Araştırmada, hemşirelik öğrencilerinin internet öz-yeterlikleri ile çevrimiçi bilgi arama stratejileri arasındaki ilişkinin saptanması amaçlandı. Araştırma, ilişki arayıcı tasarım yöntemine göre gerçekleştirildi. Araştırmanın evrenini, bir Hemşirelik Fakültesi’nde öğrenim gören tüm lisans öğrencileri (1202 öğrenci) oluşturdu. Araştırmada grubun tamamına ulaşması hedeflenmiş olup, araştırmanın yapıldığı gün okulda bulunan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 1037 öğrenci ile gerçekleştirildi. Veri toplama aracı olarak, Bilgi Formu, İnternet Öz-Yeterlik Ölçeği ve Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejileri Ölçeği kullanıldı. Etik Kurul İzni ve araştırmaya katılan öğrencilere araştırma hakkında kısa bir açıklama yapıldı ve sözlü onamları alındı. Araştırmaya katılan öğrencilerin büyük çoğunluğu (%99,6) internet kullandığını, %81,1’i interneti öncelikle eğitimle ilgili bilgi araştırmak, %79,7’si müzik, film indirmek amacı ile kullandığını ifade etti. Öğrencilerin, internet öz-yeterlik toplam puan ortalamasının 81,71±18,46 olduğu saptandı. Öğrencilerin, internet öz-yeterlik ölçeği alt boyutlarından en yüksek ortalamayı organizasyon (20,88±4,96), en düşük ortalamayı üretkenlik (20,79±7,17) alt boyutundan aldığı saptandı. Öğrencilerin, çevrimiçi bilgi arama stratejileri toplam puan ortalamasının 108,86±20,01 olduğu saptandı. Çevrimiçi bilgi arama stratejileri ölçeği faktörlerinden en yüksek ortalamayı kontrol (19,01±4,50), en düşük ortalamayı kaybolma (10,73±4,64) faktöründen aldığı saptandı. Öğrencilerin, internet öz-yeterlik ile çevrimiçi bilgi arama stratejileri arasında pozitif yönde zayıf düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu saptandı (r=,108 p>0,01).
Konular | Sosyal Bilimler (Genel) |
---|---|
Dergi Bölümü | Makaleler |
Yazarlar |
|
Bibtex | @araştırma makalesi { tebd305587,
journal = {Türk Eğitim Bilimleri Dergisi},
issn = {},
address = {Gazi Üniversitesi},
year = {2017},
volume = {15},
pages = {102 - 116},
doi = {},
title = {Hemşirelik Öğrencilerinin İnternet Öz-Yeterlikleri İle Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejileri İlişkisi},
key = {cite},
author = {Şenyuva, Emine}
} |
APA | Şenyuva, E . (2017). Hemşirelik Öğrencilerinin İnternet Öz-Yeterlikleri İle Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejileri İlişkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 15 (2), 102-116. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/tebd/issue/32959/305587 |
MLA | Şenyuva, E . "Hemşirelik Öğrencilerinin İnternet Öz-Yeterlikleri İle Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejileri İlişkisi". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 15 (2017): 102-116 <http://dergipark.gov.tr/tebd/issue/32959/305587> |
Chicago | Şenyuva, E . "Hemşirelik Öğrencilerinin İnternet Öz-Yeterlikleri İle Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejileri İlişkisi". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 15 (2017): 102-116 |
RIS | TY - JOUR T1 - Hemşirelik Öğrencilerinin İnternet Öz-Yeterlikleri İle Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejileri İlişkisi AU - Emine Şenyuva Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Türk Eğitim Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 102 EP - 116 VL - 15 IS - 2 SN - -2459-1912 M3 - UR - Y2 - 2017 ER - |
EndNote | %0 Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Hemşirelik Öğrencilerinin İnternet Öz-Yeterlikleri İle Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejileri İlişkisi %A Emine Şenyuva %T Hemşirelik Öğrencilerinin İnternet Öz-Yeterlikleri İle Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejileri İlişkisi %D 2017 %J Türk Eğitim Bilimleri Dergisi %P -2459-1912 %V 15 %N 2 %R %U |