Tam Öğrenme Modeli, B. S. Bloom tarafından geliştirilen; öğrenmenin oluşmasında etkili olan öğrenci nitelikleri, öğretim süreci ve öğrenme ürünlerini odağına alan bir öğretim modelidir. Toplu öğretim temelli bu modele göre; hemen hemen tüm öğrencilerin, okulların öğrenme amacı güttüğü tüm yeni davranışları öğrenebileceği (Bloom, 1995) görüşü savunulmaktadır. Bu araştırmada; farklı branşlarda öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi ortaya konmuş olan bu modelin, genel müzik eğitimi çerçevesinde ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin müzik dersi tutum ve başarılarına etkisinin belirlenmesi ve müzik dersinde kullanılabilirliğine yönelik önerilerin getirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma; ön test-son test kontrol gruplu deney deseni'nde yürütülmüştür. Dokuz hafta süren deneysel uygulamanın ardından; araştırmacılar tarafından geliştirilen ‘Müzik Dersi Tutum Ölçeği’ ve ‘Müzik Dersi Başarı Testi’ kullanılarak araştırma verileri toplanmıştır. Veriler; ilişkisiz (bağımsız) örneklemler için t-testi, ilişkili örneklemler için t-testi yapılarak ve Pearson Momentler Korelasyon katsayısı hesaplanarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, Tam Öğrenme Modeli'nin ve mevcut yaklaşımların uygulandığı müzik derslerine katılan deney ve kontrol gruplarının tutum ve başarı puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmamıştır. Ancak deney grubunun ön-test ve son-test tutum ve başarı puan ortalamaları arasındaki fark, kontrol grubundan daha büyüktür ve istatistiksel olarak anlamlıdır. Tutum ve başarı arasında, her iki grupta da farklı yönlerde düşük düzeyde bir ilişki görülmüşse de; bu ilişki istatistiksel olarak anlamlı değildir. Ayrıca; deney ve kontrol gruplarında, müzik dersi başarısı ve müzik dersine yönelik tutumlar cinsiyete göre anlamlı bir fark göstermemiştir.
Birincil Dil | tr |
---|---|
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
Dergi Bölümü | Makaleler |
Yazarlar |
|
Bibtex | @araştırma makalesi { tebd331024,
journal = {Türk Eğitim Bilimleri Dergisi},
issn = {},
eissn = {2459-1912},
address = {Gazi Üniversitesi},
year = {2018},
volume = {16},
pages = {1 - 25},
doi = {},
title = {İlköğretim Altıncı Sınıf Müzik Dersinde Kullanılan‘Tam Öğrenme Modeli’nin Öğrencilerin Tutum ve Başarılarına Etkisi},
key = {cite},
author = {Öztürk, Özlem and Kalyoncu, Nesrin}
} |
APA | Öztürk, Ö , Kalyoncu, N . (2018). İlköğretim Altıncı Sınıf Müzik Dersinde Kullanılan‘Tam Öğrenme Modeli’nin Öğrencilerin Tutum ve Başarılarına Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 16 (1), 1-25. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/tebd/issue/37876/331024 |
MLA | Öztürk, Ö , Kalyoncu, N . "İlköğretim Altıncı Sınıf Müzik Dersinde Kullanılan‘Tam Öğrenme Modeli’nin Öğrencilerin Tutum ve Başarılarına Etkisi". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 16 (2018): 1-25 <http://dergipark.gov.tr/tebd/issue/37876/331024> |
Chicago | Öztürk, Ö , Kalyoncu, N . "İlköğretim Altıncı Sınıf Müzik Dersinde Kullanılan‘Tam Öğrenme Modeli’nin Öğrencilerin Tutum ve Başarılarına Etkisi". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 16 (2018): 1-25 |
RIS | TY - JOUR T1 - İlköğretim Altıncı Sınıf Müzik Dersinde Kullanılan‘Tam Öğrenme Modeli’nin Öğrencilerin Tutum ve Başarılarına Etkisi AU - Özlem Öztürk , Nesrin Kalyoncu Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Türk Eğitim Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 25 VL - 16 IS - 1 SN - -2459-1912 M3 - UR - Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Türk Eğitim Bilimleri Dergisi İlköğretim Altıncı Sınıf Müzik Dersinde Kullanılan‘Tam Öğrenme Modeli’nin Öğrencilerin Tutum ve Başarılarına Etkisi %A Özlem Öztürk , Nesrin Kalyoncu %T İlköğretim Altıncı Sınıf Müzik Dersinde Kullanılan‘Tam Öğrenme Modeli’nin Öğrencilerin Tutum ve Başarılarına Etkisi %D 2018 %J Türk Eğitim Bilimleri Dergisi %P -2459-1912 %V 16 %N 1 %R %U |
ISNAD | Öztürk, Özlem , Kalyoncu, Nesrin . "İlköğretim Altıncı Sınıf Müzik Dersinde Kullanılan‘Tam Öğrenme Modeli’nin Öğrencilerin Tutum ve Başarılarına Etkisi". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 16 / 1 (Haziran 2018): 1-25. |