazarlar |
|
Bibtex | @araştırma makalesi { spkd354626,
journal = {Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi},
issn = {1309-1972},
address = {Sağlık Bakanlığı},
year = {},
volume = {14},
pages = {11 - 23},
doi = {},
title = {Bir Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi (ADSM)’de Hasta Memnuniyeti},
key = {cite},
author = {KETEN EDİS, ELİF and HUPAL, Ali Fuat}
} |
APA | KETEN EDİS, E , HUPAL, A . (). Bir Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi (ADSM)’de Hasta Memnuniyeti. Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi, 14 (2), 11-23. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/spkd/issue/37269/354626 |
MLA | KETEN EDİS, E , HUPAL, A . "Bir Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi (ADSM)’de Hasta Memnuniyeti". Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi 14 (): 11-23 <http://dergipark.gov.tr/spkd/issue/37269/354626> |
Chicago | KETEN EDİS, E , HUPAL, A . "Bir Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi (ADSM)’de Hasta Memnuniyeti". Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi 14 (): 11-23 |
RIS | TY - JOUR T1 - Bir Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi (ADSM)’de Hasta Memnuniyeti AU - ELİF KETEN EDİS , Ali Fuat HUPAL Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 11 EP - 23 VL - 14 IS - 2 SN - 1309-1972- M3 - UR - Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi Bir Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi (ADSM)’de Hasta Memnuniyeti %A ELİF KETEN EDİS , Ali Fuat HUPAL %T Bir Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi (ADSM)’de Hasta Memnuniyeti %D 2019 %J Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi %P 1309-1972- %V 14 %N 2 %R %U |
ISNAD | KETEN EDİS, ELİF , HUPAL, Ali Fuat . "Bir Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi (ADSM)’de Hasta Memnuniyeti". Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi 14 / 2 11-23. |